Snake pe matrice de led-uri

Autor:Stanescu Teodora Elena

Introducere

Proiectul reprezinta implementarea jocului clasic Snake, folosind placa Arduino si o matrice de LED-uri 8×8. Sarpele va fi controlat de catre jucator prin joystick. Ideea mi-a venit de la proiectele din alti ani, iar scopul jocului este de a distra si de a relaxa utilizatorul. Scopul acestui proiect este de a pune in practica notiunile insusite in cadrul cursului de Proiectare cu Microprocesoare.

Descriere generala

Sarpele este contolat folosind un joystick, iar jocul va fi afisat pe o matrice de led-uri 8×8. Jocul este de tip single player si presupune directionarea sarpelui astfel incat sa consume hrana ce va aparea random pe ecran. In functie de cat de mult este hranit, acesta va creste.

Hardware Design

Lista de piese

  • Arduino UNO
  • Matrice LED-uri 8×8
  • Joystick
  • Display led 4×7 segmente
  • Breadbord
  • Fire
  • Butron
  • Rezistor

Schema Electrica

Software Design

Mediul de dezvoltare folosit:

  • Arduino IDE pentru implementarea codului
  • Fritzing pentru realizarea schemei electrice

Biblioteci folosite:

  • LedControl pentru matricea de led-uri

Initial pe matrice apare sarpele de lungime 2, care este pus la o pozitie fixa si mancarea care este pusa la o pozitie random.

Sarpele este reprezentat printr-o matrice in care retin pozitia pe x si pe y a fiecarei parti din sarpe. Mancarea este reprezentata printr-un vector cu 2 elemente, reprezentand coordonatele pe x si pe y.

Sarpele este controlat prin joystick si i se mareste lungimea atunci cand mananca. Pe masura ce acstea se mareste, scorul creste si el.

Jocul se termina cand sarpele se mananca pe el sau atunci cand iese in afara matricei de led-uri. Am folosit si un buton care daca este apasat, reincepe jocul dupa ce am pierdut.

Rezultate obtinute

Concluzii

Proiectul nu mi s-a parut prea greu. Am reusit sa implementez toate functionalitatile pe care mi le-am propus. A fost un proiect interesant la care am lucrat cu placere, astfel descoperind cum se imbina partea de hardware cu software-ul. Ma bucur ca am reusit sa fac ceva funcţional, chiar daca simplist, avand în vedere ca nu aveam niciun fel de experienta.

Download

Bibliografie/Resurse

pm/prj2021/apredescu/snake-game.txt · Last modified: 2021/06/03 17:10 by teodora.stanescu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0