Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2022:abirlica:lightsinger [2022/06/01 00:32]
ionut_cristian.tacu [Software - Diagrama de activitati (Organigrama)]
pm:prj2022:abirlica:lightsinger [2022/06/01 00:56] (current)
ionut_cristian.tacu [Concluzii]
Line 24: Line 24:
   * Wires   * Wires
  
 +{{:​pm:​prj2022:​abirlica:​poza_hard_tic.jpeg?​800|}}
 +
 +Avand in vedere conectarea elementelor am folosit un Breadboard, pentru reutilizarea componentelor,​ si usurarea mentenantei.
 ===== Software Design ===== ===== Software Design =====
  
Line 38: Line 41:
 Programul are urmatorul flow: Programul are urmatorul flow:
  
- Se preia valoarea intensitatii luminoase de la fotorezistenta (marja de aproximativ 0 - 1000)+ Se preia valoarea intensitatii luminoase de la fotorezistenta (marja de aproximativ 0 - 1000).
  
- In fiecare caz se afiseaza o imagine creata pe bitii lcd-ului, iar buzzer-ul canta o melodie care corespunzatoare luminozitatii.+ In fiecare caz se afiseaza o imagine creata pe bitii lcd-ului, iar buzzer-ul canta o melodie care este corespunzatoare luminozitatii.
  
  ​Notele buzzer-ului sunt reprezentate de frecvente, iar ele sunt asociate unui array de litere (De exemplu C este nota Do, in notatia notelor). De asemenea, in melodie, fiecare nota are asociata o durata pentru a stii cat timp se canta nota.  ​Notele buzzer-ului sunt reprezentate de frecvente, iar ele sunt asociate unui array de litere (De exemplu C este nota Do, in notatia notelor). De asemenea, in melodie, fiecare nota are asociata o durata pentru a stii cat timp se canta nota.
 +
 + ​Pentru fiecare melodie se foloseste o viteza (speed), pentru a canta toate notele intr-un anumit tempo.
    
    * Functia playTone(int tone, int duration, float speed) se ocupa cu activarea buzzer-ului (punerea pe HIGH) pentru a canta nota primita ca parametru intr-un anumit timp    * Functia playTone(int tone, int duration, float speed) se ocupa cu activarea buzzer-ului (punerea pe HIGH) pentru a canta nota primita ca parametru intr-un anumit timp
Line 62: Line 67:
  
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
 +
 +In urma dezvoltarii proiectului am inteles mecanismele din spatele buzzer-ului pasiv pentru crearea unei melodii. Fiind pasionat de pian si creare de acompaniamente,​ am avut ocazia de a simula unele melodii preferate (corespunzatoare vremii din punctul meu de vedere) in buzzer.
 +
 +Cele mai mari provocari au reiesit din urmatoarele:​
 +  * Asocierea notelor cu frecventele,​ pana cand am obtinut notele reale
 +  * Gasirea timpilor potriviti pentru fiecare nota cantata si simularea tempo-ului cat mai potrivit
 +  * Crearea imaginilor pe pixelii lcd-ului
  
 ===== Download ===== ===== Download =====
pm/prj2022/abirlica/lightsinger.1654032757.txt.gz · Last modified: 2022/06/01 00:32 by ionut_cristian.tacu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0