Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2021:avaduva:sudoku_4x4 [2021/06/04 00:28]
bogdan_andrei.buga [Jurnal]
pm:prj2021:avaduva:sudoku_4x4 [2021/06/19 13:47] (current)
bogdan_andrei.buga [Hardware Design]
Line 1: Line 1:
 ====== Sudoku 4x4 ====== ====== Sudoku 4x4 ======
 +<note tip>
 **Student**:​ Bogdan-Andrei Buga **Student**:​ Bogdan-Andrei Buga
  
Line 5: Line 6:
  
 **E-mail**: bogdandrei04@gmail.com **E-mail**: bogdandrei04@gmail.com
 +</​note>​
 ===== Introducere ====== ===== Introducere ======
 M-am gandit sa implementez un joc clasic de Sudoku, dar limitat la o tabla de 4x4 casute, pentru a putea implementa mai usor mai multe nivele cu grad de dificultate variabil. M-am gandit sa implementez un joc clasic de Sudoku, dar limitat la o tabla de 4x4 casute, pentru a putea implementa mai usor mai multe nivele cu grad de dificultate variabil.
Line 22: Line 23:
 **A)** fiecare numar sa apara o singura data pe linia sa; **A)** fiecare numar sa apara o singura data pe linia sa;
  
-**B)** fiecare numar sa apara o singura data pe coloana sa.+**B)** fiecare numar sa apara o singura data pe coloana sa
 + 
 +**C)** fiecare numar sa apara o singura data in cadranul sau. 
  
 Pe ecranul de joc se vor afisa atat tabla de joc, cat si pozitia cursorului mutabil pe tabla curenta de joc, precum si caracterul din dreptul acestei pozitii. Pe ecranul de joc se vor afisa atat tabla de joc, cat si pozitia cursorului mutabil pe tabla curenta de joc, precum si caracterul din dreptul acestei pozitii.
Line 56: Line 60:
 {{:​pm:​prj2021:​avaduva:​sudoku_layout_fizic_bab.jpeg?​300|}} {{:​pm:​prj2021:​avaduva:​sudoku_layout_fizic_bab.jpeg?​300|}}
  
-Butoanele au fost asezate in urmatoarea ordine, de la stanga la dreapta: LEFT, DOWN, UP, RIGHT, CELAR, TOGGLE si CHECK.+<​note>​Butoanele au fost asezate in urmatoarea ordine, de la stanga la dreapta: LEFT, DOWN, UP, RIGHT, CELAR, TOGGLE si CHECK.</​note>​
  
-Cea mai dificila parte a fost aranjarea tuturor pinilor necesari ​pinilor ​astfel incat PWM-ul din pinii pentru indicatorul LED RGB sa nu disturbe ​semnalul PWM-Tone trimis catre buzzer.+Cea mai dificila parte a fost aranjarea tuturor pinilor necesari astfel incat PWM-ul din pinii pentru indicatorul LED RGB sa nu tulbure ​semnalul PWM-Tone trimis catre buzzer.
 ===== Software Design ====== ===== Software Design ======
 ===Medii de dezvoltare folosite=== ===Medii de dezvoltare folosite===
-  * Arduino 1.8.13, pentru scrierea si testarea programului +  ​* **Arduino 1.8.13**, pentru scrierea si testarea programului 
-  * Notepad++, pentru comentarii si aranajarea codului+  ​* **Notepad++**, pentru comentarii si aranajarea codului
  
 ===Variabile importante folosite=== ===Variabile importante folosite===
Line 128: Line 132:
  
 ===== Rezultate Obtinute ====== ===== Rezultate Obtinute ======
 +[[https://​www.youtube.com/​watch?​v=ybexc-NUx9Y|Introducerea jocului]]
  
 +[[https://​www.youtube.com/​watch?​v=HYTr2GWxRKw|Proba 1]]
 +  * Joc usor (pe dificultatea EASY)
 +  * Navigarea printre casutele tablei de joc
 +  * Scrierea, modificarea si stergerea unei casute
 +  * Verificari corecte
 +  * Completarea nivelului dat cu succes
 +
 +[[https://​www.youtube.com/​watch?​v=IsJAJTgh5Jg|Proba 2]]
 +  * Joc greu (pe dificultatea HARD)
 +  * Incercarea de a face CLEAR sau TOGGLE pe un numar neschimbabil
 +  * Greseli la verificare si pierdrea vietilor
 +  * Terminarea nivelului dat cu esec
 ===== Concluzii ===== ===== Concluzii =====
 A fost un proiect interesant, la care mi-a placut sa lucez si pe care mi-as fi dorit sa-l fac si mai amplu. Datorita limitarilor de memorie, nu am reusit sa incadrez decat 35 de configuratii intiale ale tablei de joc pentru fiecare dificultate,​ tinta initiala fiind de 60 de configuratii initiale per dificultate. A fost un proiect interesant, la care mi-a placut sa lucez si pe care mi-as fi dorit sa-l fac si mai amplu. Datorita limitarilor de memorie, nu am reusit sa incadrez decat 35 de configuratii intiale ale tablei de joc pentru fiecare dificultate,​ tinta initiala fiind de 60 de configuratii initiale per dificultate.
 De asemenea, mi-ar fi placut daca as fi putut folosi 2 buzzere simultan, dar placa de dezvoltare Uno nu permite decat unui singur buzzer sa functioneze la un moment dat.  De asemenea, mi-ar fi placut daca as fi putut folosi 2 buzzere simultan, dar placa de dezvoltare Uno nu permite decat unui singur buzzer sa functioneze la un moment dat. 
 ===== Download ===== ===== Download =====
 +<​note>​{{:​pm:​prj2021:​avaduva:​pm2021_sudoku_4x4_lcd_bogdanbuga_332cb.zip|Codul sursa - Sudoku 4x4 pe LCD}}</​note>​ 
 +<​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="?​do=export_pdf">​Documentatia proiectului (PDF)</​a></​html>​
 ===== Jurnal ===== ===== Jurnal =====
  
-1 iunie 2021 +  * 27/04/2021 : Alegerea temei 
-  * Actualizare //​Introducere// +  * 18/05/2021 : Adunarea tuturor componentelor necesare 
-  * Editare //Hardware Design (Componente)// +  * 27/05/2021 : Finalizarea design-ului hardware 
-  * Actualizare //​Bibliografie / Resurse// +  * 31/05/2021 : Finalizarea design-ului software 
-  * Actualizare ​//Descriere generala//+  * 04/06/2021 : Finalizarea documentatiei 
 +===== Bibliografie ​Resurse =====
  
-3 iunie 2021 +[[https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm/prj2010/mcarjaliu/sudoku4x4]] ​(proiectul ​de la care am plecat)
-  * Editare ​//Software Design// +
-  * Actualizare ​//Bibliografie ​Resurse// +
-  * Modificare //Hardware Design ​(Componente)//​ +
-  * Editare //Descriere generala (diagrama bloc)//  +
-  * Editare //​Concluzii//​ +
-  * Modificare //Hardware Design (Schema electrica)//​ +
-  * Modificare //Hardware Design (Layout fizic)// +
-  * Modificare //Software Design (Variabile importante folosite)//​ +
- +
-4 iunie 2021 +
-  * Actualizare //Software Design (Functii ​de gameplay)// +
-  * Actualizare //Hardware Design (Layout fizic)// +
-===== Bibliografie / Resurse =====+
  
 [[https://​arduinogetstarted.com/​tutorials/​arduino-lcd-i2c]],​ pentru functiile LCD folosite in codul sursa. [[https://​arduinogetstarted.com/​tutorials/​arduino-lcd-i2c]],​ pentru functiile LCD folosite in codul sursa.
pm/prj2021/avaduva/sudoku_4x4.1622755695.txt.gz · Last modified: 2021/06/04 00:28 by bogdan_andrei.buga
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0