Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2022:arosca:jocdeluminisisunetesecurizat [2022/05/27 19:37]
bogdan_elvis.ghitan [Descriere generală]
pm:prj2022:arosca:jocdeluminisisunetesecurizat [2022/05/27 22:08] (current)
bogdan_elvis.ghitan [Download]
Line 35: Line 35:
  
 ===== Software Design ===== ===== Software Design =====
 +
 +Tool-uri folosite pentru realizarea proiectului:​
 +  * Arduino IDE
 +  * Eagle
 +  * Google Draw (pentru schema bloc)
 +
 +Biblioteci folosite:
 +  * LedControl, pentru folosirea matricelor de leduri
 +
 +Implementare:​
 +  Pentru inceput am conectat numpadul, ce are 4 pini digitali, cate unul pentru fiecare cifra si un pin de GND.
 +  Pentru a putea introduce un cod, citesc cifre de la numpad, pana cand am obtinut 4 cifre, apoi compar inputul
 +  cu codul deja salvat, care activeaza celelalte componente (care nu pot fi folosite pana cand nu se introduce codul).
 +  Daca se introduce codul gresit, se intra in modul alarma, unde se asteapta introducerea codului ce
 +  dezactiveaza alarma, iar buzzerul se activeaza pe un sunet de alarma. Codul de alarma se introduce repetat
 +  pana cand se introduce codul corect.
 +  Cand s-a introdus codul corect, buzzerul se opreste si se introduce din nou codul de acces.
 +  ​
 +  Cand s-a introdus codul de acces incepe prima melodie (Game of Thrones) si matricile incep sa lumineze.
 +  Din potentiometru se poate regla, rotind, viteza melodiei, in functie de tensiunea calculata (valorile
 +  se mapeaza de la 0, 1023 la -0.5, 0.5, se scade din 1 aceasta valoare, pentru a regla viteza intre 0.5 si 1.5).
 +  Senzorul ultrasonic se activeaza cand detecteaza un obiect la mai putin de 5 cm si itereaza prin melodii
 +  (am ales o distanta asa mica pentru a limita schimbarea melodiei neintentionat).
 +  Matricile de led-uri folosesc functii din biblioteca LedControl:
 +    * setIntensity,​ pentru setarea intensitatii ledurilor
 +    * shutdown, pentru activarea matricilor
 +    * clearDisplay,​ pentru a stinge toate luminile
 +    * setRow, pentru a aprinde anumiti biti pe o linie
  
  
-<note tip> 
-TBA 
-</​note>​ 
  
 ===== Rezultate Obţinute ===== ===== Rezultate Obţinute =====
  
-<note tip> +Video: https://​www.youtube.com/​watch?​v=9AWJ8CpdOII
-TBA +
-</note>+
  
 +{{:​pm:​prj2022:​arosca:​bogdanghitan1.jpeg?​800|}}
 +{{:​pm:​prj2022:​arosca:​bogdanghitan2.jpeg?​800|}}
 +{{:​pm:​prj2022:​arosca:​bogdanghitan3.jpeg?​800|}}
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
 +A fost destul de interesanta implementarea pe cont propriu a unui proiect mai complex, am invatat destul de multe. 
 +Pe parcurs am intampinat ceva dificultati:​ am cumparat matrici fara modul, pe care nu le-am putut folosi si a trebuit 
 +sa cumpar altele, lucru care putea fi evitat daca ceream un sfat inainte :)). 
 +O alta problema pe care am intampinat-o a fost memoria redusa a placutiei arduino Uno, care a limitat numarul de melodii 
 +si lungimea acestora, intrucat aplicatia devenea instabila. ​
 ===== Download ===== ===== Download =====
  
-<note warning>​ +{{:pm:prj2022:arosca:proiectpm_bogdanghitan.zip|}}
-O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului:​ surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). +
- +
-Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:​pm:​prj20??:​c?​** sau **:​pm:​prj20??:​c?:​nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:​** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. +
-</​note>​ +
 ===== Jurnal ===== ===== Jurnal =====
  
 <note tip> <note tip>
 21.04.2022 - Am creat pagina wiki si am adaugat introducere,​ schema bloc si echipamentul necesar pentru proiect. 21.04.2022 - Am creat pagina wiki si am adaugat introducere,​ schema bloc si echipamentul necesar pentru proiect.
 +
 +25.04.2022 - Decizia privind ce piese voi folosi si comandarea acestora
 +
 +13.05.2022 - Inceperea implementarii proiectului
 +
 +23.05.2022 - Finalizarea unui produs final (aplicatie functionala)
 +
 +24.05.2022 - 27.05.2022 - Mici retusuri + explicarea codului
 +
 +27.05.2022 - Finalizarea paginii de wiki
 </​note>​ </​note>​
  
Line 66: Line 101:
  
 <​note>​ <​note>​
-https://www.diagrams.net/+https://xantorohara.github.io/led-matrix-editor/#​1824428181422418|995a3cffff3c5a99 
 + 
 +https://​github.com/​robsoncouto/​arduino-songs/​tree/​master/​gameofthrones 
 + 
 +https://​github.com/​robsoncouto/​arduino-songs/​tree/​master/​pinkpanther 
 + 
 +https://​github.com/​robsoncouto/​arduino-songs/​tree/​master/​nevergonnagiveyouup 
 + 
 +https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm 
 </​note>​ </​note>​
  
 <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​ <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​
pm/prj2022/arosca/jocdeluminisisunetesecurizat.1653669440.txt.gz · Last modified: 2022/05/27 19:37 by bogdan_elvis.ghitan
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0