This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2022:avaduva:pmstation [2022/04/22 18:31] victor.borisov [Rezultate Obţinute] |
pm:prj2022:avaduva:pmstation [2022/06/02 10:34] (current) victor.borisov [Download] |
||
---|---|---|---|
Line 3: | Line 3: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Prezentarea pe scurt a proiectului vostru: | + | Continut joc: |
- | * ce face | + | * Personaj |
- | * care este scopul lui | + | * Obstacole |
- | * care a fost ideea de la care aţi pornit | + | * Inamici |
- | * de ce credeţi că este util pentru alţii şi pentru voi | + | * Vieti ramase |
+ | * Scor | ||
+ | Scop: | ||
+ | * Personajul (Playerul) trebuie sa ocoleasca obstcolele ce se deplaseaza pe ecran. | ||
+ | * El trebuie sa elimine inamicii ce apar aleatoriu pe ecran. | ||
+ | * Cand e lovit de obstacol sau inamic pierde o viata. | ||
</note> | </note> | ||
===== Descriere generală ===== | ===== Descriere generală ===== | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează. | + | Utilizatorul va avea acces la ecranul LCD, thumb joystick ,buton si baterry clip |
+ | (implicit si baterie). | ||
+ | Jucatorul va putea controla personajul prin intermediul butonului si thumb joystickului (a fost aleasa aceasta combinatie | ||
+ | de piese pentru a da un vibe retro proiectului). | ||
+ | |||
+ | Buzzerul va da ouput un sunet de fundal iar prin intermediul ecranului se vor afisa caractere custom. | ||
+ | |||
+ | Pentru a putea folosi consola, jucatorul trebuie sa ataseze de baterry clip o baterie de 9V! | ||
- | Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html | ||
</note> | </note> | ||
+ | |||
+ | **Schema bloc** | ||
+ | |||
+ | {{:pm:prj2022:avaduva:consola.png?750|}} | ||
===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Aici puneţi tot ce ţine de hardware design: | + | Componente: |
- | * listă de piese | + | * Arduino UNO |
- | * scheme electrice (se pot lua şi de pe Internet şi din datasheet-uri, e.g. http://www.captain.at/electronic-atmega16-mmc-schematic.png) | + | * ECRAN LCD 1602 IIC/I2C |
- | * diagrame de semnal | + | * 1 buton |
- | * rezultatele simulării | + | * Thumb joystick |
+ | * Breadboard HQ | ||
+ | * Buzzer | ||
+ | * Baterry clip | ||
+ | * Baterie 9v | ||
+ | * Rezistenta 1kohm | ||
+ | * Rezistenta 330ohm | ||
</note> | </note> | ||
- | ===== Software Design ===== | + | **Scheme electrice** |
+ | {{:pm:prj2022:avaduva:borisov_screenshot_2022-05-28_115317.png?650|}} | ||
+ | |||
+ | {{:pm:prj2022:avaduva:borisov_joystick-module-internal-structure.png?300|}} | ||
<note tip> | <note tip> | ||
+ | Joystick: | ||
+ | |||
+ | VRx - pin analog A0 | ||
+ | VRy - pin analog A1 | ||
</note> | </note> | ||
+ | ===== Software Design ===== | ||
+ | * Mediu de dezvoltare: Arduino IDE | ||
+ | * Librarii: LiquidCrystal_I2C.h | ||
+ | * Functii: | ||
+ | *void setup(): | ||
+ | *void afisare(): | ||
+ | *afisarea jucatorului pe ecran | ||
+ | *void glont(): | ||
+ | *afisarea si pozitionarea glontului | ||
+ | *void up_go(): | ||
+ | *afisarea si pozitionarea obstacolului in functie de impact/inainte de impact | ||
+ | *void down_go(): | ||
+ | *afisarea si pozitionarea obstacolului in functie de impact/inainte de impact | ||
+ | *void bad_go(): | ||
+ | *afisarea si pozitionarea inamicului in functie de impact/inainte de impact | ||
+ | *void loop(): | ||
+ | *apelarea functiilor de mai sus | ||
+ | *sincronizarea tuturor animatiilor in functie de starea jucatorului | ||
+ | *afisarea vietii | ||
+ | *prelucrarea inputului analog de la joystick | ||
+ | |||
+ | <note tip> | ||
+ | |||
+ | Pana in data de 1.06.2022 se va actualiza codul sursa al proiectului, pentru | ||
+ | o functionalitate mai buna cu ocazia PM Fair. | ||
+ | |||
+ | </note> | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
+ | **Link Video Demo** | ||
+ | |||
+ | * https://drive.google.com/file/d/1-z4CoPE0ZW5LmgZ7369DoM7mpcSq55Bi/view?usp=sharing | ||
+ | |||
+ | **Poze** | ||
+ | |||
+ | {{:pm:prj2022:avaduva:borisov_poza1_9feb68e3-f927-46e4-9e15-3f71e82d5239.jpg?200|}} | ||
+ | |||
+ | {{:pm:prj2022:avaduva:borisov_poza2_ab03a1cd-caff-4151-826f-0f4e83f8f4d3.jpg?500|}} | ||
+ | {{:pm:prj2022:avaduva:borisov_poza3_be953add-d6ee-4eaf-95d5-500b54d1ec4e.jpg?200|}} | ||
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
+ | De mult imi doresc sa sa fac un asemenea proiect. PM Fair a reprezentat contextul ideal de a imi insusi cunostintele in Arduino,astfel am | ||
+ | reusit sa duc la bun sfarsit implementarea unei console portabile, avand rezultate satisfacatoare. | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
+ | {{:pm:prj2022:avaduva:pm-station_borisov_victor-mihai.zip|}} | ||
+ | **Codul imbunatatit** | ||
+ | |||
+ | {{:pm:prj2022:avaduva:boris_final_best.zip|}} | ||
===== Jurnal ===== | ===== Jurnal ===== | ||
+ | * 22 aprilie: alegere proiect + creare pagina wiki | ||
+ | * 12 mai: s-a inceput dezvoltarea hardware | ||
+ | * 15 mai: finalizare parte hardware | ||
+ | * 17 mai: s-a inceput implementarea software | ||
+ | * 25 mai: finalizare implementare software | ||
+ | * 27 mai: finalizare pagina wiki (documentatie) | ||
+ | |||
+ | |||
===== Bibliografie/Resurse ===== | ===== Bibliografie/Resurse ===== | ||
+ | <note tip> | ||
+ | Linkuri: | ||
+ | * Pentru creearea si afisarea caracterelor custom:https://maxpromer.github.io/LCD-Character-Creator/ | ||
+ | |||
+ | </note> | ||
<html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | ||