This is an old revision of the document!
Smoke Detector Alarm
Introducere
Prezentarea pe scurt a proiectului vostru:
dispozitiv de detectare a fumului
se afiseaza pe un LCD nivelul fumului
daca nivelul depaseste un anumit prag, se activeaza alarma
alarma este sonora (buzzer) si luminoasa (leduri)
Descriere generală
Componenta principala a proiectului este placa de dezvoltare Arduino Uno, care va fi conectata la un breadboard. Senzorul MQ2 detecteaza fum/ gaz, iar in momentul in care se detecteaza un nivel ce depaseste o limita setata, se declanseaza alarma: ledul rosu se aprinde, iar buzzerul tiuie. De asemenea, pe LCD va aparea un mesaj cu nivelul fumului care alterneaza cu un mesaj de alarma. In momentul in care nivelul fumului scade sub pragul limita setat, alarma se opreste (ledul rosu se stinge, iar buzzerul se opreste), iar ledul verde (ce indica un nivel normal) se aprinde, iar pe LCD se afiseaza in continuare nivelul actual al gazului ce alterneaza cu mesajul “Normal”.
Hardware Design
Lista pieselor utilizate:
Schema Electrica:
Implementarea proiectului:
Software Design
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
Mediul de dezvoltare folosit a fost Arduino IDE.
Pentru dezvoltarea proiectului am folosit biblioteca <LiquidCrystal_I2C.h>, pentru a se realiza conexiunea LCD-ului cu modului I2C.
Se foloseste pinul analog A0 pentru a se citi valoarea detectata de senzorul MQ2. Daca valoarea citita este mai mare decat valoarea pragului, se activeaza alarma (ledul si buzzerul. Buzzerul este conectat direct la Ledul rosu, pentru a emite sunet atat timp cat ledul rosu este aprins) si un mesaj specific este afisat pe LCD. In momentul in care valoarea inregistrata este mai mica decat pragul, alarma se opreste, becul verde se aprinde si un mesaj ce indica faptul ca totul este in regula se afiseaza pe LCD.
Rezultate Obţinute
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.
Concluzii
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună

.
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Jurnal
Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.
Export to PDF