This is an old revision of the document!
Autor: Rosca Cvintilian
Grupa: 332CA
Proiectul Gym Tracker constă într-un set de 2 dispozitive care permit monitorizarea activităților sportive.
Componentă | Cantitate |
---|---|
Arduino UNO | 1 |
Breadboard | 1 |
ATmega328P | 1 |
ATmega32U4 | 1 |
LCD 16 x 2 | 2 |
nRF24L01 | 3 |
Antena W3006 | 2 |
Battery 18650 | 2 |
Modul Battery Charger | 1 |
Force Sensors | 3 |
Push Button | 5 |
Jumper | |
MyoWare Muscle Activity Sensor | 1 |
Rezistoare | multe |
La nivel de funcțional, ambele device-urile se integrează cu un dongle care are rolul de transmite datele colectate prin interfață serială PC-ului.
Flow-ul: Device ↔ Dongle ↔ Personal Computer
Între device si dongle, se realizează o procedură de pairing. Prin o apăsare de min. 5s a butonului prezent pe dongle, se verifica dacă mesajul captat este de tip Pair, caz în care se salvează in memorie ID-ul device-ului cuplat.
Payload-ul transmis către dongle este identic pentru ambele dispozitive constând într-o pereche ID dispozitiv si data. Rolul Dongle-ului este de a transmite aceste date către PC (app).
În cazul device-urilor, logica de pairing si transmitere a payload-ului este similara. Pentru Box Analyzer device, datele sunt colectate de la 3 force sensors, apeluri de tipul analogRead(). Au fost setate 2 valori de threshold pentru o filtrare a tensiunilor citite. La o apăsare de 1s a butonului, utilizatorul generează un nou dataset. (10 sec pentru a efectua procesul de pairing). Valorile citite cât și procentajul bateriei sunt afișate pe LCD-ul 16 x 2.
EMG device-ul colectează datele de la un MyoWare Muscle Activity Sensor. Ca si in cazul celuilalt device, inițializarea presupune o calibrare a datelor citite si anume 2 momente analizate: cazul in care grupul de mușchi este relaxat și contractat pentru limitele de threshold. Datele citite sunt afișate pe LCD, la fel si procentajul bateriei.
Integrarea Hardware ↔ Software se realizează prin intermediul a 2 aplicații dezvoltate pentru a facilita vizualizarea si analiza datelor colectate. Ambele sunt bazate pe tehnologie JavaFX si librăria JSerialCom.
Sunt expuse 2 modalități de utilizare:
Ficționalități:
Realizarea proiectului a reprezentat o oportunitate de a aplica un set din knowledge-ul obtinut in cadrul a diferitor materii:
Deasemenea, am avut oportunitatea de a invata lucruri noi, din categoria modelare 3D si familiarizare cu domeniul imprimarii 3D. Mi se pare un proiect util, care urmeaza a fi dezvoltat ulterior prin integrarea aplicatiei cu un WebService (work in progress…)