Sistem Inteligent de Reciclare

Introducere

Un cos de gunoi care se deschide automat.

Descriere generală

Un cos de gunoi inteligent ce cuprinde un senzor care atunci cand ne apropiem cu resturile pe care dorim sa le reciclam/aruncam, clapa acestuia are un sistem cu un servo motor care va deschide automat clapa si ne va permite aruncarea acestuia.

O schemă bloc cu toate modulele proiectului vostru, atât software cât şi hardware însoţită de o descriere a acestora precum şi a modului în care interacţionează.

Hardware Design

-ARDUINO UNO -LED -SERVOMOTOR -SENZOR ULTRASONIC -BREADBOARD

Software Design

ARDUINO CODE

  • #include<Servo.h>
  • Servo servo;
  • int const trigPin1 = 5; senzor capac *int const echoPin1 = 4; *int const trigPin2 = 3; senzor capacitate
  • int const echoPin2 = 2;
  • int const greenpin = 8; led verde *int const redpin = 9; led rosu

void setup()

  • {
  • pinMode(trigPin1, OUTPUT);
  • pinMode(echoPin1, INPUT);
  • pinMode(trigPin2, OUTPUT);
  • capacitatea
  • pinMode(echoPin2, INPUT);
  • pinMode(redpin, OUTPUT);
  • pinMode(greenpin, OUTPUT);
  • Serial.begin(9600);
  • servo.attach(6);
  • }

void loop()

  • { int duration1, distance1, duration2, distance2;
  • digitalWrite(trigPin1, HIGH);
  • delay(1);
  • digitalWrite(trigPin1, LOW);
  • duration1 = pulseIn(echoPin1, HIGH);
  • distance1 = (duration1/2) / 29.1;
  • if (distance1 ⇐ 20&& distance1 >= 0) {
  • servo.write(30);
  • delay(3000);
  • } else {
  • servo.write(150);
  • }
  • delay(60);
  • digitalWrite(trigPin2, LOW);
  • delayMicroseconds(2);
  • digitalWrite(trigPin2, HIGH);
  • delayMicroseconds(10);
  • digitalWrite(trigPin2, LOW);
  • duration2 = pulseIn(echoPin2, HIGH);
  • distance2 = duration2*0.034/2;
  • if (distance2 ⇐ 7&& distance2 >= 0){
  • digitalWrite(redpin, HIGH);
  • digitalWrite(greenpin, LOW);
  • }
  • else{
  • digitalWrite(redpin, LOW);
  • digitalWrite(greenpin, HIGH);
  • }

Rezultate Obţinute

Concluzii

Pot spune ca a fost o experienta placuta, dar si provocatoare in acelasi timp, un proiect fascinant care m-a ajutat sa inteleg mai bine materia.

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2022/agmocanu/sistem_inteligent_de_reciclare.txt · Last modified: 2022/05/29 22:08 by adrian.popescu0308
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0