This is an old revision of the document!


Aquarium Monitor System

Introducere

Proiectul reprezinta un sistem de monitorizare a parametrilor corespunzatori intretinerii unui acvariu, si anume:

  • Temperatura apei;
  • Temperatura din camera;
  • Nivelul apei;
  • Lumina.

Aceste informatii sunt afisate pentru utilizator pe un LCD, pentru ca acesta sa le poata tine sub control. Sistemul va tine lumina acvariului aprinsa pe parcursul zilei si o va stinge la intuneric.

Ideea acestui proiect a venit din faptul ca, avand un acvariu, am avut nevoie sa stiu daca temperatura apei este optima pentru pesti, fiind un aspect crucial in ingrijirea lor. De asemenea, cum pestii au nevoie si de intuneric, lumina acvariului trebuie sa fie stinsa pe timpul noptii in mod automat.

Descriere generală

Interactiunea cu utilizatorul

Pe cutia sistemului AMS, utilizatorul are la dispozitie:

  1. Un ecran LCD pe care sunt afisati parametrii corespunzatori;

Ecranul are un afisaj structurat astfel:

  • Tapa - temperatura apei, urmata de valoarea acesteia;
  • Taer - temperatura din camera, urmata de valoarea acesteia;
  • LvL - nivelul apei, urmat de o valoare de la 1 la 5;
  • DAY/NIGHT - arata ce perioada a zilei detecteaza sistemul si starea luminii acvariului ( DAY - lumina este inchisa; NIGHT - lumina este aprinsa);

Sistemul de monitorizare se afla intr-o cutie transparenta, pentru a observa cu usurinta orice problema de conectivitate intre senzori.

Schema bloc

(Aici va urma prezentarea schemei bloc a proiectului); O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html

Hardware Design

Lista pieselor folosite:

  • Placă compatibilă cu Arduino UNO R3
  • LCD 1602 cu backlight albastru
  • Buzzer activ
  • Senzor de temperatura rezistent la apa
  • Senzor nivel apa
  • Senzor intensitate luminoasa
  • Banda LED

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2022/avaduva/aquarium-monitor-system.1653674342.txt.gz · Last modified: 2022/05/27 20:59 by alexandra.negoita02
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0