Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2022:arosca:sound-keyboard [2022/05/19 20:21]
alexandru.iancu0303 [Rezultate Obţinute]
pm:prj2022:arosca:sound-keyboard [2022/05/19 23:30] (current)
alexandru.iancu0303 [Concluzii]
Line 1: Line 1:
 ====== Sound Keyboard ====== ====== Sound Keyboard ======
 +
 +<note tip>
 +Autor: Iancu Alexandru-Gabriel
 +
 +Grupa: 333CB 
 +</​note>​
 ===== Introducere ===== ===== Introducere =====
  
Line 35: Line 41:
 Se foloseste un potentiometru de 250k pentru a varia contrastul si luminozitatea ecranului, acesta fiind conectat la port-ul 3 al lcd-ului de contrast voltage. Potentiometrul si lcd-ul primesc ambele tensiune de la Arduino. In mare am folosit potentiometrul pentru pornirea si oprirea lcd-ului, cand acesta era pe maxim era pornit, cand acesta era pe minim lcd-ul era oprit. Rezistor-ul de 220 de ohmi este folosit pentru a seta luminozitatea backlight-ului. Se foloseste un potentiometru de 250k pentru a varia contrastul si luminozitatea ecranului, acesta fiind conectat la port-ul 3 al lcd-ului de contrast voltage. Potentiometrul si lcd-ul primesc ambele tensiune de la Arduino. In mare am folosit potentiometrul pentru pornirea si oprirea lcd-ului, cand acesta era pe maxim era pornit, cand acesta era pe minim lcd-ul era oprit. Rezistor-ul de 220 de ohmi este folosit pentru a seta luminozitatea backlight-ului.
  
-==== Real ====+==== Fizic ====
  
 Acum o sa discut despre ce modificari am adus pentru varianta concreta. Acum o sa discut despre ce modificari am adus pentru varianta concreta.
  
-Componentele folosite: 2 x Arduino Uno, breadboard mic, keypad 4x4, buzzer, LCD 16x2 I2C, fire de legatura.+Componentele folosite: 2 x Arduino Uno, breadboard mic (atat e nevoie pentru proiect, dar cum nu aveau in stock am luat un breadboard mai mare), keypad 4x4, buzzer, LCD 16x2 I2C, fire de legatura.
  
 In mare ce s-a schimbat a fost folosirea unui LCD 16x2 I2C in locul celui normal la care ar fi trebuit sa lipesc firele de legatura. In mare ce s-a schimbat a fost folosirea unui LCD 16x2 I2C in locul celui normal la care ar fi trebuit sa lipesc firele de legatura.
Line 445: Line 451:
 ===== Rezultate Obţinute ===== ===== Rezultate Obţinute =====
  
-{{:​pm:​prj2022:​arosca:​iancu_rezultate.jpg?​750x500}}+=== Poza 1 ===
  
-{{:​pm:​prj2022:​arosca:​iancu_rezultate.jpg?​750x500}}+In imagine apare Arduino-ul de input care are 8 pini conectati la un Keypad 4x4.
  
-{{:​pm:​prj2022:​arosca:​iancu_rezultate.jpg?​750x500}}+{{:​pm:​prj2022:​arosca:​iancu_rezultate1.jpg?​750x500}}
  
-{{:​pm:​prj2022:​arosca:​iancu_rezultate.jpg?​750x500}} +=== Poza 2 ===
-===== Concluzii =====+
  
-===== Download =====+Se poate vedea cum comunica prin I2C Master si Slave-ul si cum comunica Slave-ul sau Arduino-ul de Output cu LCD-ul tot prin I2C. Toate sunt conectate intre ele prin breadboard.
  
-<note warning>​ +{{:pm:​prj2022:​arosca:​iancu_rezultate2.jpg?​750x500}}
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectuluisurse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).+
  
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul)**Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**+=== Poza 3 === 
-</note>+ 
 +Aici apare in prim plan Slave-ul care foloseste cate 2 pini pentru buzzer si pentru LCD pentru a le alimenta si a le oferi un Ground. 
 + 
 +{{:pm:prj2022:arosca:iancu_rezultate3.jpg?750x500}} 
 + 
 +=== Poza 4 === 
 + 
 +In ultima poza se poate vedea tot proiectul in ansamblu. 
 + 
 +{{:pm:prj2022:arosca:iancu_rezultate4.jpg?​750x500}} 
 +===== Concluzii ===== 
 + 
 +Experienta m-a facut sa apreciez mai mult lucrul cu microcontrolere si nevoia acestora pentru a implementa aplicatii care n-au nevoie de componente de uz general precum PC-ul. Sunt recunoscator ca tehnologia a avansat atat de mult incat n-a fost nevoie sa pun deloc mana sa lipesc, totul mai nou avand o varianta cu pinuri. 
 + 
 +Aplicatia in sine este completa cand vine vorba de redarea unei note, aceasta continand octava, timbrul si durata notei respective. Ar putea fi folositoare pentru studiu didactic al notelor, observand astfel diferenta dintre note. O persoana putand verifica octave diferite pentru aceeasi nota pentru a observa diferentele sonore dintre acestea, acelasi lucru fiind valabil pentru timbrul superior si cel inferior. De asemenea, persoanele care nu au un sens bun al timpului ar putea incerca durate diferite pentru a se obisnui cu acestea. 
 +===== Download =====
  
 +{{:​pm:​prj2022:​arosca:​iancu_alex_sound_keyboard.zip}}
  
 ===== Bibliografie/​Resurse ===== ===== Bibliografie/​Resurse =====
pm/prj2022/arosca/sound-keyboard.1652980872.txt.gz · Last modified: 2022/05/19 20:21 by alexandru.iancu0303
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0