Autor: Bistriceanu Marinela Adelina

Grupa: 333CC

Introducere

Prezentarea pe scurt a proiectului:

  • Proiectul consta in implementarea jocului Flappy Bird folosind o placuta Arduino si un ecran LCD grafic 2004 cu I2C integrat.
  • Interactiunea cu jocul va fi facuta printr-un buton care controleaza miscarile pasarii.
  • Am folosit un buzzer pentru redare audio. La terminarea jocului, va fi emis un sunet.
  • Ideea proiectului a venit din dorinta de a implementa un joc usor si cu un posibil final fericit pe un dispozitiv cu care se pot juca si copiii.
  • Consider ca este util pentru a experimenta lucrul cu funcționalitatile oferite de Arduino si in acelasi timp este o modalitate de destindere si relaxare.

Descriere generală

Jocul va fi controlat printr-un buton, iar de fiecare data cand pasarea trece de obstacol, se va modifica scorul pe display LED si se va activa buzzer-ul in caz contrar (cand este game over), urmat de mesajul “YOU LOST!” si scorul obtinut.

SCHEMA BLOC

SHEMA ELECTRICA

Hardware Design

 Listă de piese
 
 * Arduino Uno 
 * LCD 2004 cu I2C integrat 
 * Breadboard 
 * 1 buton 
 * Buzzer
 * Fire mama-tata, tata-tata 
 * Cablu A-B pentru conectarea placutei la laptop

  • Conectare lcd la placa GND→GND, VCC→ VCC, SDA→A4, SCL→A5
  • Conectare buton 2 fire, unul la GND si unul la pinul 2 de pe placa
  • Conectare buzzer 3 fire GND, 3.3V si pinul 3

Software Design

  • Proiectul a fost realizat folosind ca unic mediu de dezvoltare Arduino IDE, iar sursa se regaseste in pagina.
  • Pentru a putea manipula ecranul lcd am folosit biblioteca LiquidCrystal_I2C.h.
  • Am facut totul in interiorul loop-ului si a setup-ului. Am doar o functie care se apeleaza la apasarea butonului (intrerupere exterioara).
  • Obstacolele le-am creat prin printarea pe lcd a caracterului ‘X’ de-a lungul axei Y, lasand doar un loc pentru a putea trece Flappy Bird-ul.
  • Pentru crearea Flappy-ului, cat si a monedei, am activat acele pozitii din pixel pentru a reda ‘imaginea’ dorita.

Rezultate Obţinute

Concluzii

  • Desi la inceput am fost putin sceptica in legatura cu acest proiect, am ajuns sa lucrez la el de placere.
  • Proiectul nu mi-a dat batai de cap. Am incercat sa pastrez hardwareul si codul destul de ordonate. Am reusit sa realizez tot ce mi-am propus.
  • Am putut sa pun in practica unele cunostinte obtinute la Proiectarea cu microprocesoare.
  • In concluzie, pot sa spun ca a fost o experienta placuta si interesanta sa lucrez cu Arduino UNO si a fost interesant pentru ca am putut sa facem un proiect fizic.

Jurnal

25 aprilie 2021:

  • alegere tema proiect
  • scriere introducere
  • descriere generala (impreuna cu schema bloc)
  • completarea listei cu componentele hardware

23 - 25 mai 2021:

  • scrierea codului
  • testarea si repararea eventualelor erori

27 mai 2021:

  • construire schema electrice

2 iunie 2021:

  • descriere software design
  • completare rezultate obtinute
  • concluzii

Bibliografie/Resurse

pm/prj2021/avaduva/flappybird.txt · Last modified: 2021/06/02 17:58 by mbistriceanu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0