This shows you the differences between two versions of the page.
pm:prj2021:apredescu:connectfour [2021/04/25 18:57] andreea.paiu |
pm:prj2021:apredescu:connectfour [2021/06/01 18:13] (current) andreea.paiu |
||
---|---|---|---|
Line 2: | Line 2: | ||
Autor: Andreea Paiu | Autor: Andreea Paiu | ||
=== Introducere=== | === Introducere=== | ||
- | O sa creez un joc Connect 4 in care fiecare jucator are display-ul si joystick-ul lui. | + | O sa implemetez un joc Connect 4 in care fiecare jucator are display-ul si joystick-ul lui. |
=== Descriere generală=== | === Descriere generală=== | ||
+ | In acest joc jucatorul de va deplasa miscand joystick-ul dreapta stanga si va alega coloana pe care se afla prin apasare. | ||
+ | Afisarea se face pe 2 matrice care vor arata la fel. | ||
+ | === Hardware Design=== | ||
== Schema bloc == | == Schema bloc == | ||
- | {{:pm:prj2021:apredescu:schema_bloc.png?200|}} | + | {{:pm:prj2021:apredescu:schema_bloc.png?700|}} |
== Piese == | == Piese == | ||
Line 14: | Line 17: | ||
- 2 x Joystick | - 2 x Joystick | ||
- Fire | - Fire | ||
- | + | == Schema electrica == | |
- | === Hardware Design=== | + | {{:pm:prj2021:apredescu:schema_electrica_connect_four.jpeg?800|}} |
=== Software Design=== | === Software Design=== | ||
+ | Am utilizat biblioteca FastLED.h, care contine functii pentru afisarea animatiilor | ||
+ | pe matrici de LED-uri. Am folosit seriala pentru a putea efectua debugging. | ||
+ | Pentru identificarea repetata a miscarilor facute de catre jucatori | ||
+ | am create o functie, start, ce este apelata in functia loop. Astfel, dupa | ||
+ | ce fiecare jucator face o miscare, se face o verificare in care | ||
+ | se identifica daca jucatorul care a facut mutarea a castigat sau nu. Toate miscarile componentei hardware-ului joystick sunt analizate in functia play, unde | ||
+ | se identifica pozitia din matrice ce trebuie colorata. Pentru a indetifica daca | ||
+ | exista un castigator, se verifica doar linia/coloana/ diagonala din jurul | ||
+ | noului punct pus pe matrice, pentru optimizare. Daca a avut loc un castig, | ||
+ | se face un joc de culori si se reseteaza jocul. | ||
=== Rezultate obtinute=== | === Rezultate obtinute=== | ||
+ | {{:pm:prj2021:apredescu:poza1_maini.jpeg?800|}} | ||
+ | {{:pm:prj2021:apredescu:poza2_simplu.jpeg?800|}} | ||
=== Concluzii=== | === Concluzii=== | ||
+ | In urma realizarii acestui proiect am constientizat cu ajutorul unui arduino se pot realiza proiecte dragute. Am invatat cum se foloseste un letcon si programarea embedded. | ||
=== Download=== | === Download=== | ||
- | === Jurnal=== | + | <html><a class="media mediafile mf_pdf" href="?do=export_pdf">PDF</a></html> |
+ | |||
+ | {{:pm:prj2021:apredescu:proiect_andreea_paiu_336ca_2021.zip|}} | ||
+ | === Link Video === | ||
+ | https://drive.google.com/file/d/14ab-TS6iH3VM4Iim7-9Wu63-LQIIiJqT/view?usp=sharing | ||
=== Bibliografie/Resurse=== | === Bibliografie/Resurse=== | ||
+ | https://cleste.ro/matrice-64-led-uri-rgb-8x8.html?utm_medium=GoogleAds&utm_campaign=ShoppingAds&utm_source=&gclid=Cj0KCQjw9_mDBhCGARIsAN3PaFMau1WxpPFX1apSHNrZwz-AAqLUkziskSUa0af5rQ4ECZ_UUttdYWMaAvdAEALw_wcB | ||
+ | https://www.youtube.com/watch?v=kBXYnpznscc | ||
+ | https://cleste.ro/modul-joystick-ps2-compatibil-arduino.html | ||
+ | https://github.com/FastLED/FastLED |