This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2022:apredescu:wordle [2022/04/23 11:01] mihail.maracine0605 |
pm:prj2022:apredescu:wordle [2022/05/25 19:09] (current) mihail.maracine0605 [Concluzii] |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ====== WORDLE ====== | + | ====== Wordle ====== |
===== Introducere ===== | ===== Introducere ===== | ||
Line 21: | Line 21: | ||
- | {{:pm:prj2022:screenshot_from_2022-04-21_13-34-38.png?200|}} | + | {{:pm:prj2022:screenshot_from_2022-04-21_13-34-38.png?600|}} |
+ | |||
===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== | ||
- | <note tip> | + | Lista piese: |
- | Aici puneţi tot ce ţine de hardware design: | + | |
- | * listă de piese | + | - Arduino UNO |
- | * scheme electrice (se pot lua şi de pe Internet şi din datasheet-uri, e.g. http://www.captain.at/electronic-atmega16-mmc-schematic.png) | + | |
- | * diagrame de semnal | + | - BREADBOARD |
- | * rezultatele simulării | + | |
- | </note> | + | - MicroSD card adapter |
+ | |||
+ | - Ecran LCD 1'8 SPI | ||
+ | |||
+ | - Telecomanda IR | ||
+ | |||
+ | - Receptor IR | ||
+ | |||
+ | |||
+ | {{:pm:prj2022:apredescu:circuit.png?600|}} | ||
===== Software Design ===== | ===== Software Design ===== | ||
+ | Mediu de dezvolatare: Arduino IDE. | ||
+ | Biblioteci: | ||
+ | |||
+ | * ##<Adafruit_GFX.h> | | ||
+ | |||
+ | * <Adafruit_ST7735.h> | -> Biblioteci pentru ecran LCD | ||
+ | |||
+ | * <Adafruit_ST7789.h> | | ||
+ | |||
+ | * <SPI.h> -> Biblioteca pentru SPI | ||
+ | |||
+ | * <SD.h> -> Biblioteca pentru SD reader | ||
+ | |||
+ | * <IRremote.hpp> -> Biblioteca pentru telecomanda si receptor IR | ||
+ | |||
+ | In acest algoritm, la fiecare apasare a butonului de enter ( aproximativ 5-6 ori per joc ), | ||
+ | este facuta o cautare printre toate cuvintele de 5 litere din dictionarul englez ( 12947 de cuvinte) pentru a se verifica daca cuvantul introdus exista. | ||
+ | Problema reala in implementarea proiectului este timpul pe care utilzatorul trebuie sa il | ||
+ | astepte pentru a se face cautarea ( minimum 1 secunda , avg. 1.53 s). Solutia la aceasta problema este impartirea dictionarului de cuvinte in mai multe fisiere, iar la introducerea | ||
+ | cuvantului cautat curent sa se aleaga fisierul in care se poate afla cuvantul. Numele fisierelor sunt de forma x.txt unde x este oricare litera din alfabetul englez. Scurtarea zonei | ||
+ | de cautare a cuvantului aduce timpul asteptat la 0.04 s. | ||
+ | |||
+ | Algoritmul implementat intializeaza toate piesele din componenta proiectului si se asteapta | ||
+ | o tasta apasata de la telecomanda IR. In functie de butonul apasat se apeleaza o functie asociata. | ||
+ | Butoanele responsabile cu scrierea literelor apeleaza `typeLetter()` care sterge litera deja | ||
+ | existenta in casuta prezenta si inlocuieste cu litera curenta. | ||
+ | Celelalte butoane sunt responsabile cu parcurgerea in patratele si cautarea unui cuvant in | ||
+ | fisierele de pe cardul SD. | ||
- | <note tip> | ||
- | Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | ||
- | * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) | ||
- | * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) | ||
- | * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi | ||
- | * (etapa 3) surse şi funcţii implementate | ||
- | </note> | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
- | <note tip> | + | In urma realizarii proiectului, am obtinut un joc asememanator wordle, afisat pe un ecran LCD 1'8, care poate fi jucat prin telecomanda IR. |
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | |
- | </note> | + | |
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
+ | Proiectul a fost interesant de facut. A reprezentat o provocare eficientizarea unui algoritm de cautare folosind resursele Arduino. | ||
+ | |||
+ | {{:pm:prj2022:apredescu:pozawordle1.jpg?600|}} | ||
+ | |||
+ | {{:pm:prj2022:apredescu:pozawordle2.jpg?600|}} | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
- | <note warning> | + | SURSA: |
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | |
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | {{:pm:prj2022:apredescu:wordle.rar|}} |
- | </note> | + | |
===== Jurnal ===== | ===== Jurnal ===== |