Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2021:avaduva:tetrismatrix [2021/06/01 01:10]
stefan_andrei.popa
pm:prj2021:avaduva:tetrismatrix [2021/06/01 02:29] (current)
stefan_andrei.popa
Line 1: Line 1:
 ====== Tetris Matrix ====== ====== Tetris Matrix ======
  
-Autor: [[mailto: stefan_andrei.popa@stud.acs.upb.ro | Popa Ștefan-Andrei]]+Autor: [[mailto: stefan_andrei.popa@stud.acs.upb.ro | Popa Ștefan-Andrei ​333CC]]
  
 ===== Introducere ===== ===== Introducere =====
Line 22: Line 22:
   * Buzzer audio   * Buzzer audio
   * Materiale auxiliare pentru realizarea matricii (carton, sticlă acrilică etc.)   * Materiale auxiliare pentru realizarea matricii (carton, sticlă acrilică etc.)
 +
 +==== Schema bloc====
 +
 +{{pm:​prj2021:​avaduva:​schema-tetris-matrixz.png}}
  
 ==== Schema electrica==== ==== Schema electrica====
  
-{{pm:​prj2021:​avaduva:​schema_electrica_tetrismatrix.png?​800}}+{{pm:​prj2021:​avaduva:​schema_electrica_tetrismatrix.png?​750}} 
 + 
 +LED-urile se folosesc de 3 canale: **VCC** (5V), **GND** și un canal de Data **(D0)**. Pentru coordonarea LED-urilor, mă folosesc de pinul **D7**, având legată o rezistență de **330 ohmi**. Pentru a adresa secvențial LED-urilor, acestea sunt legate în serie. Între **VCC** și **GND** am legat un condensator de **1000uF**. Speaker-ul este legat la **D13** și la **GND**. Pentru a controla mișcările obiectelor, am conectat 3 butoane: butonul de //​LEFT-DOWN//​ conectat la **D2**, butonul de //DOWN// conectat la **D8** și butonul de //​RIGHT-DOWN//​ conectat la **D12**. Butoanele sunt legate fiecare la o rezistență de **330 ohmi** fiecare.
  
 ===== Software Design ===== ===== Software Design =====
  
-Descrierea codului ​aplicatiei:+Descrierea codului ​aplicației: 
 + 
 +Codul se folosește de biblioteca **FastLED.h** pentru a comunica cu matricea de leduri. Pentru a spațializa funcțiile jocului, am realizat mai multe fișiere de tip header pe care le-am reunit în fișierul **tetris-fastled.ino** : 
 +  * **Tetris.h** - conține toate funcțiile logice ale jocului 
 +  * **Paint.h** - conține toate funcțiile care se ocupă cu colorarea LED-urilor 
 +  * **Music.h** - conține toate funcțiile și notele muzicale pentru coloana sonoră 
 +  * **Constants.h** - conține toate constantele jocului (ex. înălțimea și lungimea matricii de joc) 
 + 
 +Jocul începe inițial cu o tablă liberă. Programul alege la întamplare o culoare și un tetromino pe care îl instanțiaza pe tablă. În prezent, tetrominourile nu pot fi rotite, ci doar deplasate pe tablă. Prin butoanele fizice, jucătorul poate să miște tetrominoul în jos, dreapta-jos sau stânga-jos. Programul se asigură printr-un sistem de coliziuni ca obiectele să nu iasă din scenă sau să se suprapună. Odată ce un tetromino nu mai poate să se deplaseze în jos, se valideaza acest lucru și un nou obiect este instanțiat în scenă. De fiecare dată când un tetromino se oprește, programul se asigură dacă există linii complete, iar în acel caz, le șterge pentru a face loc în scenă. Programul se folosește de o matrice de tip **char** pentru a coordona jocul, iar la finalul fiecărui frame, matricea este proiectată pe ecranul de LED-uri. 
 + 
 +Link cod: [[https://​github.com/​AndreiPopa21/​tetris-matrix | https://​github.com/​AndreiPopa21/​tetris-matrix ]] 
 + 
 +===== Rezultate și concluzii ===== 
 + 
 +Link demo: [[https://​drive.google.com/​file/​d/​15GRXf-JM5zMjwYnpMa8NyB-IQpWfngeq/​view?​usp=sharing | demo]] 
 + 
 +{{pm:​prj2021:​avaduva:​tetris-matrix-1.jpeg?​600}} 
 +{{pm:​prj2021:​avaduva:​tetris-matrix-2.jpeg?​600}} 
 + 
 +În realizarea acestui proiect, principala provocarea a fost sudarea firelor în realizarea matricii de LED-uri. Fără o experiență anterioara, m-am confruntat adeseori cu multe lipituri "​reci"​ sau cu componente arse, lucru care a îngreunat mult procesul de dezvoltare. Vizibil în poză este că nu toate liniile de LED-uri participă, multe dintre acestea fiind afectate în procesul de sudare. Ca software, jocul nu este implementat 100%, dar prezintă principalele caracteristici și mecanici ale jocului original. Deși sunt 6 linii de LED-uri active, acestea pot fi oricând extinse ca număr, iar software-ul prezintă această flexibilitate. ​
  
-Codul se foloseste de bilbioteca **FastLED.h** pentru a comunica cu matricea de leduri. Pentru a spatializa functiile jocului, am realizat mai multe fisiere de tip header pe care le-am reunit in fisierul **tetris-fastled.ino** ​: +Resurse{{pm:​prj2021:​avaduva:​stefan_andrei_popa_333cc_resurse.zip}}
-  * **Tetris.h** - contine toate functiile logice ale jocului +
-  * **Paint.h** - contine toate functiile care se ocupa cu colorarea LED-urilor +
-  * **Music.h** - contine toate functiile si notele muzicale pentru coloana sonora +
-  * **Constants.h** - contine toate constantele jocului (exinaltimea si lungimea matricii de joc)+
  
 ===== Bibliografie ===== ===== Bibliografie =====
pm/prj2021/avaduva/tetrismatrix.1622499057.txt.gz · Last modified: 2021/06/01 01:10 by stefan_andrei.popa
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0