This is an old revision of the document!
Proiectul are ca scop crearea unei clone a popularului joc din copilărie Chicken Invaders, joc foarte popular în perioada anilor 2000. Jocul presupune distrugerea cu ajutorul unei nave spatiale cu tun a găinilor malefice care vor să distrugă galaxia. Prin intermediul acestui proiect, am încercat să readuc nostalgia iubitorilor de jocuri vechi. Pentru acest joc sunt necesare un strop de concentrare, dar și niște reflexe bune.
Aplicația este formată din 3 pagini text: de start, cu felicitări pentru învingător și cu păreri de rău pentru pierzător. Toate aceste pagini duc la jocul propriu-zis odată cu apăsarea butonului din mijloc.
Ajunsă în joc, persoana poate să deplaseze naveta spațială folosind butoanele laterale(stânga-dreapta) și să tragă cu arma(mijloc) pentru a elimina toate păsările. Jocul începe cu 3 vieți și acestea se termină atunci când jucătorul a tras cu arma de 3 ori(nu neapărat consecutiv), dar nu a nimerit nicio pasăre. Păsările nu se pot deplasa, deci este necesară poziționarea tunului astfel încât acesta să se afle dedesubtul inamicilor. La fiecare aruncare corecta se aprinde LED-ul albastru, iar la fiecare aruncare greșită, cel roșu. Jocul este însoțit și de niște efecte sonore.
Listă de componente | Număr de bucăți |
---|---|
Placă Arduino UNO R3 | 1 |
Ecran 1.44” SPI ST7735S | 1 |
Breadboard Small | 1 |
Fire tată-tată | |
Rezistențe 1 kohm | 5 |
LED roșu | 1 |
LED albastru | 1 |
Modul Buzzer | 1 |
Butoane | 3 |
Pentru partea de programare a jocului am folosit mediul de dezvoltare Arduino IDE și două biblioteci compatibile cu ecranul folosit: LCDWIKI_GUI.h și LCDWIKI_SPI.h
Din biblioteca LCDWIKI_SPI.h am folosit un constructor pentru a face legătura între ecran și partea de software.
Funcțiile folosite din biblioteca LCDWIKI_GUI.h sunt următoarele:
Funcțiile Fill_Circle, Fill_Triangle și Fill_Roung_Rectangle au fost folosite pentru crearea graficii jocului(glonț, pasăre, navă), pe când cele destinate scrierii au servit la programarea paginii de start a jocului și a paginilor afișate în caz de victorie și înfrângere. Descrierea funcțiilor implementate se poate găsi în README, la fel și codul aplicației.
Pagină de start + Începutul jocului
Procedeu de eliminare a unei găini
Pagină pentru câștigător/pierzător
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.