This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2022:bogdanc:pinball-game [2022/05/27 23:44] stefana.dranca [Detalii de implementare] |
pm:prj2022:bogdanc:pinball-game [2022/05/27 23:48] (current) stefana.dranca [Mesaje display LCD] |
||
---|---|---|---|
Line 7: | Line 7: | ||
===== Introducere ===== | ===== Introducere ===== | ||
- | Proiectul este o implementare a clasicului joc de pinball. Jocul conține mai multe ținte, ce odată lovite cresc scorul jucătorului (afișat pe ecranul LCD). Jucătorul lovește mingea cu ajutorul unor flippere, acționate prin butoane. Odată ce mingea pătrunde printre flippere jocul se încheie! | + | Proiectul este o implementare a clasicului joc de pinball. Jocul conține mai multe ținte, ce odată lovite cresc scorul jucătorului (afișat pe ecranul LCD). Jucătorul lovește mingea cu ajutorul unor flippere, acționate prin butoane. Odată ce mingea pătrunde printre flippere de 3 ori sau jucătorul acumulează un scor maxim jocul se încheie! |
Scopul proiectului este divertismentul celor care vor să joace acest arcade game iubit de generații întregi! | Scopul proiectului este divertismentul celor care vor să joace acest arcade game iubit de generații întregi! | ||
Line 14: | Line 14: | ||
- | Se acționează un buton de start, pentru a porni jocul. Pe tot parcurul lui, scorul curent este vizibil pe ecranul LCD. Mingea va fi propulsată printr-un mecanism mecanic în spațiul de joc. Spațiul de joc este construit din carton, sub forma unui plan înclinat. Jucătorul va acționa prin două butoane laterale flipper-ele. Flipper-ele sunt montate pe servomotoare. | + | Se acționează un buton de start, pentru a porni jocul. Pe tot parcursul lui, scorul curent este vizibil pe ecranul LCD. Mingea va fi propulsată printr-un mecanism mecanic în spațiul de joc. Spațiul de joc este construit din carton, sub forma unui plan înclinat. Jucătorul va acționa prin două butoane laterale flipper-ele. Flipper-ele sunt montate pe servomotoare. |
- | De fiecare dată când un buton este apăsat, flipper-ul corespunzător se rotește cu un număr de grade (același pe tot parcurul jocului), după care revine în poziția inițială. | + | De fiecare dată când un buton este apăsat, flipper-ul corespunzător se rotește cu un număr de grade (același pe tot parcursul jocului), după care revine în poziția inițială. |
- | Țintele pe are mingea trebuie să le atingă vor avea punctaje diferite, în funcție de cât de accesibile sunt, iar pentru a detecta când sunt lovite, acestea vor conține limit switch-uri. | + | Țintele pe care mingea trebuie să le atingă vor avea punctaje diferite, în funcție de cât de accesibile sunt, iar pentru a detecta când sunt lovite, acestea vor conține limit switch-uri. |
Atunci când mingea trece printre flippere de trei ori, jocul se încheie, iar jucătorul pierde. Detectarea acestui incident se face tot cu ajutorul unui limit switch montat în planul înclinat, în zona de ieșire. Dacă jucătorul acumulează punctajul maxim înainte de a scăpa mingea de 3 ori printre flippere, acesta câștigă! | Atunci când mingea trece printre flippere de trei ori, jocul se încheie, iar jucătorul pierde. Detectarea acestui incident se face tot cu ajutorul unui limit switch montat în planul înclinat, în zona de ieșire. Dacă jucătorul acumulează punctajul maxim înainte de a scăpa mingea de 3 ori printre flippere, acesta câștigă! | ||
Line 72: | Line 72: | ||
==== Mesaje display LCD ==== | ==== Mesaje display LCD ==== | ||
- | {{:pm:prj2022:bogdanc:msg1_00.jpeg?nolink&200|}} {{:pm:prj2022:bogdanc:msg_2_00.jpeg?nolink&200|}} {{:pm:prj2022:bogdanc:win.jpg?nolink&200|}}{{:pm:prj2022:bogdanc:msg3_00.jpeg?nolink&200|}} | + | {{:pm:prj2022:bogdanc:msg1_00.jpeg?nolink&200|}} {{:pm:prj2022:bogdanc:msg_2_00.jpeg?nolink&200|}}{{:pm:prj2022:bogdanc:msg3_00.jpeg?nolink&200|}} |
==== Butoane și led ==== | ==== Butoane și led ==== |