This is an old revision of the document!


Pinball Game

  • Autor: Ștefana-Ioana Dranca
  • Grupa: 334CC

Introducere

Proiectul este o implementare a clasicului joc de pinball. Jocul conține mai multe ținte, ce odată lovite cresc scorul jucătorului (afișat pe ecranul LCD). Jucătorul lovește mingea cu ajutorul unor flippere, acționate prin butoane. Odată ce mingea pătrunde printre flippere jocul se încheie!

Scopul proiectului este divertismentul celor care vor să joace acest arcade game iubit de generații întregi!

Descriere generală

Se acționează un buton de start, pentru a porni jocul. Pe tot parcurul lui, scorul curent este vizibil pe ecranul LCD. Mingea va fi propulsată printr-un mecanism mecanic în spațiul de joc. Spațiul de joc este construit din carton, sub forma unui plan înclinat. Jucătorul va acționa prin două butoane laterale flipper-ele. Flipper-ele sunt montate pe servomotoare. De fiecare dată când un buton este apăsat, flipper-ul corespunzător se rotește cu un număr de grade (același pe tot parcurul jocului), după care revine în poziția inițială.

Țintele pe are mingea trebuie să le atingă vor avea punctaje diferite, în funcție de cât de accesibile sunt, iar pentru a detecta când sunt lovite, acestea vor conține limit switch-uri.

Atunci când mingea trece printre flippere, jocul se încheie și se afișează scorul final. Detectarea acestui incident se face tot cu ajutorul unui limit switch montat în planul înclinat, în zona de ieșire.

Schema bloc

Hardware Design

Listă piese:

  • Arduino UNO
  • Butoane
  • Servomotoare
  • Modul LCD 1602 cu I2C
  • Limit switch-uri
  • LED-uri

Schema electrică:

Software Design

  • Mediu de dezvoltare: Arduino IDE
  • Biblioteci folosite: Servo.h pentru controlul servomotoarelor, LiquidCrystal_I2C.h și Wire.h pentru comunicarea cu ecranul LCD prin I2C

Detalii de implementare

În setup() am configurat pinii de input și output și lcd-ul, am atașat pinii corespunzători variabilelor de tip Servo prin care se controlează cele două servomotoare. În loop() se apelează mai întâi funcția checkStart() prin care jocul poate fi pornit sau repornit prin apăsarea butonului de start. Dacă jocul este pornit se pot acționa cele două servomotoare prin apăsarea butoanelor (buttonControl()), se verifică toate target-urile (limit switch-uri) prin funțiile corespunzătoare, dar și dacă jucătorul a atins un scor maxim (checkWin()) sau dacă mingea a ieșit din joc (checkSwOut()). Dacă target-urile sunt atinse scorul este incrementat. Dacă este atins switch-ul montat la ieșirea din spațiul de joc, înainte de atingerea scorului maxim, jucătorul pierde. Dacă jucătorul atinge scorul maxim a câștigat!

Pe parcursul jocului ecranul LCD afișează status-ul jocului: “Game started!”, scorul curent, “You won!” sau “You lost!”. Pentru afișarea mesajelor pe display a fost necesar să găsesc mai întâi adresa I2C a acestuia, cu ajutorul unui loop for care a iterat printre adresele posibile și al funcțiilor Wire.beginTransmission(address) și Wire.endTransmission(). După găsirea adresei (0x27), am eliminat această bucată de cod.

În funcțiile care detectează dacă switch-urile au fost acționate am folosit tehnica de debouncing pentru a evita rezultate neașteptate, cum ar fi incrementarea scorului de mai multe ori atunci când un switch este apăsat o singură dată. Pentru a obține timpii când au fost acționate switch-urile am utilizat funcția milis().

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

11.05.2022: Realizare schemă pe Tinkercad și schemă electrică

12.05.2022: Realizare schema bloc

20.05.2022: Testarea primei versiuni de cod pe Tinkercad

21.05.2022 - 22.05.2022: Asamblare circuit și testare a componentelor

23.05.2022 - 27.05.2022: Construcția mesei de joc

27.05.2022: Finalizare pagină wiki

Bibliografie/Resurse

pm/prj2022/bogdanc/pinball-game.1653662541.txt.gz · Last modified: 2022/05/27 17:42 by stefana.dranca
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0