Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2022:arosca:cutie-muzicala [2022/05/27 16:01]
idumitrescu [Hardware Design]
pm:prj2022:arosca:cutie-muzicala [2022/05/27 22:19] (current)
idumitrescu [Rezultate Obţinute]
Line 27: Line 27:
 {{ :​pm:​prj2022:​arosca:​schema_electrica_cutie_muzicala.png?​700 |}} {{ :​pm:​prj2022:​arosca:​schema_electrica_cutie_muzicala.png?​700 |}}
 Asa cu se poate observa si in snippet-ul adaugat, am legat fiecare componenta la pinii placii arduino folosindu-ma de un breadboard. Asa cu se poate observa si in snippet-ul adaugat, am legat fiecare componenta la pinii placii arduino folosindu-ma de un breadboard.
-Potentiometrul a fost legat in serie cu buzzer-ul, deoarece el actioneaza ca un rezistor variabil ce, la momentul cresterii rezistentei,​ scade tensiunea pentru buzzer, modificandu-i astfel volumul. +  * Potentiometrul a fost legat in serie cu buzzer-ul, deoarece el actioneaza ca un rezistor variabil ce, la momentul cresterii rezistentei,​ scade tensiunea pentru buzzer, modificandu-i astfel volumul. 
 +  * Matricea 4x4 de butoane detine cate un pin aferent ficarei linii, respectiv coloane.
 ===== Software Design ===== ===== Software Design =====
  
 +===Medii de dezvoltare folosite===
 +  * Fritzing - pentru schema electrica
 +  * Arduino 1.8.13
  
 +===Librarii si surse 3rd party===
 +  * Keypad.h => Biblioteca ce cuprinde declaratia keypad-ului si functia de mapare a acestuia
 +  * Servo.h => Biblioteca ce cuprinde declaratia servomotorului si a functiei de write pe acesta
  
-Descrierea codului aplicaţiei (firmware): +===Surse si functii implementate=== 
-  * mediu de dezvoltare ​(if any) (e.gAVR StudioCodeVisionAVR+  * In fisierul "​notes.h"​ - am definit toate notele muzicale, precum si 16 melodii si durata acestora pentru a putea fi redate cu ajutorul 
-  ​* librării şsurse 3rd-party ​(e.gProcyon AVRlib+functiei ​de redare. 
-  * algoritmi şstructuri pe care plănuiţsă le implementaţ+  * play_piece() - In aceasta functie, se parcurge vectorul de note muzicale aferent melodiei si este redata fiecare dintre acestea cu durata corespunzatoare din vectorul de durate. Inainte de fiecare redare, se verifica daca nu cumva valoarea senzorului s-a schimbat ​(daca da, intreg sistemul se intrerupe) sau daca s-a apasat vreun buton ce implica schmbarea melodieiTot aici,pe fiecare nota, servomotorul isi schimba pozitia cate putin, acesta realizand treptat o miscare 0-180 grade si inapoi. 
-  * (etapa 3surse şi funcţii implementate +<​code>​ 
-</note> +void play_piece(int pinint *melody, int *duration, int length{ 
 +  ​for (int = 0; i < length; ++i) { 
 +    int Sensordata = digitalRead(LDRSENSOR_PIN);​ 
 +    if(Sensordata == 1) { 
 +      break; 
 +    } 
 +    char key; 
 +    while(key = kpd.getKey()) { 
 +      change_song(key);​ 
 +    } 
 +     
 +    Servo1.write(posServo); 
 +    ​if(posServo == 180) { 
 +      direction = -1; 
 +    } else if(posServo == 0) { 
 +      direction = 1; 
 +    } 
 +     
 +    if(direction == 1) { 
 +      posServo+=10;​ 
 +    } else { 
 +      posServo-=10;​ 
 +    } 
 +    tone(pin, melody[i], duration[i]); 
 +    delay(duration[i]);    
 +  }   
 +
 +</​code>​ 
 +  * change_song() - reda o alta melodie in functie de butonul apasat dintre cele 16 
 +  * setup() - setez pinii folositi ca fiind de input/output 
 +  * loop() - citesc valorea de la senzorul de lumina si, daca arata ca este capacul inchis (intensitatea luminii este scazuta), atunci intregul sistem se opreste. Daca nu, atunci apeleaza functia care reda melodia si actioneaza servomotorul.
 ===== Rezultate Obţinute ===== ===== Rezultate Obţinute =====
- +===Demo=== 
-<note tip> +https://​youtu.be/​iaVMPVLegz0 
-Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru+===Galerie foto=== 
-</​note>​+{{ :​pm:​prj2022:​arosca:​cutiemuzicala4.jpeg?800 |}} 
 +{{ :​pm:​prj2022:​arosca:​cutiemuzicala1.jpeg?​800 |}} 
 +{{ :​pm:​prj2022:​arosca:​cutiemuzicala2.jpeg?​800 |}} 
 +{{ :​pm:​prj2022:​arosca:​cutiemuzicala3.jpeg?​800 |}}
  
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
 +Proiectul meu a fost realizat in intregime, toate functionalitatile fiind implementate si adaugandu-i si un aspect estetic placut pentru a ajuta la scopul sau final, recreativ si, totodata, decorativ.
  
 +Realizarea proiectului a reprezentat ceva inedit, o experienta hands-on unde rezultatele sunt fizice, iar device-ul creat chiar are o utilitate. Am realizat ca imi place sa petrec timpul lucrand cu microprocesoare si mi-ar placea sa elaborez si alte poriecte in viitor. ​
 ===== Download ===== ===== Download =====
 {{:​pm:​prj2022:​arosca:​cutie_muzicala_teodora_dumitrescu.zip|}} {{:​pm:​prj2022:​arosca:​cutie_muzicala_teodora_dumitrescu.zip|}}
Line 61: Line 101:
  
 ===Resurse hardware=== ===Resurse hardware===
 +https://​solarianprogrammer.com/​2017/​01/​31/​arduino-buzzer-player-adjustable-volume-playing-fur-elise-beethoven/​
  
 +https://​www.electroduino.com/​ldr-sensor-module-how-ldr-sensor-works/​
 ===Resurse software=== ===Resurse software===
 +https://​docs.arduino.cc/​learn/​electronics/​servo-motors
 +
 +https://​www.arduinolibraries.info/​libraries/​music-buzzer -  colectia de melodii pentr buzzer
 +
 +https://​www.arduino.cc/​en/​Tutorial/​BuiltInExamples/​toneMelody
 +
 +https://​playground.arduino.cc/​Main/​KeypadTutorial/​
 +
 +https://​playground.arduino.cc/​Code/​Keypad/#​Download
  
 <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​ <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Export to PDF</​a></​html>​
  
pm/prj2022/arosca/cutie-muzicala.1653656494.txt.gz · Last modified: 2022/05/27 16:01 by idumitrescu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0