This shows you the differences between two versions of the page.
|
pm:prj2021:apredescu:tetris [2021/05/28 14:13] andrei.traistaru99 [Software Design] |
pm:prj2021:apredescu:tetris [2021/05/28 18:44] (current) andrei.traistaru99 [Bibliografie/Resurse] |
||
|---|---|---|---|
| Line 70: | Line 70: | ||
| Pentru monitorizarea progresului am realizat câteva imagini din timpul implementării: | Pentru monitorizarea progresului am realizat câteva imagini din timpul implementării: | ||
| - | * Testarea componentelor pe breadboard (o parte din legături le-am lipid pe un cablaj de test pentru conexiuni ferme): | + | * Testarea componentelor pe breadboard (o parte din legături sunt deja lipite pe un cablaj de test pentru a obține conexiuni ferme): |
| {{:pm:prj2021:apredescu:tetris:componente_pe_breadboard_1.jpeg?500|}} | {{:pm:prj2021:apredescu:tetris:componente_pe_breadboard_1.jpeg?500|}} | ||
| Line 92: | Line 92: | ||
| ===== Concluzii ===== | ===== Concluzii ===== | ||
| - | Proiectul a fost o oportunitate de a experimenta implementarea unor jocuri clasice, simple, atât din perspectivă software de nivel înalt (logica jocului), cât și dintr-o perspectivă software de nivel jos (desenarea pieselor de Tetris din figuri geometrice simple / updatarea imaginii de pe ecran încât întârzierea produsă de această acțiune să nu reducă semnificativ experiența de joc - ștergerea și redesenarea întregului ecran la fiecare nou cadru nu a reprezentat o soluție întrucât tranziția nu avea loc la o frecvență suficient de mare încât să devină insesizabilă pentru ochiul uman, caz în care am adoptat o tehnică de a actualiza doar părțile din imagine care s-au modificat de la ultimul cadru). De asemenea, necesitatea de a lipi fire pe un cablaj de test și a monta toate componentele într-o cutie de dimensiuni cât mai mici (reducerea spațiului ocupat pe cât posibil printr-o organizare atentă a firelor / aranjarea componentelor pentru a realiza un dispozitiv "ergonomic") au reprezentat aspecte plăcute ale implementării proiectului. | + | Proiectul a fost o oportunitate de a experimenta implementarea unor jocuri clasice, simple, atât din perspectivă software de nivel înalt (logica jocului), cât și dintr-o perspectivă software de nivel jos (desenarea pieselor de Tetris din figuri geometrice simple / updatarea imaginii de pe ecran încât întârzierea produsă de această acțiune să nu reducă semnificativ calitatea experienței de joc - ștergerea și redesenarea întregului ecran la fiecare nou cadru nu a reprezentat o soluție întrucât tranziția nu avea loc la o frecvență suficient de mare încât să devină insesizabilă pentru ochiul uman, caz în care am adoptat o tehnică de a actualiza doar părțile din imagine care s-au modificat de la ultimul cadru). De asemenea, necesitatea de a lipi fire pe un cablaj de test și a monta toate componentele într-o cutie de dimensiuni cât mai mici (reducerea spațiului ocupat pe cât posibil printr-o organizare atentă a firelor / aranjarea componentelor pentru a realiza un dispozitiv "ergonomic") au reprezentat aspecte plăcute ale implementării proiectului. |
| ===== Download ===== | ===== Download ===== | ||
| Arhiva cuprinde: | Arhiva cuprinde: | ||
| * Componenta software implementată | * Componenta software implementată | ||
| - | * Pozele din timpul implementării proiectului | + | * Poze din timpul implementării proiectului |
| * Schema bloc | * Schema bloc | ||
| * Schema electrică | * Schema electrică | ||
| Line 109: | Line 109: | ||
| - Stabilirea temei proiectului ✔ | - Stabilirea temei proiectului ✔ | ||
| - Stabilirea componentelor necesare / Studierea compatibilității pieselor ✔ | - Stabilirea componentelor necesare / Studierea compatibilității pieselor ✔ | ||
| - | - Testarea componentelor individual ✔ | + | - Testarea individuală a componentelor ✔ |
| - Montarea tuturor componentelor pe breadboard ✔ | - Montarea tuturor componentelor pe breadboard ✔ | ||
| - Montarea tuturor componentelor pe cablajul de test ✔ | - Montarea tuturor componentelor pe cablajul de test ✔ | ||
| Line 124: | Line 124: | ||
| Resurse hardware: | Resurse hardware: | ||
| - | * Demonstrație cu proiectul în forma finală: https://drive.google.com/file/d/1S-WoGj8A0A0UtUowCiCEAjtv1QPca7kY/view?usp=sharing | + | * Demonstrație cu proiectul în forma finală: https://drive.google.com/file/d/1S-WoGj8A0A0UtUowCiCEAjtv1QPca7kY/view |
| * Scheme pentru conectarea pinilor componentelor: https://www.optimusdigital.ro/ro/ | * Scheme pentru conectarea pinilor componentelor: https://www.optimusdigital.ro/ro/ | ||
| * https://www.analog.com/en/analog-dialogue/articles/introduction-to-spi-interface.html# | * https://www.analog.com/en/analog-dialogue/articles/introduction-to-spi-interface.html# | ||
| [[https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm/prj2021/apredescu/tetris?do=export_pdf|Export to pdf]] | [[https://ocw.cs.pub.ro/courses/pm/prj2021/apredescu/tetris?do=export_pdf|Export to pdf]] | ||