This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2022:avaduva:xsi0 [2022/05/11 20:56] alexandru.radu1202 [Descriere generală] |
pm:prj2022:avaduva:xsi0 [2022/06/01 20:59] (current) alexandru.radu1202 [Jurnal] |
||
---|---|---|---|
Line 3: | Line 3: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Proiectul consta in implementarea jocului X si 0 folosind LED-uri si butoane. Vor fi 9 LED-uri rosii pentru primul jucator si 9 LED-uri verzi pentru al doilea jucator. Se vor aprinde toate LED-urile rosii in cazul in care va castiga primul jucator. Analog pentru al doilea. In caz ca va fi remiza, se vor aprinde ambele tipuri de LED-uri. Voi adauga si un ecran LCD care va anunta cine este castigatorul, sau remiza. | + | * Proiectul consta in implementarea jocului X si 0 folosind LED-uri si butoane. Vor fi 9 LED-uri rosii pentru primul jucator si 9 LED-uri verzi pentru al doilea jucator. Se vor aprinde toate LED-urile rosii in cazul in care va castiga primul jucator. Analog pentru al doilea. In caz ca va fi remiza, se vor aprinde ambele tipuri de LED-uri. Voi adauga si un ecran LCD care va anunta cine este castigatorul, sau remiza. |
+ | * Este util pentru a te relaxa in timpul liber. | ||
</note> | </note> | ||
===== Descriere generală ===== | ===== Descriere generală ===== | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | {{ :pm:prj2022:avaduva:pm-schema.drawio.png?300 |}} | + | * Schema bloc: |
- | + | {{ :pm:prj2022:avaduva:pm-schema.jpg |}} | |
- | Lista componente: | + | * Poza cu proiectul: |
- | - Placa Arduino UNO | + | {{:pm:prj2022:avaduva:xsi0pm.jpg?300|}} |
- | - Breadboard | + | |
- | - Fire | + | |
- | - LED-uri bicolore | + | |
- | - Butoane | + | |
- | - Rezistente de 1k | + | |
</note> | </note> | ||
Line 22: | Line 18: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Aici puneţi tot ce ţine de hardware design: | + | Lista componente:\\ |
- | * listă de piese | + | - Placa Arduino MEGA\\ |
- | * scheme electrice (se pot lua şi de pe Internet şi din datasheet-uri, e.g. http://www.captain.at/electronic-atmega16-mmc-schematic.png) | + | - 2 Breadboard\\ |
- | * diagrame de semnal | + | - Fire tata-ta\\ |
- | * rezultatele simulării | + | - Fire mama-tata\\ |
+ | - 9 LED-uri bicolore\\ | ||
+ | - 9 Butoane\\ | ||
+ | - 18 Rezistente de 1k\\ | ||
+ | - Ecran LCD cu modul I2C\\ | ||
</note> | </note> | ||
Line 33: | Line 33: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | + | Descrierea codului aplicaţiei: |
- | * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) | + | * Am folosit libraria LiquidCrystal_I2C.h deoarece am un LCD cu modul I2c. |
- | * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) | + | * Fiecare LED are o variabila care retine daca este aprins in rosu sau in verde. |
- | * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi | + | * In variabila ledState retin care jucator este la rand. |
- | * (etapa 3) surse şi funcţii implementate | + | * In functia setup() configurez LCD-ul si initializez LED-urile. |
+ | * Fiecare buton corespunde unui LED anume. In functia loop() verific care jucator este la rand, si aprind LED-ul in culoarea respectiva apasand butonul. Verific daca un jucator a castigat, adica daca s-au aprins 3 LED-uri de aceeasi culoare pe orizontala, verticala sau diagonala. Iar in caz afirmativ, afisez pe LCD "Red Won!" sau "Green Won!". | ||
</note> | </note> | ||
Line 43: | Line 44: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | * Am obtinut un joc X si 0 pe LED-uri si butoane, care afiseaza castigatorul pe un ecran LCD. |
</note> | </note> | ||
Line 49: | Line 50: | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
+ | |||
+ | Arhiva: | ||
+ | {{:pm:prj2022:avaduva:proiectpm_radualexandru_332ca.zip|}} | ||
<note warning> | <note warning> | ||
Line 59: | Line 63: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului. | + | Pasi: |
+ | * Am facut lista cu componentele necesare si le-am comandat. | ||
+ | * Am inceput sa asamblez componentele si am verificat faptul ca acestea functioneaza. | ||
+ | * Am scris cod pentru a realiza jocul X si 0 pe LED-uri si butoane, care afiseaza castigatorul pe un ecran LCD. | ||
+ | * Am testat jocul pentru a vedea ca acesta functioneaza ok. | ||
</note> | </note> | ||