Autor: Bistriceanu Marinela Adelina
Grupa: 333CC
Introducere
Prezentarea pe scurt a proiectului:
Proiectul consta in implementarea jocului Flappy Bird folosind o placuta Arduino si un ecran LCD grafic 2004 cu I2C integrat.
Interactiunea cu jocul va fi facuta printr-un buton care controleaza miscarile pasarii.
Am folosit un buzzer pentru redare audio. La terminarea jocului, va fi emis un sunet.
Ideea proiectului a venit din dorinta de a implementa un joc usor si cu un posibil final fericit pe un dispozitiv cu care se pot juca si copiii.
Consider ca este util pentru a experimenta lucrul cu funcționalitatile oferite de Arduino si in acelasi timp este o modalitate de destindere si relaxare.
Descriere generală
Jocul va fi controlat printr-un buton, iar de fiecare data cand pasarea trece de obstacol, se va modifica scorul pe display LED si se va activa buzzer-ul in caz contrar (cand este game over), urmat de mesajul “YOU LOST!” si scorul obtinut.
SCHEMA BLOC
SHEMA ELECTRICA
Hardware Design
Listă de piese
* Arduino Uno
* LCD 2004 cu I2C integrat
* Breadboard
* 1 buton
* Buzzer
* Fire mama-tata, tata-tata
* Cablu A-B pentru conectarea placutei la laptop
Conectare lcd la placa GND→GND, VCC→ VCC, SDA→A4, SCL→A5
Conectare buton 2 fire, unul la GND si unul la pinul 2 de pe placa
Conectare buzzer 3 fire GND, 3.3V si pinul 3
Software Design
Proiectul a fost realizat folosind ca unic mediu de dezvoltare Arduino IDE, iar sursa se regaseste in pagina.
Pentru a putea manipula ecranul lcd am folosit biblioteca LiquidCrystal_I2C.h.
Am facut totul in interiorul loop-ului si a setup-ului. Am doar o functie care se apeleaza la apasarea butonului (intrerupere exterioara).
Obstacolele le-am creat prin printarea pe lcd a caracterului ‘X’ de-a lungul axei Y, lasand doar un loc pentru a putea trece Flappy Bird-ul.
Pentru crearea Flappy-ului, cat si a monedei, am activat acele pozitii din pixel pentru a reda ‘imaginea’ dorita.
Rezultate Obţinute
Concluzii
Desi la inceput am fost putin sceptica in legatura cu acest proiect, am ajuns sa lucrez la el de placere.
Proiectul nu mi-a dat batai de cap. Am incercat sa pastrez hardwareul si codul destul de ordonate. Am reusit sa realizez tot ce mi-am propus.
Am putut sa pun in practica unele cunostinte obtinute la Proiectarea cu microprocesoare.
In concluzie, pot sa spun ca a fost o experienta placuta si interesanta sa lucrez cu Arduino UNO si a fost interesant pentru ca am putut sa facem un proiect fizic.
Jurnal
25 aprilie 2021:
23 - 25 mai 2021:
27 mai 2021:
2 iunie 2021:
Bibliografie/Resurse