This shows you the differences between two versions of the page.
|
pm:prj2021:apredescu:x-si-0 [2021/06/01 15:09] claudiu_marian.stan |
pm:prj2021:apredescu:x-si-0 [2021/06/01 17:17] (current) claudiu_marian.stan |
||
|---|---|---|---|
| Line 21: | Line 21: | ||
| - | {{:pm:prj2021:apredescu:schema_bloc_claudiu.png?780x680}} | + | {{:pm:prj2021:apredescu:schema_bloc_claudiu.png|}} |
| ===== Hardware Design ===== | ===== Hardware Design ===== | ||
| Line 27: | Line 27: | ||
| * Arduino UNO | * Arduino UNO | ||
| - | * LCD ST7290 | + | * LCD ST7920 |
| * Butoane | * Butoane | ||
| * Rezistente | * Rezistente | ||
| * Breadbord | * Breadbord | ||
| * Fire | * Fire | ||
| + | |||
| + | **Schema electrica** | ||
| + | |||
| + | Am folosit un LCD ST7920 si am conectat dupa cum urmeaza: | ||
| + | |||
| + | * GND - GND | ||
| + | * VCC - 5V | ||
| + | * RS - pin 10 | ||
| + | * R/W - pin 11 | ||
| + | * E - pin 13 | ||
| + | * PSB - GND | ||
| + | * RST - pin 8 | ||
| + | * BLA - 3.3V | ||
| + | * BLK - GND | ||
| + | |||
| + | Pe graficul urmator am considerat urmatoarele notatii (pentru ca pinii DB0, DB1 .. DB7 au ramas neconectati): | ||
| + | |||
| + | * DB4 pe grafic => PSB | ||
| + | * DB6 pe grafic => RST | ||
| + | * primul LED pe grafic => BLA | ||
| + | * al doilea LED pe grafic => BLK | ||
| + | |||
| + | Pentru o claritate mai buna firele au aceeasi culoare pentru conexiunile arduino - LCD. | ||
| + | |||
| + | {{:pm:prj2021:apredescu:sc_electric_invers.png|}} | ||
| ===== Software Design ===== | ===== Software Design ===== | ||
| - | ==== Implementare ==== | + | |
| + | **Implementare** | ||
| Ecranul se deschide cu posibilitatea de a alege tipul de joc: | Ecranul se deschide cu posibilitatea de a alege tipul de joc: | ||
| Line 66: | Line 92: | ||
| | | ||
| Daca dorim sa punem un simbol intr-o casuta atunci vom apasa butonul 5. Daca deja exista un alt simbol in casuta nu vom fi lasati sa punem simbolul nostru peste acesta si vom cauta alta casuta libera. | Daca dorim sa punem un simbol intr-o casuta atunci vom apasa butonul 5. Daca deja exista un alt simbol in casuta nu vom fi lasati sa punem simbolul nostru peste acesta si vom cauta alta casuta libera. | ||
| - | | + | |
| - | ==== Mediu de dezvoltare ==== | + | **Mediu de dezvoltare** |
| Arduino IDE | Arduino IDE | ||
| - | ==== Biblioteci folosite ==== | + | **Biblioteci folosite** |
| U8g2lib - pentru ecranul LCD ST7920 | U8g2lib - pentru ecranul LCD ST7920 | ||
| Line 78: | Line 104: | ||
| ===== Rezultate obtinute ===== | ===== Rezultate obtinute ===== | ||
| - | {{:pm:prj2021:apredescu:sc_arduino.jpg?300|}} | + | [[https://www.youtube.com/watch?v=dcueesdr_RU | Demo X si 0]] |
| + | |||
| + | {{:pm:prj2021:apredescu:sc_arduino.jpg?780x680|}} | ||
| ===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||