This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2021:dbrigalda:pong [2021/05/28 22:24] rares.danila [Listă de piese] |
pm:prj2021:dbrigalda:pong [2021/05/31 20:55] (current) rares.danila [Schemă Hardware] |
||
---|---|---|---|
Line 16: | Line 16: | ||
===== Descriere generală ===== | ===== Descriere generală ===== | ||
==== Descrierea funcționalității ==== | ==== Descrierea funcționalității ==== | ||
- | Pentru a începe un joc se apasă pe butonul de start. După apăsare, va apărea pe display-ul LCD interfața grafică a jocului PONG cu mingea în mijloc. Direcția în care va pleca mingea se va selecta random. Când se va înscrie un punct pentru jucătorul care își controlează racheta prin Joystick, buzzer-ul va scoate un sunet specific. Același lucru se întâmplă și pentru jucătorul care folosește senzorul de sunet. În funcție de cine a marcat, i se va aprinde un LED până când mingea este din nou în mișcare. Când un jucător va ajunge la 5 puncte marcate, jocul se va termina. Pentru cel care a câștigat, LED-ul se va aprinde și stinge în mod repetat. Jocul poate fi și resetat, printr-un buton. Dacă acel buton este apăsat se revine la starea inițială, și anume: ambii jucători au 0 puncte, mingea este in centrul ecranului și niciun LED nu este aprins. În funcție de valoarea pe care este setat potențiometrul, se va stabili viteza bilei. | + | Pentru a începe un joc se apasă pe butonul de start. După apăsare, va apărea pe display-ul LCD interfața grafică a jocului PONG cu mingea în mijloc. Direcția în care va pleca mingea se va selecta în funcție de scor. În funcție de cine a marcat, i se va aprinde un LED. Când un jucător va ajunge la 5 puncte marcate, jocul se va termina. Pentru cel care a câștigat, LED-ul se va aprinde și stinge în mod repetat. Jocul poate fi și resetat, printr-un buton. Dacă acel buton este apăsat se revine la starea inițială, și anume: ambii jucători au 0 puncte, mingea este in centrul ecranului și niciun LED nu este aprins. În funcție de valoarea pe care este setat potențiometrul, se va stabili viteza bilei. |
==== Diagramă bloc ==== | ==== Diagramă bloc ==== | ||
{{:pm:prj2021:dbrigalda:diagrama_bloc_pong.png|}} | {{:pm:prj2021:dbrigalda:diagrama_bloc_pong.png|}} | ||
===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== | ||
+ | ==== Schemă Hardware ==== | ||
+ | {{:pm:prj2021:dbrigalda:schema_hardware_pong.png?700|}} | ||
+ | |||
==== Listă de piese ==== | ==== Listă de piese ==== | ||
1. Arduino Uno\\ | 1. Arduino Uno\\ | ||
- | 2. Breadboard\\ | + | 2. 2 Breadboard-uri\\ |
- | 3. Fire\\ | + | 3. Fire mamă-tată, tată-tată\\ |
4. Joystick\\ | 4. Joystick\\ | ||
5. Senzor de zgomot\\ | 5. Senzor de zgomot\\ | ||
Line 63: | Line 66: | ||
===== Rezultate Obţinute ===== | ===== Rezultate Obţinute ===== | ||
- | TODO | + | Poză proiect: \\ |
+ | {{:pm:prj2021:dbrigalda:whatsapp_image_2021-05-28_at_23.03.33.jpeg?600|}} \\ | ||
+ | |||
+ | Click mai jos pentru videoclipul ce prezintă proiectul: \\ | ||
+ | [[https://www.youtube.com/watch?v=YaiCHkgmh8E|{{:pm:prj2021:dbrigalda:whatsapp_image_2021-05-28_at_23.04.01.jpeg?600|}}]] | ||
===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
- | TODO | + | Lucrând la acest proiect, pot spune că am învățat în sfârșit ceea ce așteptam de foarte mult timp, și anume ce înseamnă cu adevărat să lucrezi cu materiale hardware. Am învățat să nu subestimez puterea curentului electric (motiv pentru care mi-am cumpărat din start mai multe LED-uri deși am folosit doar două pentru proiect) și să tratez cu grijă cuplarea firelor cu restul pieselor (am rupt capetele la 4 fire). Din punct de vedere practic, am învățat cum poți dicta unor piese hardware ce să facă prin scrierea de cod într-un IDE specific. |
===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
- | TODO | + | <note tip> Arhiva cu sursele: {{:pm:prj2021:dbrigalda:pong.zip|}} </note> |
+ | <note tip> Documentație: {{:pm:prj2021:dbrigalda:readme.pdf|}} </note> | ||
===== Bibliografie/Resurse ===== | ===== Bibliografie/Resurse ===== | ||
<note tip> | <note tip> | ||
https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm/prj2021/dbrigalda/pong \\ \\ | https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm/prj2021/dbrigalda/pong \\ \\ | ||
- | Documentația PDF: https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm/prj2021/dbrigalda/pong?do=export_pdf | + | Documentația PDF: https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm/prj2021/dbrigalda/pong?do=export_pdf\\ \\ |
+ | Biblioteca pentru desenarea figurilor geometrice: \\ | ||
+ | https://robojax.com/learn/arduino/LCD_Functions.h\\ \\ | ||
+ | Laboratoare OCW: https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm | ||
</note> | </note> |