This shows you the differences between two versions of the page.
|
pm:prj2021:dbrigalda:ponglatfel [2021/04/30 10:31] dan_dumitru.tipa |
pm:prj2021:dbrigalda:ponglatfel [2021/06/04 00:43] (current) dan_dumitru.tipa |
||
|---|---|---|---|
| Line 2: | Line 2: | ||
| ===== Descriere===== | ===== Descriere===== | ||
| <note tip> | <note tip> | ||
| - | Jocul clasic pong care afiseaza rezultatul pe un lcd doar ca un jucator o sa foloseasca un potentiometru pentru gameplay si celalalt o sa foloseasca un ultrasunet. Plus un servo care urmareste directia bilei odata ce trece de jumatatea terenului. Odata ce un jucator a facut un punct un buzzer o sa porneasca . Pentru a se putea da restart se va apasa pe un buton. | + | Jocul clasic pong care afiseaza rezultatul pe un lcd doar ca un jucator o sa foloseasca un potentiometru pentru gameplay si celalalt o sa foloseasca un ultrasunet. Plus un servo care urmareste directia bilei odata ce trece de jumatatea terenului.Cand un jucator face un punct o sa se auda un buzzer |
| </note> | </note> | ||
| Line 14: | Line 14: | ||
| 6.Fire Dupont tata-tata | 6.Fire Dupont tata-tata | ||
| 7.Breadboard 830 puncte MB102 | 7.Breadboard 830 puncte MB102 | ||
| + | 8.Buzzer activ | ||
| + | |||
| + | |||
| + | {{:pm:prj2021:dbrigalda:Screenshot (938).png|}} | ||
| + | |||
| + | Pe tinkercad nu am gasit o schema pt lcd meu asa ca adaug faptul ca pt lcd am mai pus : | ||
| + | * LED- = GND | ||
| + | * LED+ = 5V | ||
| + | * CS = 10 | ||
| + | * SCL = 13 | ||
| + | * SDA = 11 | ||
| + | * A0 = 8 | ||
| + | * RESET = 9 | ||
| + | * VCC = 5V | ||
| + | * GND = GND | ||
| + | |||
| </note> | </note> | ||
| Line 21: | Line 37: | ||
| <note tip> | <note tip> | ||
| - | {{:pm:prj2021:dbrigalda:schema.png?200|}} | + | {{:pm:prj2021:dbrigalda:schema_bloc_pong_altfel.png|}} |
| </note> | </note> | ||
| Line 28: | Line 44: | ||
| <note tip> | <note tip> | ||
| - | TODO | + | Odata pornit jocul o sa apara pe ecran o bila si 2 bari care sunt controlate de jucator. Cea din dreapta este controlata printr-un potentiometru si cea din stanga printr-un ultrasunet. Daca potentiometrul este trecut de jumatate in stanga bara se va misca in sus si invers pentru dreapta. |
| + | Pentru ultrasunet bara se misca incontinuu in jos si atunci cand primeste un semnal la o distanta de sub 20 cm o sa se miste in sus.Odata ce un jucator a facut un punct servomotorul o sa inceapa sa se miste in stanga pentru jucatorul din stanga si in dreapta pt celalalt.Servomororul este alimentat de la o sursa externa cu 4 baterii de 1,5V deoarece nu este suficient un arduino | ||
| + | |||
| + | |||
| </note> | </note> | ||
| ===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
| <note tip> | <note tip> | ||
| - | TODO | + | Am reusit sa fac aproape ceea ce mi-am propus ,inafara de afisarea scorului din cauza faptului ca ingreuneaza foarte mult jocul la rulare. |
| + | Demo:https://youtu.be/nN50NtWDMs4 | ||
| </note> | </note> | ||
| ===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
| + | <note tip> | ||
| + | |||
| + | </note> | ||
| ===== Jurnal ===== | ===== Jurnal ===== | ||
| <note tip> | <note tip> | ||
| + | 27 mai 2021 - am reusit sa afisez pe lcd valorile primite de la potentiometru si pentru ultrasunet si am facut servomotorul sa mearga folosind o sursa externa. | ||
| + | 3 iunie 2021 - finalizare software. | ||
| + | {{:pm:prj2021:dbrigalda:20210603_211258.jpg}} | ||
| + | |||
| </note> | </note> | ||
| ===== Bibliografie/Resurse ===== | ===== Bibliografie/Resurse ===== | ||
| <note> | <note> | ||
| + | biblioteca folosita pentru lcd https://github.com/olikraus/Ucglib_Arduino | ||
| + | laboratoarele trecute pentru servomotor,potentiometru. | ||
| + | exemplu de utilizare ultrasunet : https://create.arduino.cc/projecthub/abdularbi17/ultrasonic-sensor-hc-sr04-with-arduino-tutorial-327ff6 | ||
| + | |||
| + | arhiva cu proiectul:{{:pm:prj2021:dbrigalda:pongaltfel.zip|}} | ||
| + | |||
| </note> | </note> | ||