This is an old revision of the document!


Chicken Invaders

Introducere

Proiectul are ca scop crearea unei clone a popularului joc din copilărie Chicken Invaders, joc foarte popular în perioada anilor 2000. Jocul presupune distrugerea cu ajutorul unei nave spatiale cu tun a găinilor malefice care vor să distrugă galaxia. Prin intermediul acestui proiect, am încercat să readuc nostalgia iubitorilor de jocuri vechi. Pentru acest joc sunt necesare un strop de concentrare, dar și niște reflexe bune.

Descriere generală

Aplicația este formată din 3 pagini text: de start, cu felicitări pentru învingător și cu păreri de rău pentru pierzător. Toate aceste pagini duc la jocul propriu-zis odată cu apăsarea butonului din mijloc.
Ajunsă în joc, persoana poate să deplaseze naveta spațială folosind butoanele laterale(stânga-dreapta) și să tragă cu arma(mijloc) pentru a elimina toate păsările. Jocul începe cu 3 vieți și acestea se termină atunci când jucătorul a tras cu arma de 3 ori(nu neapărat consecutiv), dar nu a nimerit nicio pasăre. Păsările nu se pot deplasa, deci este necesară poziționarea tunului astfel încât acesta să se afle dedesubtul inamicilor. La fiecare aruncare corecta se aprinde LED-ul albastru, iar la fiecare aruncare greșită, cel roșu. Jocul este însoțit și de niște efecte sonore.

Schema bloc

Hardware Design

Listă de componente Număr de bucăți
Placă Arduino UNO R3 1
Ecran 1.44” SPI ST7735S 1
Breadboard Small 1
Fire tată-tată
Rezistențe 1 kohm 5
LED roșu 1
LED albastru 1
Modul Buzzer 1
Butoane 3

Schema circuit

Software Design

Pentru partea de programare a jocului am folosit mediul de dezvoltare Arduino IDE și două biblioteci compatibile cu ecranul folosit: LCDWIKI_GUI.h și LCDWIKI_SPI.h
Din biblioteca LCDWIKI_SPI.h am folosit un constructor pentru a face legătura între ecran și partea de software.

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2022/avaduva/chickeninvaders.1654124796.txt.gz · Last modified: 2022/06/02 02:06 by diana.vespan
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0