Tetris Jr.
Introducere
Tetris Jr. este o variatie a jocului de tetris, ce cuprinde 8 moduri de joc.
Modul 1 si 5 → Apar piese speciale, care pot adauga sau sterge alte blocuri din joc, pana cand sunt plasate.
O linie verticala de 3 blocuri, la apasarea butonului de rotire va pune un bloc de pe coloana pe care se afla.
O linie verticala de 2 blocuri, la apasarea butonului de rotire va sterge un bloc de pe coloana pe care se afla.
Un singur bloc, va pune un singur bloc pe coloana pe care se afla, cu proprietatea ca poate trece prin alte piese pentru a umple un gol.
Modul 2 si 6 → Jocul incepe cu cateva linii de blocuri deja plasate (garbage).
Modul 3 si 7 → Apar piese speciale de 4 blocuri, ce se sparg la impact si fiecare bloc va merge pana se va lovi de alt bloc.
Modul 4 si 8 → Apar piese speciale de 4 blocuri, ce se sparg la impact, insa spre deosebire de modurile anterioare, acestea sterg blocuri la impact.
Modurile 5-8 → La fiecare 60 sec, se vor adauga linii de garbage.
Descriere generală
Schema Bloc
Schema Electrica
Hardware Design
Lista piese:
Software Design
Mediu dezvoltare: Arduino IDE
Librarii: LedControl.h & IRremote.h
Codul de baza: Code-It-Yourself - Tetris
Modificari aduse:
Reprezentarea pieselor si a jocului propriu zis pe 3/4 8×8 Led Matrix
Controlul pieselor cu ajutorul telecomandei
Printarea scorului in Serial monitor
Afisarea se face folosind o matrice no_dev x side x side:
A fost nevoie de o matrice cu 3 dimensiuni, deoarece functiile de control al led-urilor folosesc pozitia pe o matrice 8×8, si matricea pe care va fi aprins led-ul
Preview
Rezultate obtinute
Arduino
IR Remote
1/3/4/5/7/8 - Select Default Mode
2/6 - Select Garbage Mode
9 - Clear Idle Screen - Default Mode
0 - Print Matrix on Serial Monitor
* - Pause
# - Exit Game - Go to Idle Screen
↑ - Rotate Piece
← - Move Left
→ - Move Right
↓ - Move Down
OK - Start Game
Game and Pieces
Download
Bibliografie/Resurse