This is an old revision of the document!


Tetris

Introducere

Proiectul își propunea recrearea jocului Tetris pe Arduino folosind pentru afișaj un ecran LCD monocromatic cu rezoluția de 48×84 de pixeli, scopul acestuia fiind de a mă familiariza cu lucrul cu microprocesoare.

Descriere generală

Pentru interacțiunea cu jocul, utilizatorul poate folosi un joystick sau anumite taste de pe o tastatură PS/2 conectată la Arduino. Există și 2 butoane, ce sunt folosite pentru a pune jocul pe pauză, respectiv pentru a reseta jocul. Cele 2 potențiometre disponibile sunt folosite pentru a regla luminozitatea ecranlui LCD, respectiv pentru a regla volumul buzzer-ului ce produce sunete când se întâmplă anumite evenimenete în cadrul jocului.

Mai jos se află schema bloc cu componentele principale ale proiectului:

Tabelul de mai jos conține o listă cu acțiunile ce pot fi efectuate în joc și modalitățile prin care acestea pot fi efectuate:

Acțiune Modalitate de efectuare
Deplasarea piesei către stânga Mișcare joystick spre stânga / Tasta A / Tasta săgeată stânga
Deplasarea piesei către dreapta Mișcare joystick spre dreapta / Tasta D / Tasta săgeată dreapta
Accelerarea căderii peisei Mișscare joystick în jos / Tasta S / Tasta săgeată jos
Rotirea piesei Mișcare joystick în sus / Tasta W / Tasta săgeată sus

TODO

Design Hardware

Lista cu piesele utilizate în realizarea proiectului este următoarea:

  • Arduino Uno
  • Breadboard
  • 2 butoane
  • 2 potențiometre
  • Joystick
  • Tastatură PS/2
  • Buzzer pasiv
  • Ecran LCD Nokia 5110
  • Fire tată-tată și mamă-tată de diverse culori
  • Rezistori de diferite valori

Schema de legare a componetelor este următoarea:

Mai jos este o poză cu toate componentele aranjate pe breadboard:

Design Software

Rezultate Obţinute

TODO

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

TODO

Download

TODO

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-). Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

  • 25.04.2021 - am creat pagina de wiki

Bibliografie/Resurse

pm/prj2021/dbrigalda/tetris.1621814641.txt.gz · Last modified: 2021/05/24 03:04 by andrei.stoian0307
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0