Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2022:dene:retro-game-console [2022/05/27 22:16]
alexandru.bejan0708 [Descriere]
pm:prj2022:dene:retro-game-console [2022/05/27 22:31] (current)
alexandru.bejan0708 [Download]
Line 18: Line 18:
 Cand consola va fi pornita se va astepta se vor utiliza 3 butoane pentru a naviga prin meniuri si a schimba diferitele setari ale jocului, precum alegerea numarului de puncte cu care se castiga jocul sau timpul limita al unui joc. Jocul va porni cand este aleasa optiunea de "​start"​. Cand consola va fi pornita se va astepta se vor utiliza 3 butoane pentru a naviga prin meniuri si a schimba diferitele setari ale jocului, precum alegerea numarului de puncte cu care se castiga jocul sau timpul limita al unui joc. Jocul va porni cand este aleasa optiunea de "​start"​.
  
-Odata inceput jocul, ​paletle ​se vor putea controla prin miscarea unor palete fizice de ping pong in sus si in jos, folosind 2 senzori de distanta, unul pentru fiecare jucator.+Odata inceput jocul, ​paletele ​se vor putea controla prin miscarea unor palete fizice de ping pong in sus si in jos, folosind 2 senzori de distanta, unul pentru fiecare jucator.
  
 Jocul se va desfasura display-ul de Nokia 5110, fiecare paleta, fiind reprezentata prin dreptunghiuri pozitionate pe verticala, iar mingea printr-un patrat. Scopul jocului este ca mingea sa ajunga in poarta adversarului. Jocul se va desfasura display-ul de Nokia 5110, fiecare paleta, fiind reprezentata prin dreptunghiuri pozitionate pe verticala, iar mingea printr-un patrat. Scopul jocului este ca mingea sa ajunga in poarta adversarului.
  
-In cadrul jocului, informatii precum scorul sau punctajele vor fi afisate pe display-ul LCD. Buzzer-ul va produce ​diferite ​sunete, pentru marcarea unui golurilor.+In cadrul jocului, informatii precum scorul sau punctajele vor fi afisate pe display-ul LCD. Buzzer-ul va produce sunete, pentru marcarea unui gol.
  
 ==== Schema bloc ==== ==== Schema bloc ====
Line 48: Line 48:
 ===== Software Design ===== ===== Software Design =====
  
-Ca mediu de dezvoltare pentru am ales Arduno IDE. +Ca mediu de dezvoltare pentru ​proiect ​am ales **Arduno IDE**
-Am folosit biblioteca "​LiquidCristal_I2C"​ pentru controlul display-ului LCD 1602 prin I2C. Bibliotecile "​SPI.h",​ "​Adafruit_GFX.h"​ si "​Adafruit_PCD8544.h" ​ au fost folosite pentru controlul display-ului de Nokia, prin proticolul ​SPI.+Am folosit biblioteca "​LiquidCristal_I2C"​ pentru controlul display-ului LCD 1602 prin I2C. Bibliotecile "​SPI.h",​ "​Adafruit_GFX.h"​ si "​Adafruit_PCD8544.h" ​ au fost folosite pentru controlul display-ului de Nokia, prin protocolul ​SPI.
  
-Funcționalitatea proiectului a fost spartă in funcții pentru a fi mai usor de uramtit ​cursul execuției programului.+Funcționalitatea proiectului a fost spartă in funcții pentru a fi mai usor de urmarit ​cursul execuției programului.
  
 In loop în funcție de valoarea unei variabile de stare a programului,​ se poate ajunge în funcția responsabila pentru meniul principal, in diversele meniuri pentru setari ale consolei, in modul de joc sau in ecranul de final al jocului. In loop în funcție de valoarea unei variabile de stare a programului,​ se poate ajunge în funcția responsabila pentru meniul principal, in diversele meniuri pentru setari ale consolei, in modul de joc sau in ecranul de final al jocului.
Line 72: Line 72:
 </​note>​ </​note>​
  
-Am reusit sa creez un joc interactiv pentru 2 jucatori, care atrage jucatorii prin maniera mai speciala de control prin miscarea paletelor de ping pong prin aer. De asemenea, am reusit sa combin toate componentele intr-un carcasa care il fac cat de cat portabil ​si include ​are si rolul de suport pentru paletele de ping pong.+Am reusit sa creez un joc interactiv pentru 2 jucatori, care atrage jucatorii prin maniera mai speciala de control prin miscarea paletelor de ping pong prin aer. De asemenea, am reusit sa combin toate componentele intr-carcasacare face jocul mai usor de transporat ​si are si rolul de suport pentru paletele de ping pong.
  
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
  
-Mi s-a parut foarte interesant acest proces prin care am putut sa creez o miniconsola de jocuri. Cu toate acestea, daca ar fi sa o iau de la inceput, nu stiu daca as mai incerca sa fac alt joc deoarece odata cu marirea complexitatii ​s-au simtiti ​limitarile hardware ale arduinio-ului uno, fiind destul de dificil sa creez o experienta fluida la final.+Mi s-a parut foarte interesant acest proces prin care am putut sa creez o miniconsola de jocuri. Cu toate acestea, daca ar fi sa o iau de la inceput, nu stiu daca as mai incerca sa fac alt joc deoarece odata cu marirea complexitatii ​am resimtiti ​limitarile hardware ale arduinio-ului uno, fiind destul de dificil sa creez o experienta fluida la final.
 ===== Download ===== ===== Download =====
  
-<note warning>​ +Fisierele folosite in cadrul ​proiectului: ​{{:pm:prj2022:dene:bejan_alex_proiect_pm.zip| Arhiva Proiect}}
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării ​proiectului: ​surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). +
- +
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:​pm:​prj20??:​c?​** sau **:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. +
-</​note>​+
  
 ===== Jurnal ===== ===== Jurnal =====
pm/prj2022/dene/retro-game-console.1653678964.txt.gz · Last modified: 2022/05/27 22:16 by alexandru.bejan0708
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0