This is an old revision of the document!


Tic-tac-toe MultiPlayer

Nume Prenume: Tătulescu Diana-Andreea
Grupa: 333CA
Email: diana.tatulescu@stud.acs.upb.ro

Introducere

Tic-tac-toe (sau X și 0, așa cum mai este cunoscut) este un joc ce pune accentul pe logică și strategie.

Nimic nu se compară cu turneele de X și 0 din timpul orelor sau cursurilor, acestea chiar fiind un bun antrenament pentru gândire, după cum spun specialiștii. Există foarte multe variante ale jocului, însă fiecare poate veni cu propriile reguli, vrea să joace cu prietenii sau poate doar vrea să își țină mintea antrenată.

Tic-tac-toe a fost unul dintre jocurile copilăriei mele, fiind desemnată chiar campioană în gimnaziu, motiv pentru care mi-am propus să îl și implementez pentru a rămâne cu o amintire frumoasă în urma proiectului.

Descriere generală

Proiectul constă într-un joc de X și 0, realizat cu ajutorul Arduino UNO și folosind ca display un LCD SPI de 1.8”. Jucătorii interacționează prin intermediul celor 2 module Joystick pe 2 axis. Acestea permit jucătorilor deplasarea prin tabla de joc prin mișcări stânga-dreapta, sus-jos. Prin apăsarea joystick-urilor, jucătorii își poziționează piesa, după care așteaptă mișcarea oponentului.

Rândul fiecărui jucător este indicat de semnale luminoase cu ajutorul a 3 LED-uri:

  • LED-ul VERDE indică rândul primului jucător
  • LED-ul ALBASTRU indică rândul celui de-al doilea jucător
  • LED-ul GALBEN indică faptul că jocul se află în varianta Single Player, jocul începând cu acest mod by default. Acesta se poate schimba prin apăsarea unui buton din spate care va muta jocul pe varianta MultiPlayer, iar becul galben se va stinge.


Proiectul este prevăzut și cu un buzzer care anunță mișcările fiecărui jucător, precum și începerea și terminarea meciurilor. Dacă mutarea nu este validă (este deja altă piesă acolo), sunetul buzzer-ului va fi mai puternic, iar jucătorul va trebui să selecteze o altă căsuță.

În funcție de rezultat, pe LCD se va afișa un mesaj corespunzător și jocul va începe din nou.

Schema Bloc

Hardware Design

Listă piese

Componentă Cantitate Observații
Arduino UNO 1
Breadboard 1
Sursă de alimentare 1
Joystick 2 axis 2
Buton 1
Buzzer 5V 1
LED 3
Rezistență 3 220Ohm
Fire

Schema electrică

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

Export to PDF

pm/prj2022/abirlica/tic-tac-toe.1654140075.txt.gz · Last modified: 2022/06/02 06:21 by diana.tatulescu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0