This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2022:agmocanu:mytalkingtom [2022/05/08 20:06] corina.purcareanu |
pm:prj2022:agmocanu:mytalkingtom [2022/05/28 19:58] (current) corina.purcareanu |
||
---|---|---|---|
Line 2: | Line 2: | ||
===== Introducere ===== | ===== Introducere ===== | ||
Proiectul consta in realizarea unui joc similar cu My Talking Tom doar ca pe arduino. | Proiectul consta in realizarea unui joc similar cu My Talking Tom doar ca pe arduino. | ||
- | |||
- | Pentru cei care nu stiu, este un joc cu un motan care trebuie ingrijit, anume sa | ||
- | primeasca mancare, sa fie spalat, sa doarma. Pe langa acestea, el este capabil sa | ||
- | reproduca vocea umana, astfel va repeta tot ceea ce spui si nu te vei plictisi niciodata | ||
- | cu el. | ||
Mi s-a parut interesant sa aleg aceasta tema deoarece este un joc captivant, pe care | Mi s-a parut interesant sa aleg aceasta tema deoarece este un joc captivant, pe care | ||
Line 12: | Line 7: | ||
===== Descriere generală ===== | ===== Descriere generală ===== | ||
+ | Este un joc cu un motan care trebuie ingrijit, anume sa | ||
+ | primeasca mancare, sa fie spalat, sa doarma. Pe langa acestea, ii poti pune orice | ||
+ | intrebare iar el iti va raspunde cu "Yes" sau "No". | ||
- | {{:pm:prj2022:agmocanu:tom.png?600|Schema bloc}} | + | |
+ | |||
+ | ** Schema bloc: ** | ||
+ | {{ :pm:prj2022:agmocanu:schemamytalkingtom.png?700 | Schema bloc}} | ||
===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== | ||
+ | ** Componente: ** | ||
* Arduino UNO | * Arduino UNO | ||
- | * 2 breadboard-uri | ||
* ecran LCD cu touchsreen | * ecran LCD cu touchsreen | ||
- | * microfon | + | * speaker |
- | * difuzor/buzzer | + | |
- | * card Micro SD | + | |
+ | |||
+ | |||
+ | ** Schema electrica: ** | ||
+ | {{ :pm:prj2022:agmocanu:schemaelectrica.jpg?700 | Schema electrica}} | ||
===== Software Design ===== | ===== Software Design ===== | ||
+ | Mediul de dezvoltare folosit este ** Arduino IDE **. | ||
+ | Am folosit librariile: | ||
+ | * ** MCUFRIEND_kbv ** si ** Adafruit_GFX ** pentru a desena pe ecran. Aceste librarii sunt folosite pentru ecrane de 3.5" sau mai mari intrucat acestea nu suporta libraria standard de la Adafruit. | ||
+ | * ** TouchScreen.h ** pentru a implementa functionalitatea de touchscreen. Aceasta este capabila sa detecteze presiunea in orice punct de pe ecran. | ||
+ | * ** PCM.h ** pentru a reda audio. Aceasta reda sunete prin apelarea functiei startPlayback ce primeste ca parametru un array de char-uri si dimensiunea. | ||
- | <note tip> | + | Pentru a reda audio am folosit ** Audacity ** pentru a converti sunetul intr-unul cu frecventa de 8000Hz si in format 16-bit PCM. Dupa aceea am convertit sunetul intr-un array de char-uri folosind executabilul ** EncodeAudio ** ce se afla in descrierea clipului mentionat la resurse. |
- | Descrierea codului aplicaţiei (firmware): | + | |
- | * mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR) | + | Cand se porneste jocul, acesta se afla in ** HOME ** iar in laterale se afla butoanele din meniu desenate intuitiv. Oricare dintre acestea |
- | * librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib) | + | poate fi apasat si se trece intr-una dintre celelalte camere si anume: |
- | * algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi | + | * ** CUSTOM ** unde se poate alege gender-ul pisicii |
- | * (etapa 3) surse şi funcţii implementate | + | * ** SPEAK ** unde vorbesti cu motanul si el iti va raspunde |
- | </note> | + | * ** EAT ** unde ii poti da de mancare |
+ | * ** WASH ** unde pisica este spalata de un dus | ||
+ | * ** SLEEP ** unde pisica doarme | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
+ | * Aceasta este pagina de pornire. | ||
+ | {{ :pm:prj2022:agmocanu:home.jpg?500 | HOME}} | ||
+ | |||
+ | * Acesta este modul ** CUSTOM **, optiunea MALE fiind selectata by default dar poate fi schimbata apasand pe FEMALE. | ||
+ | {{ :pm:prj2022:agmocanu:custom.jpg?500 | CUSTOM}} | ||
+ | |||
+ | * Acesta este modul ** SPEAK ** unde exista un buton "Press to speak!". Poti vorbi cat timp este apasat, apoi motanul iti va raspunde. | ||
+ | {{ :pm:prj2022:agmocanu:speak.jpg?500 | SPEAK}} | ||
+ | |||
+ | * Acesta este modul ** EAT ** unde exista un buton "Feed me!". Il poti apasa iar motanul primeste de mancare. | ||
+ | {{ :pm:prj2022:agmocanu:eat.jpg?500 | EAT}} | ||
+ | |||
+ | * Acesta este modul ** WASH ** unde se afla un dus deasupra pisicii. | ||
+ | {{ :pm:prj2022:agmocanu:wash.jpg?500 | WASH}} | ||
+ | |||
+ | * Acesta unde modul ** SLEEP ** unde pisica doarme. | ||
+ | {{ :pm:prj2022:agmocanu:sleep.jpg?500 | SLEEP}} | ||
- | <note tip> | + | * Iar aceasta este pisica mea incercand sa-mi manance proiectul :-D |
- | Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru. | + | {{ :pm:prj2022:agmocanu:zuza.jpg?500 |}} |
- | </note> | + | |
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
+ | Mi s-a parut interesant sa fac acest proiect, in special pentru ca codul are si parte grafica. Mi-ar fi placut sa folosesc mai multe sunete precum | ||
+ | zgomot de mestecat cand mananca, zgomot de dus cand se spala, zgomot de sforait cand doarme insa memoria placutei Arduino este limitata. Totusi consider ca am reusit sa-l fac suficient de interactiv. | ||
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
+ | {{:pm:prj2022:agmocanu:mytalkingtomproject.zip| Arhiva proiect}} | ||
- | <note warning> | + | [[https://youtu.be/9ccEksceiRE|Demo Proiect]] |
- | O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). | + | |
- | + | ||
- | Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea **Add Images or other files**. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul **:pm:prj20??:c?** sau **:pm:prj20??:c?:nume_student** (dacă este cazul). **Exemplu:** Dumitru Alin, 331CC -> **:pm:prj2009:cc:dumitru_alin**. | + | |
- | </note> | + | |
===== Jurnal ===== | ===== Jurnal ===== | ||
+ | * **21.04.2022**: Comandare piese | ||
* **05.05.2022**: Creare pagina | * **05.05.2022**: Creare pagina | ||
* **06.05.2022**: Adaugare descriere si schema bloc | * **06.05.2022**: Adaugare descriere si schema bloc | ||
+ | * **18.05.2022** - **27.05.2022**: Realizare proiect | ||
+ | * **27.05.2022** Completare pagina pentru milestone 2 | ||
===== Bibliografie/Resurse ===== | ===== Bibliografie/Resurse ===== | ||
+ | [[https://www.youtube.com/watch?v=m1HEwgHSBrs | Tutorial redare sunet]] | ||
+ | |||
+ | [[https://github.com/prenticedavid/MCUFRIEND_kbv|MCUFRIEND_kbv]] | ||
+ | |||
+ | [[https://github.com/adafruit/Adafruit_TouchScreen|Touchscreen.h]] | ||
+ | |||
+ | [[https://www.youtube.com/watch?v=VNsoiEw5mSk|Yes Sound]] | ||
- | <note> | + | [[https://www.youtube.com/watch?v=FRj_hAO1Sgs|No Sound]] |
- | Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe **Resurse Software** şi **Resurse Hardware**. | + | |
- | </note> | + | |
<html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> | <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">Export to PDF</a></html> |