This is an old revision of the document!
Air Drums
Autor: Tășcan Diana Ioana
Grupa: 332CB
Introducere
Proiectul are ca scop simularea cântatului la tobe prin mișcarea unor bețe de tobe în aer. Când bețele sunt mișcate, un difuzor va reproduce sunete de tobe diferite.
Descriere generală
Doi accelerometri ADXL345 sunt puși pe două linguri de lemn și aceștia vor detecta mișcarea lor în aer, vor trimite datele la placa Arduino, iar placa Arduino trimite sunetele la un difuzor 2W - 8ohm ce le va reproduce în funcție de bățul mișcat. Fiecare băț are implementat câte două sunete diferite care vor fi reproduse la întâmplare.
Schema Bloc
Hardware Design
Cei doi accelerometri sunt conectați la un breadboard astfel: GND la GND, VCC și CS la VCC, SCL la A5 și SDA la A4. Datorită I2C, pentru a avea adrese diferite, un accelerometru va conecta SDO la VCC, iar celălalt va conecta SDO la GND.
Pentru difuzor, pentru a controla curentul ce circulă la el, este folosit un tranzistor. Acesta are baza conectată la pinul 11, emitorul la GND, iar colectorul la difuzor. În cealaltă parte, difuzorul este conectat la VCC.
Schema electrica
Listă de componente
Software Design
Tot codul pentru placa Arduino se află în fișierul airdrums.ino, iar encodarea sunetelor se află în fișierul sounds.h.
Pentru a știi pe ce adrese sunt accelerometrii, am folosit un program I2C scanner. După ce am găsit adresele, le-am salvat în 2 variabile globale. Pentru a detecta dacă un băț a fost mișcat, folosesc variabile globale pentru coordonatele lor în spațiu. O variabilă bool este folosită pentru a spune dacă bățul a fost mișcat destul de repede pentru a mima lovitura tobei.
Bibliografie/Resurse