Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2021:avaduva:functiongenerator [2021/06/01 00:51]
andrei.biu
pm:prj2021:avaduva:functiongenerator [2021/06/18 19:33] (current)
andrei.biu [Download & Resurse aditionale]
Line 75: Line 75:
  
 ==== LCDInterface ==== ==== LCDInterface ====
-Cea de-a doua biblioteca cu care vine partea de software este cea care se ocupa de interfata cu utilizatorul. Bilioteca LCDInterface are rolul de a creea o interfata virtuala (logica) peste un API de comunicare cu un LCD I2C si 5 butoane de selectie / navigare (up, down, left, right, ok/select).  +Cea de-a doua biblioteca cu care vine partea de software este cea care se ocupa de interfata cu utilizatorul. Bilioteca LCDInterface are rolul de a crea o interfata virtuala (logica) peste un API de comunicare cu un LCD I2C si 5 butoane de selectie / navigare (up, down, left, right, ok/select).  
-Biblioteca introduce 3 clase / structuri / enitati ​care reaizeaza ​interfata logica: +Biblioteca introduce 3 clase / structuri / entitati ​care realizeaza ​interfata logica: 
-  * ''​Page''​ un alias catre un tablou ​bidimenional ​de dimeniuni ​fixe continand caracterele / simbolurile care alcatuiesc o pagina - o suprafata logica de dimensiunea display-ului in care sunt afisate informatii. Continutul paginii va fi continutul fix afisat pe display casuta cu casuta.+  * ''​Page''​ un alias catre un tablou ​bidimensional ​de dimensiuni ​fixe continand caracterele / simbolurile care alcatuiesc o pagina - o suprafata logica de dimensiunea display-ului in care sunt afisate informatii. Continutul paginii va fi continutul fix afisat pe display casuta cu casuta.
   * ''​Cell''​ o celula este o unitate de informatie / continut modificabila de catre utilizator. Aceasta are un tip, o pozitie, o valoare minima si maxima si este asociata unei pagini printr-un index de pagina. Implementarea este sub forma de clasa care contine un numar de metode publice insa acestea nu sunt facute pentru a fi folosite din exterior. Importante sunt cele trei tipuri / moduri de functionare ale unei celule:   * ''​Cell''​ o celula este o unitate de informatie / continut modificabila de catre utilizator. Aceasta are un tip, o pozitie, o valoare minima si maxima si este asociata unei pagini printr-un index de pagina. Implementarea este sub forma de clasa care contine un numar de metode publice insa acestea nu sunt facute pentru a fi folosite din exterior. Importante sunt cele trei tipuri / moduri de functionare ale unei celule:
     * ''​OnOffSwitch''​ o celula care prin apasarea select trece de la valoarea minima sau maxima si viceversa     * ''​OnOffSwitch''​ o celula care prin apasarea select trece de la valoarea minima sau maxima si viceversa
-    * ''​MultiSwitch''​ o celula care trece prin apasarea select ciclic valoare cu valoare de la valoarea minima la cea maxima +    * ''​MultiSwitch''​ o celula care prin apasarea select ​trece ciclic valoare cu valoare de la valoarea minima la cea maxima 
-    * ''​DataBox''​ o celula care prin apasarea select intra in modul de introducere de valoare al care interval este dat de cele doua valori ​ale celulei, iar prin apasarea up / down se face trecerea pas cu pas intre ele; pentru salvarea valorii se apasa din nou ok +    * ''​DataBox''​ o celula care prin apasarea select intra in modul de introducere de valoare al carei interval este dat de cele doua valori ​proprii ​celulei, iar prin apasarea up / down se face trecerea pas cu pas intre ele; pentru salvarea valorii se apasa din nou ok 
-  * ''​LCDInterface''​ clasa principala care alcatuieste interfata virtuala si este facuta pentru a fi folosita extern. Clasa este un accepta valorile fixe ale paginilor corespunzatoare dimeniunii LCD - ului, adresa sa I2C, tablourile de pagini si celule ​definiti ​in prealabil impreuna cu dimeniunea ​lor. Exista o serie de limitari de dimensiuni: pot fi maxim 32 de pagini si 127 de celule. Prin aceasta clasa se vine cu logica de navigare intre pagini si in pagini cu ajutorul unui cursor ce apare in josul casutei curente si cu logica de interactiune cu celulele. ​Merodele ​oferite de aceasta clasa sunt: +  * ''​LCDInterface''​ clasa principala care alcatuieste interfata virtuala si este facuta pentru a fi folosita extern. Clasa este un sablon care accepta valorile fixe ale paginilor corespunzatoare dimeniunii LCD - ului, (ca parametrii de sablon), adresa sa I2C, tablourile de pagini si celule ​definite ​in prealabil impreuna cu dimensiunea ​lor. Exista o serie de limitari de dimensiuni: pot fi maxim 32 de pagini si 127 de celule. Prin aceasta clasa se vine cu logica de navigare intre pagini si in pagini cu ajutorul unui cursor ce apare in josul casutei curente si cu logica de interactiune cu celulele. ​Metodele ​oferite de aceasta clasa sunt: 
-    * ''​void initialize()''​ Initializeaza instanta curenta. Aceaasta metoda trebuie ​chemata intotdeauna ​apelata inainte de folosirea instantei pentru prima oara.+    * ''​void initialize()''​ Initializeaza instanta curenta. Aceaasta metoda trebuie apelata ​intotdeauna ​inainte de folosirea instantei pentru prima oara.
     * ''​void nextPage()''​ Incarca urmatoarea pagina pe ecranul LCD.     * ''​void nextPage()''​ Incarca urmatoarea pagina pe ecranul LCD.
     * ''​void pressLeft()''​ Apasa butonul virtual / logic de left.     * ''​void pressLeft()''​ Apasa butonul virtual / logic de left.
Line 89: Line 89:
     * ''​void pressUp()''​ Apasa butonul virtual / logic de up.     * ''​void pressUp()''​ Apasa butonul virtual / logic de up.
     * ''​void pressDown()''​ Apasa butonul virtual / logic de down.     * ''​void pressDown()''​ Apasa butonul virtual / logic de down.
-    * ''​void pressSelect(Handler<​const Cell&>​ handler = nullptr)''​ Apasa butonul virtual / logic de select. Primeste un handler (functie care nu returneza nimic) ce contine logica furnizata de utilizatorul clasei ce trebuie sa se execute la apasare dupa ce se executa logica interna legata de celula curenta. Un exemplu de logica aditionala este aprinderea unui led, trimiterea de date sab suprascrierea de casute fixe pe ecran. +    * ''​void pressSelect(Handler<​const Cell&>​ handler = nullptr)''​ Apasa butonul virtual / logic de select. Primeste un handler (functie care nu returneza nimic) ce contine logica furnizata de utilizatorul clasei ce trebuie sa se execute la apasare dupa ce se executa logica interna legata de celula curenta. Un exemplu de logica aditionala este aprinderea unui led, trimiterea de date sau suprascrierea de casute fixe pe ecran. 
-    * ''​void registerCustomChar(char value, const byte* points)''​ Realizeaza redirectarea catre functia corespunzatoare din biblioteca utilizata in spate pentru LCD-ul I2C. Se da un tablou de 8 octeti in care doar primii cinci biti sunt folositi pentru a crea o matrice ce descrie simbolul definit. Simbolul va surascrie ​valoarea ASCII a caracterului furnizat. ​+    * ''​void registerCustomChar(char value, const byte* points)''​ Realizeaza redirectarea catre functia corespunzatoare din biblioteca utilizata in spate pentru LCD-ul I2C. Se da un tablou de 8 octeti in care doar primii cinci biti sunt folositi pentru a crea o matrice ce descrie simbolul definit. Simbolul va suprascrie ​valoarea ASCII a caracterului furnizat. ​
     * ''​String read(Position position, byte length)''​ Citeste incepand cu pozitia data valorile din numarul de casutele / celulele furnizat intr-un String. Daca lungimea ceruta depaseste randul curent se va returna un string mai scurt. ​     * ''​String read(Position position, byte length)''​ Citeste incepand cu pozitia data valorile din numarul de casutele / celulele furnizat intr-un String. Daca lungimea ceruta depaseste randul curent se va returna un string mai scurt. ​
     * ''​String readReverse(Position position, byte length)''​ La fel ca '​read',​ doar ca ordinea de citire e inversata. Util pentru citirea de numere.     * ''​String readReverse(Position position, byte length)''​ La fel ca '​read',​ doar ca ordinea de citire e inversata. Util pentru citirea de numere.
-    * ''​void write(Position position, String str, bool cellOverride = false)''​ Scrie string-ul furnizat pe interfata virtuala si pe ecranul fizic incepand ​pe pozitia data pana la termiarea ​striungului ​sau a randului. Prin ultimul paramentru se controleaza corelarea datelor intre cele oferite si cele prezente in celule. Pentru valoarea '​false'​ se pun datele din celule pe ecran si de ignora cele date, altfel se sprascriu datele din celule cu cele date.+    * ''​void write(Position position, String str, bool cellOverride = false)''​ Scrie string-ul furnizat pe interfata virtuala si pe ecranul fizic incepand ​cu pozitia data pana la termiarea ​stringului ​sau a randului. Prin ultimul paramentru se controleaza corelarea datelor intre cele oferite si cele prezente in celule. Pentru valoarea '​false'​ se pun datele din celule pe ecran si se ignora cele date, altfel se sprascriu datele din celule cu cele furnizate.
  
-Prin "​apasarea"​ butoanelor virtuale se muta cursorul care indica casuta curenta de pe ecran. Acest lucru nu este insa valabil cand este selecata ​o celula de tip '​DataBox'​ pentru ​introducre ​de date. Atunci apelurile catre functiile de butoane nu mai muta cursorul in schimb functioneaza doar cele de '​up'​ si '​down'​ care realizeaza ciclarea prin valorile ​pe celula.+Prin "​apasarea"​ butoanelor virtuale se muta cursorul care indica casuta curenta de pe ecran. Acest lucru nu este insa valabil cand este selectata ​o celula de tip '​DataBox'​ pentru ​introducere ​de date. Atunci apelurile catre functiile de butoane nu mai muta cursorulin schimb functioneaza doar cele de '​up'​ si '​down'​ care realizeaza ciclarea prin valorile ​celulei.
  
 Toate pozitiile din biblioteca sunt specificate prin structura: Toate pozitiile din biblioteca sunt specificate prin structura:
Line 105: Line 105:
  
 ==== FunctionGenerator ==== ==== FunctionGenerator ====
-Acesta este fisierul .ino in care este cod specific proiectului,​ construit pe baza celor doua biblioteci anterior descrise. Aici este pastrata starea aparatului, este gestionata apasarea butoanelor (prin functia ''​loop''​ specifica Arduino si intreruperi de tip pin change - PCINT; mai precis, in ISR - uri se detecteaza si se salveaza ce buton a fost apasat iar apoi in ''​loop''​ se face pooling pentru a apela metoda corespunzatoare de ''​press''​ din ''​LCDInterface'';​ in final toata logica suplimentara la selectia diferitelor elemente de pe ecran este tratata prin handlerul dat ca paramentru metodei ''​LCDInterface::​pressSelect''​) si sunt realizate initializarile necesare (functia ''​setup''​ specifica Arduino).+Acesta este fisierul .ino in care este cod specific proiectului,​ construit pe baza celor doua biblioteci anterior descrise. Aici este pastrata starea aparatului, este gestionata apasarea butoanelor (prin functia ''​loop''​ specifica Arduino si intreruperi de tip pin change - PCINT; mai precis, in ISR - uri se detecteaza si se salveaza ce buton a fost apasatiar apoi in ''​loop''​ se face pooling pentru a apela metoda corespunzatoare de ''​press''​ din ''​LCDInterface'';​ in final toata logica suplimentara la selectia diferitelor elemente de pe ecran este tratata prin handlerul dat ca paramentru metodei ''​LCDInterface::​pressSelect''​) si sunt realizate initializarile necesare (functia ''​setup''​ specifica Arduino).
 ===== Utilizare ===== ===== Utilizare =====
-Utlizatorul ​aparatului trebuie doar sa seteze modul dorit si parametrii specifici fiecarui mod de functionare (waveform, PWM). Acest lucru se face prin navigarea si selectia pe ecran cu ajutorul celor 5 butoane. Intotdeauna exista o casuta curenta pe ecran (similar cu un element de interfata cu utilizatorul dintr-un GUI - de exemplu un buton - atunci cand se face navigarea cu tab) care este evidentiata printr-un cursor de tip underscore ("​_"​) ce este miscat prin cele 4 taste de directie.+Utilizatorul ​aparatului trebuie doar sa seteze modul dorit si parametrii specifici fiecarui mod de functionare (waveform, PWM). Acest lucru se face prin navigarea si selectia pe ecran cu ajutorul celor 5 butoane. Intotdeauna exista o casuta curenta pe ecran (similar cu un element de interfata cu utilizatorul dintr-un GUI - de exemplu un buton - atunci cand se face navigarea cu tab) care este evidentiata printr-un cursor de tip underscore ("​_"​) ce este miscat prin cele 4 taste de directie.
  
 <note tip> <note tip>
-Dupa pornirea aparatului cursorul nu este afisat.+Dupa pornirea aparatuluicursorul nu este afisat.
  
-Este necesar sa se apase o tasta de directie pentru a fi mutat cursorul pentru prima data si a fi afisat. Acesta este situat le pornire mereu in casuta din coltul stanga-sus al ecranului.+Este necesar sa se apese o tasta de directie pentru a fi mutat cursorul pentru prima data si a fi afisat. Acesta este situat le pornire mereu in casuta din coltul stanga-sus al ecranului.
 </​note>​ </​note>​
  
 Introducerea parametrilor / setarilor se face in casutele corespunzatoare astfel: Introducerea parametrilor / setarilor se face in casutele corespunzatoare astfel:
-  * Pentru cele de tip switch (''​OnOffSwitch''​ sau ''​MultiSwitch''​) se apasa tasta select pentru ​trececerea ​ciclica intre valori atunci cand cursoarul ​este pe casuta aferenta acelei setari. Schimbarea efectiva a parametrului setat se face imediat fara alte comenzi suplimentare. Daca setarea are valori ale caror nume necesita mai multe casute pentru afisare, casuta care este activa - care are comportamentul descris anterior - este mereu (si doarprima +  * Pentru cele de tip switch (''​OnOffSwitch''​ sau ''​MultiSwitch''​) se apasa tasta select pentru ​trecerea ​ciclica intre valori atunci cand cursorul ​este pe casuta aferenta acelei setari. Schimbarea efectiva a parametrului setat se face imediat fara alte comenzi suplimentare. Daca setarea are valori ale caror nume necesita mai multe casute pentru afisare, casuta care este activa - care are comportamentul descris anterior ​de switch ​- este intotdeauna ​doar prima casuta din totalul celor necesare. 
-  * Pentru cele in care se pot introduce date - in cazul aparatului valori numerice (de tip ''​DataBox''​) trebuie mai intai selectate prin apasarea select; atunci se blocheaza cursorul ​pentru a mai fi mutat si acesta este inlocuit cu unul de tip blinking box si se poate cicla prin valorie ​disponibile prin abasarea ​butoanlor up si down; pentru salvarea valorii introduse si intoarcerea la cursorul normal care permite navigarea pe ecran trebuie apasat din nou select.+  * Pentru cele in care se pot introduce date - in cazul aparatului valori numerice (de tip ''​DataBox''​) ​- acestea ​trebuie mai intai selectate prin apasarea select; atunci se blocheaza cursorul ​(nu mai poate fi mutatsi acesta este inlocuit cu unul de tip blinking box si se poate cicla prin valorile ​disponibile prin apasarea ​butoanlor up si down; pentru salvarea valorii introduse si intoarcerea la cursorul normal care permite navigarea pe ecran trebuie apasat din nou select.
  
 <note tip> <note tip>
-Casutele alaturate care permit introducerea de cifre fromeaza ​impreuna un numar. Chiar daca se poate schimba doar valoarea unei cifre la un moment dat, valoarea citita de aparat este formata din toate cifrele.+Casutele alaturate care permit introducerea de cifre formeaza ​impreuna un numar. Chiar daca se poate schimba doar valoarea unei cifre la un moment dat, valoarea citita de aparat este formata din toate cifrele.
  
-Daca este introdusa o valoare invalida sau indisponibila,​ se considera si afisa cea mai apropiata valoare valida.+Daca este introdusa o valoare invalida sau indisponibila,​ se considera si afiseaza ​cea mai apropiata valoare valida.
 </​note>​ </​note>​
  
Line 129: Line 129:
 {{ :​pm:​prj2021:​avaduva:​functiongenerator_lcdinterfacediagarm.png |}} {{ :​pm:​prj2021:​avaduva:​functiongenerator_lcdinterfacediagarm.png |}}
  
-In imagine e prezentata structura ecranului cand modul este Waveform, outputul este dezactivat (O arata ca prin apasare se activeaza semnalul, X arata dezactivarea),​ iar tipul de semnal este Sawtooth (SAW - Sawtooth wave, SIN - Sine wave, TRI - triangle wave, TPZ - trapezoidal wave).+In imagine e prezentata structura ecranului cand modul este Waveform, outputul este dezactivat (O arata ca prin apasare se activeaza semnalul, X semnifica ​dezactivarea),​ iar tipul de semnal este Sawtooth (SAW - Sawtooth wave, SIN - Sine wave, TRI - triangle wave, TPZ - trapezoidal wave).
  
 {{ :​pm:​prj2021:​avaduva:​functiongenerator_lcdinterfacediagarm2.png |}} {{ :​pm:​prj2021:​avaduva:​functiongenerator_lcdinterfacediagarm2.png |}}
  
-In imagine e prezentata structura ecranului cand modul este PWM, outputul este activat (O arata ca prin apasare se activeaza semnalul, X arata dezactivarea)si este activ un singur canal (SCH - Single channel mode, DCH - dual channel mode).+In imagine e prezentata structura ecranului cand modul este PWM, outputul este activat (O arata ca prin apasare se activeaza semnalul, X semnifica ​dezactivarea) si este activ un singur canal (SCH - Single channel mode, DCH - dual channel mode).
 ===== Testare & Demo ===== ===== Testare & Demo =====
-Pentru testarea proiectului am realizat un prototip pe breadboard utilizand exact componentele specificate in sectiunea de design hardware. ​Pe langa asta am utilzat urmatoarele instrumente pentru testare:+Pentru testarea proiectului am realizat un prototip pe breadboard utilizand exact componentele specificate in sectiunea de design hardware. ​In plus am utilzat urmatoarele instrumente pentru testare:
   * Sursa de alimentare reglabila   * Sursa de alimentare reglabila
   * Multimetru   * Multimetru
Line 145: Line 145:
 {{:​pm:​prj2021:​avaduva:​functiongenerator_capture_3.jpeg?​300|}} ​ {{:​pm:​prj2021:​avaduva:​functiongenerator_capture_3.jpeg?​300|}} ​
  
-Exemple de modaliati ​de functionare ale dispozitivului:​+Exemple de moduri ​de functionare ale dispozitivului:​
   * Triangular Wave, 3.5V, 100Hz   * Triangular Wave, 3.5V, 100Hz
     {{:​pm:​prj2021:​avaduva:​functiongenerator_capture_9.jpeg?​300|}} {{:​pm:​prj2021:​avaduva:​functiongenerator_capture_8.jpeg?​800|}}     {{:​pm:​prj2021:​avaduva:​functiongenerator_capture_9.jpeg?​300|}} {{:​pm:​prj2021:​avaduva:​functiongenerator_capture_8.jpeg?​800|}}
Line 159: Line 159:
 Live demo pentru modul Waveform: [[https://​ctipub-my.sharepoint.com/:​v:/​g/​personal/​andrei_biu_stud_acs_upb_ro/​ETsWX5p0IIVOj58VhsXtT0QB490XeUBBohJbZ1HQzZ6_Yg?​e=TK9w8y| Video]] Live demo pentru modul Waveform: [[https://​ctipub-my.sharepoint.com/:​v:/​g/​personal/​andrei_biu_stud_acs_upb_ro/​ETsWX5p0IIVOj58VhsXtT0QB490XeUBBohJbZ1HQzZ6_Yg?​e=TK9w8y| Video]]
 ===== Concluzii & Future Work ===== ===== Concluzii & Future Work =====
-Proiectul poate primi o serie de imbunatatiri fata de forma descrisa / deja implementata pentru a extinde ​capacitatiile ​acestuia: +Proiectul poate primi o serie de imbunatatiri fata de forma descrisa / deja implementata pentru a extinde ​capacitatile ​acestuia: 
-  - Frecventa maxima obtinuta in modul waveform este limitata in primul rand de software. Overheadul unei intreruperi este mare pentru astfel de aplicatii, mai ales in contextul in care codul dat de compilator nu este prea eficient pentru ISA-uri. In particular este pesimist in ceea ce priveste utilizarea registrilor si simte nevoia sa faca prea multe salvari pe stiva. Schimbarea codului din ISA-ul pentru waveform cu unul in limbaj de asamblare (inline assembly + ISR_NAKED) poate creste frecventa pana la 5kHz (acest lucru inca nu a fost realizat ​deoarce ​programul functiona incorect cu toate variantele de cod incercat). Mai departe rezervarea unor registrii globali poate aduce o dublare pana la 10kHz, dar acest lucru presupune abandonarea mediului Arduino si programarea in C fara a folosi nicio bibioteca ​externa (totul de la zero), inclusiv multe functii din implementarea libc pentru AVR (dintre cele precompilate). +  - Frecventa maxima obtinuta in modul waveform este limitata in primul rand de software. Overheadul unei intreruperi este mare pentru astfel de aplicatii, mai ales in contextul in care codul dat de compilator nu este prea eficient pentru ISA-uri. In particular este pesimist in ceea ce priveste utilizarea registrilor si simte nevoia sa faca prea multe salvari pe stiva. Schimbarea codului din ISA-ul pentru waveform cu unul in limbaj de asamblare (inline assembly + ISR_NAKED) poate creste frecventa pana la 5kHz (acest lucru inca nu a fost realizat ​deoarece ​programul functiona incorect cu toate variantele de cod incercat). Mai departerezervarea unor registrii globali poate aduce o dublare pana la 10kHz, dar acest lucru presupune abandonarea mediului Arduino si programarea in C fara a folosi nicio biblioteca ​externa (totul de la zero), inclusiv multe functii din implementarea libc pentru AVR (dintre cele precompilate). 
-  - Filtrul ​Salem-Key nu are un efect de filtrare ​sufiient ​de bun pentru netezirea frecventelor mici. Ar fi nevoie de un filtru realizat cu trimmer programabil. Exista astfel ​dd IC-uri, insa tind sa aiba o plaja mica de capacitante. In cazul aparatului ar fi nevoie de ceva in intervalul de cativa ​ μF - sute de pF. Acest lucru poate fi realizat cu un decodor pe 3 biti (ultimii 3 pini liberi ai placii), de exemplu 74HC237 care sa comande MOSFET-uri de joasa putere precum 2N7000 care la randul lor sa cupleze condensatorii necesari. ​Asta poate permite o reducere a numarului de valori necesare pentru reconstruirea semnalului, deci la crestera ​frecventei maxime (o limita realista este in jurul a 20kHz).+  - Filtrul ​Sallen-Key nu are un efect de filtrare ​suficient ​de bun pentru netezirea frecventelor mici. Ar fi nevoie de un filtru realizat cu trimmer programabil. Exista astfel ​de IC-uri, insa tind sa aiba o plaja mica de capacitante. In cazul aparatului ar fi nevoie de ceva in intervalul de cativa ​ μF - sute de pF. Acest lucru poate fi realizat cu un decodor pe 3 biti (ultimii 3 pini liberi ai placii), de exemplu 74HC237 care sa comande MOSFET-uri de joasa putere precum 2N7000 care la randul lor sa cupleze condensatorii necesari. ​Aceasta ​poate permite o reducere a numarului de valori necesare pentru reconstruirea semnalului, deci la cresterea ​frecventei maxime (o limita realista este in jurul a 20kHz).
  
-Cu toate acestea raman suficiente limitari pe partea de generare de waveform care pot fi prea mari pentru un alt uz decat cel ocazional in regim de hobby-ist. Pentru o performanta mult mai buna trebuie inlocuita intreaga parte de generare de functii de unda (hardware + parte din software) cu un DAC cu memorie interna (cu o interfata I2C sau SPI), sau chiar cu un IC dedicat pentru generare de semnale.+Cu toate acestearaman suficiente limitari pe partea de generare de waveform care pot fi prea mari pentru un alt uz decat cel ocazional in regim de hobbyist. Pentru o performanta mult mai buna trebuie inlocuita intreaga parte de generare de functii de unda (hardware + parte din software) cu un DAC cu memorie interna (cu o interfata I2C sau SPI), sau chiar cu un IC dedicat pentru generare de semnale.
  
 <​note>​ <​note>​
-Dintre acestea, cel mai probabil varianta cu DAC-ul este mai avantajoasa din punct de vedere al costului si inca ofera flexibilitatea de a genera semnale oarecare definite in soft. Totusi aceste alternative ies intr-o anumita masura din scopul initial al proiectului - acela de a testa capacitatiile ​intrinseci ale placii Arduino UNO de a functiona ca generator de functii de semnal.+Dintre acestea, cel mai probabil varianta cu DAC-ul este mai avantajoasa din punct de vedere al costului si continua sa ofere flexibilitatea de a genera semnale oarecare definite in soft. Totusi aceste alternative ies intr-o anumita masura din scopul initial al proiectului - acela de a testa capacitatile ​intrinseci ale placii Arduino UNO de a functiona ca generator de functii de semnal.
 </​note>​ </​note>​
  
Line 182: Line 182:
  
 [[https://​www.arduino.cc/​reference/​en]] [[https://​www.arduino.cc/​reference/​en]]
 +
 +Prezentarea pentru PM Fair: {{:​pm:​prj2021:​avaduva:​functiongenerator.pptx| Function Generator}}
  
  
pm/prj2021/avaduva/functiongenerator.1622497919.txt.gz · Last modified: 2021/06/01 00:51 by andrei.biu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0