This is an old revision of the document!
Joc Flappy Bird
Autor: Bistriceanu Marinela Adelina
Grupa: 333-CC
Introducere
Prezentarea pe scurt a proiectului:
Proiectul consta in implementarea jocului Flappy Bird folosind o placuta Arduino si un ecran LCD grafic 2004 cu I2C integrat.
Interactiunea cu jocul va fi facuta printr-un buton care controleaza miscarile pasarii.
Am folosit un buzzer pentru redare audio. La terminarea jocului, va fi emis un sunet.
Ideea proiectului a venit din dorinta de a implementa un joc usor si cu un posibil final fericit pe un dispozitiv cu care se pot juca si copiii.
Consider ca este util pentru a experimenta lucrul cu funcționalitatile oferite de Arduino si in acelasi timp este o modalitate de destindere si relaxare.
Descriere generală
Jocul va fi controlat printr-un butoan, iar de fiecare data cand pasarea trece de obstacol, se va modifica scorul pe display LED si se va activa buzzer-ul in caz contrar (cand este game over), urmat de mesajul “YOU LOST!” si scorul obtinut.
SCHEMA BLOC
SHEMA ELECTRICA
Hardware Design
Listă de piese
* Arduino Uno
* LCD 2004 cu I2C integrat
* Breadboard
* 1 buton
* Buzzer
* Fire mama-tata, tata-tata
* Cablu A-B pentru conectarea placutei la laptop
Conectare lcd la placa GND→GND, VCC→ VCC, SDA→A4, SCL→A5
Conectare buton 2 fire, unul la GND si unul la pinul 2 de pe placa
Conectare buzzer 3 fire GND, 3.3V si pinul 3
Software Design
Proiectul a fost realizat folosind ca unic mediu de dezvoltare Arduino IDE, iar sursa se regaseste in pagina.
Pentru a putea manipula ecranul lcd am folosit biblioteca LiquidCrystal_I2C.h.
Am facut totul in interiorul loop-ului si a setup-ului. Am doar o functie care se apeleaza la apasarea butonului (intrerupere exterioara).
Obstacolele le-am creat prin printarea pe lcd a caracterului ‘X’ de-a lungul axei Y, lasand doar un loc pentru a putea trece Flappy Bird-ul.
Pentru crearea Flappy-ului, cat si a monedei, am activat acele pozitii din pixel pentru a reda ‘imaginea’ dorita.
Rezultate Obţinute
Concluzii
Desi la inceput am fost putin sceptica in legatura cu acest proiect, intrucat partea de hardware nu a fost niciodata punctul meu forte, am ajuns sa lucrez la el de placere.
Am putut sa pun in practica unele cunostinte obtinute la Proiectarea cu microprocesoare dar si sa imi amintesc cateva notiuni din Electronică digitală.
In final a fost una din putinele teme la care am avut posibilitatea sa fiu creativa, fiind constransa doar de alegerile componentelor si cred ca singura tema unde am putut sa facem ceva fizic.
Jurnal
25 aprilie 2021:
23 - 25 mai 2021:
27 mai 2021:
2 iunie 2021:
Bibliografie/Resurse