This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2022:avaduva:alarma [2022/04/22 21:00] andra_maria.mitran created |
pm:prj2022:avaduva:alarma [2022/05/26 01:14] (current) andra_maria.mitran [Descriere generală] |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
====== Alarma Apartament ====== | ====== Alarma Apartament ====== | ||
- | ===== Proiect realizat de Mitran Andra - 1220FB===== | + | Autor: Mitran Andra |
- | Alarma pentru apartament permite utilizatorului sa introduca o parola, sa o schimbe, sa o activeze si sa dezactiveze alarma. Aceasta are ca scop mentinerea sigurantei apartamentului. | + | ===== Introducere ===== |
+ | |||
+ | *Alarma pentru apartament permite utilizatorului sa introduca o parola, sa o schimbe, sa o activeze si sa dezactiveze alarma. Aceasta are ca scop mentinerea sigurantei apartamentului. | ||
- | <note tip> | ||
- | Prezentarea pe scurt a proiectului vostru: | ||
- | * ce face | ||
- | * care este scopul lui | ||
- | * care a fost ideea de la care aţi pornit | ||
- | * de ce credeţi că este util pentru alţii şi pentru voi | ||
- | </note> | ||
===== Descriere generală ===== | ===== Descriere generală ===== | ||
Schema de bloc: | Schema de bloc: | ||
- | {{:pm:prj2022:avaduva:schema_bloc.png?800|}} | + | {{:pm:prj2022:avaduva:schema_bloc.png|}} |
- | <note tip> | + | |
- | O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează. | + | |
+ | La inceput trebuie sa introducem o parola de 4 cifre si sa o setam prin apasarea "#". Apoi avem 2 optiuni: sa activam alarma apasand "A" sau sa schimbam codul apasand "C" . Atat atunci cand apasam A sau C trebuie sa introducem parola. Daca activam alarma, prin introducerea parolei corecte avem 2 secunde pana cand alarma intra in actiune, cand ne apropiem alarma porneste, pentru a o opri trebuie sa introducem parola corecta. Daca introducem parola gresita se afiseaza mesajul "WRONG PASSWORD". | ||
- | Exemplu de schemă bloc: http://www.robs-projects.com/mp3proj/newplayer.html | ||
- | </note> | ||
===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== | ||
- | <note tip> | ||
Componentele necesare proiectului: | Componentele necesare proiectului: | ||
- | * tranzistor BS170 | + | *Arduino UNO |
- | * lcd | + | *Breadboard |
- | * buzzer | + | *Ecran LCD 16x2 |
- | * keypad | + | *Buzzer |
- | </note> | + | *Senzor Ultrasonic HC-SR04 |
+ | *Tastatura numerică | ||
+ | *Potențiometru | ||
+ | *Rezistență | ||
+ | *Fire mamă-tată/tată-tată | ||
+ | |||
+ | {{:pm:prj2022:avaduva:schemaelectrica_andram.png?600|}} | ||
+ | |||
+ | | ||
===== Software Design ===== | ===== Software Design ===== | ||
+ | Am folosit urmatoarele biblioteci: | ||
+ | *Keypad.h | ||
+ | *LiquidCrystal.h | ||
+ | |||
+ | Si urmatoarele functii: | ||
+ | *setup() | ||
+ | *setPassword() si verifyPassword() | ||
+ | *loop() | ||
+ | *setOffAlarm() | ||
+ | *checkDistance() | ||
- | <note tip> | ||
- | Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | ||
- | * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) | ||
- | * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) | ||
- | * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi | ||
- | * (etapa 3) surse şi funcţii implementate | ||
- | </note> | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
- | <note tip> | ||
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | ||
- | </note> | ||
- | ===== Concluzii ===== | + | {{:pm:prj2022:avaduva:video_andram.zip|}} |
+ | |||
+ | |||
+ | ===== Concluzii ===== | ||
+ | A fost primul proiect de acest gen si pot spune ca am invatat o multime de lucruri pe care le voi aplica in urmatoarele proiecte. | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
- | <note warning> | + | {{:pm:prj2022:avaduva:mitran_andra_pm.rar|}} |
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | |
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | ||
- | </note> | ||
- | ===== Jurnal ===== | ||
- | <note tip> | ||
- | Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului. | ||
- | </note> | ||
===== Bibliografie/Resurse ===== | ===== Bibliografie/Resurse ===== | ||
<note> | <note> | ||
- | Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. | + | *[[https://www.tutorialspoint.com/arduino/arduino_ultrasonic_sensor.htm]] |
+ | *[[https://create.arduino.cc/projecthub]] | ||
+ | *[[https://www.electronics-lab.com/alarm-system-powered-arduino/]] | ||
</note> | </note> | ||
<html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | ||