This is an old revision of the document!


LED Roulette

Nume: Iancu George

Grupa: 332CC

Introducere

Ce face?

Proiectul constă în implementarea jocului de ruletă, folosind 37 de LED-uri.

Ideea de la care am pornit

Îmi place domeniul jocurilor de noroc și când a trebuit să aleg tema pentru proiect, mi-au trecut prin cap două idei, aș putea spune definitorii pentru români: păcănele și ruletă. M-am documentat despre cum ar trebui să implementez cele două idei de proiect și mi s-a părut interesantă folosirea și înlănțuirea shift registers 74HC595. Decizia de a implementa ruleta a fost determinată și de faptul că acest proiect pare mai complicat din punct de vedere hardware decât celălalt și mai ușor din punct de vedere software, căutând o provocare în realizarea montajului.

De ce este util?

Oferă o alternativă a jocului clasic de ruletă, putând juca oriunde și oricând, cu sau fără bani, fără să ai nevoie de un crupier. De asemenea, mă ajută să aplic ce am învățat la PM, dar să învăț și chestii noi, în special pe partea de hardware și realizare a montajului.

Descriere generală

La apăsarea unui buton, LED-urile se aprind pe rând, simulând mișcărea bilei de ruletă. Tranziția de la un LED la altul este din ce în ce mai lentă, până la oprire, având un buzzer care emite un sunet pentru aceste tranziții. Viteza unui spin poate fi modificată folosind un potențiometru. Există și un ecran LCD, folosit pentru a afișa mesaje de ghidare a pariorului, dar și numerele rezultate din ultimele spin-uri. Jucătorii sunt înștiințați de finalul unui spin printr-un mesaj afișat pe ecranul LCD, dar și prin aprinderea și stingerea succesivă a LED-ului corespunzător numărului câștigător. Pentru randomness, folosesc un magnetometru, care va da seed-ul pentru random. Folosirea unui număr ridicat de LED-uri legate la plăcuța Arduino Uno R3 este posibilă prin înlănțuirea shift registers 74HC595.

Hardware Design

Listă de piese:

  • 1 x Arduino Uno R3 ATmega328P
  • 5 x Shift Register 74HC595
  • 37 x LED
  • 1 x Buton
  • 1 x Buzzer
  • 1 x Ecran LCD 1602
  • 1 x Modul magnetometru GY-273
  • 49 x Rezistențe 150Ω
  • 1 x Potențiometru 10kΩ
  • 1 x Potențiometru 100kΩ
  • 1 x Placă prototipare cablaj PCB 10x10cm
  • Header de pini tată
  • Fire Dupont mamă-tată, mamă-mamă, tată-tată
  • Placaj acrylic 3mm (pentru cutie)

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2022/bogdanc/led-roulette.1652262257.txt.gz · Last modified: 2022/05/11 12:44 by george.iancu1405
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0