This is an old revision of the document!
Aquarium Monitor System
Introducere
Proiectul reprezinta un sistem de monitorizare a parametrilor corespunzatori intretinerii unui acvariu, si anume:
Temperatura apei;
Temperatura din camera;
Nivelul apei;
Lumina.
Aceste informatii sunt afisate pentru utilizator pe un LCD, pentru ca acesta sa le poata tine sub control.
Sistemul va tine lumina acvariului aprinsa pe parcursul zilei si o va stinge la intuneric.
Ideea acestui proiect a venit din faptul ca, avand un acvariu, am avut nevoie sa stiu daca temperatura apei este optima pentru pesti, fiind un aspect crucial in ingrijirea lor. De asemenea, cum pestii au nevoie si de intuneric, lumina acvariului trebuie sa fie stinsa pe timpul noptii in mod automat.
Descriere generală
Interactiunea cu utilizatorul
Pe cutia sistemului AMS, utilizatorul are la dispozitie:
Un ecran LCD pe care sunt afisati parametrii corespunzatori;
Ecranul are un afisaj structurat astfel:
Tapa - temperatura apei, urmata de valoarea acesteia;
Taer - temperatura din camera, urmata de valoarea acesteia;
LvL - nivelul apei, urmat de o valoare de la 1 la 5;
DAY/NIGHT - arata ce perioada a zilei detecteaza sistemul si starea luminii acvariului ( DAY - lumina este inchisa; NIGHT - lumina este aprinsa);
Utilizatorul are de asemenea doua comutatoare:
Exista, de asemenea, si un potentiometru pentru a regla contrastul ecranului.
Senzorii si pozitionarea lor
Sistemul de monitorizare se afla intr-o cutie transparenta, pentru a se vedea prototipul cat mai bine.
Senzorul de temperatura a apei, dar si senzorul de nivel al apei se afla in afara cutiei, pentru a fi plasate cu usurinta in acvariu, pe peretii acestuia;
Senzorul de temperatura a camerei se afla in interiorul cutiei, plasat cu un surub de peretele acesteia;
In acest fel este pus si modulul cu fotorezistor, acesta mai avand si o perforatie pentru a putea detecta nivelul de lumina;
Placa compatibilă cu Arduino UNO R3 se afla in partea de jos a cutiei, impreuna cu cele doua baterii in lateral si placa de prototipare deasupra acestora;
Schema bloc
(Aici va urma prezentarea schemei bloc a proiectului);
O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.
Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html
Hardware Design
Lista pieselor folosite:
Placă compatibilă cu Arduino UNO R3
LCD 1602 cu backlight albastru
Buzzer activ
Senzor de temperatura rezistent la apa
Senzor nivel apa
Senzor intensitate luminoasa
Banda LED
Software Design
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
(etapa 3) surse şi funcţii implementate
Rezultate Obţinute
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.
Concluzii
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună

.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Jurnal
Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF