Autor: Andrei-Alexandru Jelea
Proiectul consta in crearea unui joc in care scopul este evitarea obstacolelor prin salt pentru obtinerea unui punctaj cat mai mare. Interactiunea jucatorului are loc prin intermediul unui buton, iar reprezentarea jocului se face cu ajutorul unui ecran LCD.
Jucatorul trebuie sa sara peste obstacolele ce vor aparea din fata si va primi puncte pe masura ce inainteaza. Obstacolele vin din partea dreapta, iar scorul este afisat in coltul din dreapta sus.
Descriere software:
Actiunea jocului are loc doar pe primele 2 linii si primele 16 coloane ale LCD-ului. Jucatorul se va afla mereu pe coloana 1 si pe liniile 1 sau 2(daca alearga este pe linia 2, iar daca se afla in saritura este pe linia 1). La un moment de timp, fiecare bloc(care are 5×8 = 40 biti) din cele 2 x 16 = 32 va avea o configuratie anume din urmatoarele:
Inregistrarile tuturor configuratiilor se realizeaza prin functia createChar, din biblioteca LiquidCrystal.h, care asociaza un index fiecarei configuratii de 5×8 biti si astfel, afisarea se va face cu functia print, folosind ca argument doar indexul respectiv. Functiile folosite sunt:
Consider ca a fost un proiect foarte interesant, din care am avut multe de invatat, atat pe partea de hardware cat si pe cea de software si rezultatul este unul satisfacator.
Alegerea temei proiectului
Achizitionarea pieselor necesare si a ustensilelor utilizate pentru lipirea pinilor LCD-ului
Asamblarea efectiva a partii hardware si scrierea codului