This is an old revision of the document!


Laser Whack-a-Mole

Autor: Damian Robert-Eugen

Grupa: 334CC

Introducere

Pentru realizarea proiectului, am pornit de la o potentiala tema pentru licenta, si anume o modalitate de a elimina insecte nedorite zburatoare. Am fost inspirat de eficacitatea scutului aerian Phalanx CIWS, dar din moment ce majoritatea materialelor necesare ar fi fost imposibil de procurat din postura de civil, m-am rezumat la a crea o tureta cu laser. O simpla tureta controlabila ar fi intrat in categoria de tutorial de 15 minute pe YT, asa ca m-am decis sa adaug un element de tintire/detectie. Aceste elemente componente se preteaza perfect pe un joc de Whack-A-Mole.

Consider ca este util ca o modalitate placuta de a petrece timpul, cat si in scop didactic, realizarea acestuia fiind o experienta practica utila in realizarea proiectelor dinamice cu microcontrollere.

Descriere generală

Cand consola va fi pornita, pe ecranul principal, format din cele 4 module cu matrice de LED-uri de 8×8, se va infroma utilizatorul ca trebuie sa selecteze, prin intermediul butoanelor, un joc afisat pe ecranul LCD. Odata selectat un joc se va astepta apasarea butonului de start pentru inceperea jocului. Momentan jocurile pe care ma gandesc sa le implemnetez sunt Snake si Pong.

In cadrul jocurilor informatii precum scorul sau puncatajele vor fi afisate pe display-ul LCD, buzzer-ul producand diferite sunete, evenimente precum marcarea unui gol in pong, expirarea timpului, pierderea unui joc de Snake si alte cazuri pe care le voi considera potrivite.

Schema bloc

Hardware Design

Componente

* Placuta arduino * Breadboard * LCD * Servomotoare * Rezistente * Fire de legatura * Buzzer * LED-uri * Receptoare laser * Dioda laser * Joystick * Porti NAND pentru a reduce numarul de intrari/iesiri din Arduino

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

  • 14.04.2022: Alegere tema si validare cu laborantul
  • 20.04.2022: Incepere proiect in ThinkerCad, pana la comandarea pieselor
  • 25.04.2022: Creare pagina wiki

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2022/dene/laser_whackamole.1651178101.txt.gz · Last modified: 2022/04/28 23:35 by robert_eugen.damian
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0