This is an old revision of the document!
*Autor*: NECULAI Andreea
Sokoban (倉庫番, Sōko-ban) este un joc puzzle, creat în 1980. Scopul acestui joc este să transporți câteva obiecte printr-un labirint astfel încât toate obiectele să ajungă pe zonele marcate. Obiectele, de obicei cutii, pot fi împinse de jucător, una câte una(jucătorul nu poate împinge două sau mai multe cutii odată). Pentru a putea fi mișcată, o cutie trebuie să aibă spațiu liber deasupra, dedesubt, stânga sau dreapta. Cutia se poate deplasa pe orizontală sau pe verticală.
În aceast proiect folosesc:
1. Arduino Uno <br>
2. Modul Joystick PS2 compatibil Arduino
3. Ecran Nokia 5110 84×48
4. Buzzer
5. Fire mama-tata și tata-tata
Modul de joc este simplu. Jucătorul seletează dacă începe jocul apăsând pe joystick. Fiecare nivel este contra timp(60 de secunde de la începerea nivelului). La terminarea timpului, se va afișa un mesaj prin care jucătorul este anunțat că a pierdut. Pentru a muta personajul și implicit blocuirle, jucătorul mișcă joystickul în direcția dorită. Dacă reușește să poziționeze toate blocurile înainte de a se termina timpul, se va afișa mesajul de terminare a nivelului și se trece la următorul nivel. La finalizarea nivelului 3 jucătorul câștigă jocul și se afișează mesajul aferent.
Mi-a făcut plăcere să lucrez la acest proiect. Acum că l-am terminat, îmi dau seama că puteam să mai adaug componente hardware pentru a-l face mai interesant(ex: un modul bluetooth pentru a transmite informția de la joystick la lcd sau un card de memorie pentru a face mai multe nivele). Cu toate acestea, jocul merge foarte bine.
-bibliotecile arduino: Adafruit_GFX.h si Adafruit_PCD8544.h;
-youtube: https://www.youtube.com/watch?v=RAlZ1DHw03g&list=RDCMUCmHvGf00GDuPYG9DZqQKd9A&index=2;
-laboartorul 1 pm;
-wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Sokoban;