This is an old revision of the document!


Joc Flappy Bird

Autor: Bistriceanu Marinela Adelina

Grupa: 333-CC

Introducere

Prezentarea pe scurt a proiectului:

  • Proiectul consta in implementarea jocului Flappy Bird folosind o placuta Arduino si un ecran LCD grafic 2004 cu I2C integrat.
  • Interactiunea cu jocul va fi facuta printr-un buton care controleaza miscarile pasarii.
  • Am folosit un buzzer pentru redare audio. La terminarea jocului, va fi emis un sunet.
  • Ideea proiectului a venit din dorinta de a implementa un joc usor si cu un posibil final fericit pe un dispozitiv cu care se pot juca si copiii.
  • Consider ca este util pentru a experimenta lucrul cu funcționalitatile oferite de Arduino si in acelasi timp este o modalitate de destindere si relaxare.

Descriere generală

Jocul va fi controlat printr-un butoan, iar de fiecare data cand pasarea trece de obstacol, se va modifica scorul pe display LED si se va activa buzzer-ul in caz contrar (cand este game over), urmat de mesajul “YOU LOST!” si scorul obtinut.

SCHEMA BLOC

SHEMA ELECTRICA

Hardware Design

 Listă de piese
 
 * Arduino Uno 
 * LCD 2004 cu I2C integrat 
 * Breadboard 
 * 1 buton 
 * Buzzer
 * Fire mama-tata, tata-tata 
 * Cablu A-B pentru conectarea placutei la laptop

  • Conectare lcd la placa GND→GND, VCC→ VCC, SDA→A4, SCL→A5
  • Conectare buton 2 fire, unul la GND si unul la pinul 2 de pe placa
  • Conectare buzzer 3 fire GND, 3.3V si pinul 3

Software Design

  • Proiectul a fost realizat folosind ca unic mediu de dezvoltare Arduino IDE, iar sursa se regaseste in pagina.
  • Pentru a putea manipula ecranul lcd am folosit biblioteca LiquidCrystal_I2C.h.
  • Am facut totul in interiorul loop-ului si a setup-ului. Am doar o functie care se apeleaza la apasarea butonului (intrerupere exterioara).
  • Obstacolele le-am creat prin printarea pe lcd a caracterului ‘X’ de-a lungul axei Y, lasand doar un loc pentru a putea trece Flappy Bird-ul.
  • Pentru crearea Flappy-ului, cat si a monedei, am activat acele pozitii din pixel pentru a reda ‘imaginea’ dorita.

Rezultate Obţinute

Concluzii

  • Desi la inceput am fost putin sceptica in legatura cu acest proiect, intrucat partea de hardware nu a fost niciodata punctul meu forte, am ajuns sa lucrez la el de placere.
  • Am putut sa pun in practica unele cunostinte obtinute la Proiectarea cu microprocesoare dar si sa imi amintesc cateva notiuni din Electronică digitală.
  • In final a fost una din putinele teme la care am avut posibilitatea sa fiu creativa, fiind constransa doar de alegerile componentelor si cred ca singura tema unde am putut sa facem ceva fizic.

Jurnal

25 aprilie 2021:

  • alegere tema proiect
  • scriere introducere
  • descriere generala (impreuna cu schema bloc)
  • completarea listei cu componentele hardware

23 - 25 mai 2021:

  • scrierea codului
  • testarea si repararea eventualelor erori

27 mai 2021:

  • construire schema electrice

2 iunie 2021:

  • descriere software design
  • completare rezultate obtinute
  • concluzii

Bibliografie/Resurse

pm/prj2021/avaduva/flappybird.1622645308.txt.gz · Last modified: 2021/06/02 17:48 by mbistriceanu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0