This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2022:dene:redmaze [2022/04/21 18:44] george.toader0510 |
pm:prj2022:dene:redmaze [2022/05/28 15:31] (current) george.toader0510 |
||
---|---|---|---|
Line 16: | Line 16: | ||
===== Descriere generală ===== | ===== Descriere generală ===== | ||
- | In cadrul jocului este folosita pentru labirint o matrice de LED-uri 8x8. Zidurile labirintului sunt formate din LED-uri aprinse constant, în timp ce player-ul va fi un led aprins intermitent și controlat cu ajutorul a 4 butoane, corespunzatoare celor 4 directii de miscare. În momentul începerii jocului, va fi afisat un countdown pe LCD si ultimele 3 secunde vor fi marcate si pe buzzer. Jocul contine mai multe harti, iar dificultatea creste progresiv prin scaderea timpului disponibil. | + | In cadrul jocului este folosita pentru labirint o matrice de LED-uri 8x8. Zidurile labirintului sunt formate din LED-uri aprinse constant, în timp ce player-ul va fi un led aprins intermitent și controlat cu ajutorul a 4 butoane, corespunzatoare celor 4 directii de miscare. În momentul începerii jocului, va fi afisat un countdown pe LCD si pe matrice si secundele vor fi marcate si pe buzzer. Jocul contine mai multe harti, iar dificultatea acestora creste progresiv. Pentru marirea dificultatii, harta este afisata intermitent la 2 secunde. |
Rezolvarea sau esecul unui nivel produce un sunet specific, iar scorul afisat la final depinde de numarul de harti parcurse. | Rezolvarea sau esecul unui nivel produce un sunet specific, iar scorul afisat la final depinde de numarul de harti parcurse. | ||
Line 22: | Line 22: | ||
==== Schema bloc ==== | ==== Schema bloc ==== | ||
- | {{:pm:prj2022:dene:georgetoader1.jpg?900|}} | + | {{:pm:prj2022:dene:georgetoader1.jpg?700|}} |
===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== | ||
Line 35: | Line 35: | ||
* Rezistori | * Rezistori | ||
* Fire | * Fire | ||
+ | |||
+ | {{:pm:prj2022:dene:georgetoader2.jpg?600|}} | ||
+ | {{:pm:prj2022:dene:georgetoader_schemael.jpg?600|}} | ||
===== Software Design ===== | ===== Software Design ===== | ||
- | <note tip> | + | In crearea jocului am folosit ca mediu de dezvoltare Arduino IDE si urmatoarele biblioteci: "LedControl.h" pentru a putea a controla matricea de leduri 8x8 MAX7219 și "LiquidCrystal.h" pentru modulul LCD. |
- | Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | + | |
- | * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) | + | Am definit toți pinii si imaginile ce vor fi afișate pe matricea de LED-uri, iar pentru executia in mod paralel a diferitelor instructiuni pe componente am evitat folosirea functiei "delay()", folosind in schimb "millis()". |
- | * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) | + | |
- | * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi | + | |
- | * (etapa 3) surse şi funcţii implementate | + | |
- | </note> | + | |
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
- | <note tip> | + | Jocul obtinut este un labirint cu multiple nivele si timer. |
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | |
- | </note> | + | {{:pm:prj2022:dene:georgetoader_img2.jpeg?600|}} |
+ | {{:pm:prj2022:dene:georgetoader_img3.jpeg?600|}} | ||
+ | {{:pm:prj2022:dene:georgetoader_img4.jpeg?600|}} | ||
+ | |||
+ | Video Demo: [[https://www.youtube.com/watch?v=xHgJ1uOwvRU]] | ||
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
+ | |||
+ | A fost un proiect interesant, la care am lucrat cel mai mult pe partea hardware si am avut astfel sansa sa lucrez si pe partea practica. Consider ca este destul de complex si are in componenta sa multe piese pentru care am folosit multiple biblioteci. Jocul realizat este unul distractiv, reusit. | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
- | <note warning> | + | Fisierele folosite in cadrul proiectului: {{:pm:prj2022:dene:georgetoader_pmproiect.zip| Arhiva Proiect}} |
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | |
- | + | ||
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | |
- | </note> | + | |
===== Jurnal ===== | ===== Jurnal ===== | ||
Line 67: | Line 68: | ||
* **07.04.2022**: Comanda piese | * **07.04.2022**: Comanda piese | ||
* **21.04.2022**: Creare pagina wiki | * **21.04.2022**: Creare pagina wiki | ||
+ | * **12.05.2022**: Asamblare hardware | ||
+ | * **17.05.2022**: Software + testare | ||
+ | * **22.05.2022**: Finalizare pagina wiki | ||
===== Bibliografie/Resurse ===== | ===== Bibliografie/Resurse ===== | ||
- | <note> | + | [[https://randomnerdtutorials.com/guide-for-8x8-dot-matrix-max7219-with-arduino-pong-game/|Matrice LED 8x8 MAX7219]] |
- | Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. | + | |
- | </note> | + | [[https://create.arduino.cc/projecthub/mdraber/how-to-use-lcd-1602-display-with-arduino-b14981|Modul LCD 1602]] |
+ | |||
+ | [[https://docs.arduino.cc/learn/electronics/lcd-displays|LCD - LiquidCrystal]] | ||
+ | |||
+ | [[https://create.arduino.cc/projecthub/SURYATEJA/use-a-buzzer-module-piezo-speaker-using-arduino-uno-89df45|Buzzer]] | ||
<html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | ||