This is an old revision of the document!


Camera glisanta

Autor: Iercosan-Lucaci Alexandru 336CA

Introducere

Proiectul reprezinta suportul mecanic si de software pentru a transforma o camera fixa intr-o camera care poate glisa de-a lungul unei axe. Glisarea camerei poate fi controlata cu un display sau direct, de catre alte echipamente, prin interfata electronica.

Descriere generala

Cadrul principal al proiectului este o sina facuta din 2 axe de precizie. Electronica principala (microcontroller-ul, ecranul, interfata umane) sta intr-o carcasa printata la un capat. Celalalt capat al sinei are un opritor mecanic. De-a lungul sinei exista o cremaliera.

Patina glisanta este o componenta (la fel ca restul pieselor mecanice, fabricata la imprimanta 3D) care se poate deplasa de-a lungul sinei. De patina sunt fixate camera video si un motor cu roata dintata, care asigura deplasarea.

Hardware design

Electronica:

  • Arduino Uno/Nano
  • Driver motor stepper DRV8825 + motor NEMA-17
  • LCD 1604
  • Adaptor LCD-I2C (PCF8574)
  • Encoder rotativ (pentru interfata umana)
  • Endstop optic H21LOB

Mecanica:

  • 2 axe de precizie diametru 8mm
  • 4 Rulmenti liniari LM8LUU
  • Carcasa pentru electronica (3D printed)
  • Cremaliera si roata dintata (3D printed)

Mai jos avem o schema de bloc cu componentele proiectului:

Software design

Rezultate obtinute

Concluzii

Download

Jurnal

Bibliografie/resurse

pm/prj2021/apredescu/camera_glisanta.1621177549.txt.gz · Last modified: 2021/05/16 18:05 by alexandru.iercosan
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0