basket counter autor: Stanila Andrei - Nicolae

Introducere

Obiectivul este acela de a realiza un cos de basket care numara de cate ori au fost marcate puncte in el. Cosul o sa fie realizat dintr-un inel cu diametru relativ mic si o placa de plastic sau lemn lipita perpendicular. O sa folosim un senzon de distanta pentru a detecta daca bila a intrat in cos si o sa afisam scorul pe un afisor digital eventual o sa folosim si un led sau sunete sa anuntam marcarea.

Descriere generală

Pentru realizarea prototipului descris anterior, voi folosi urmatoarele componenete:

  1. senzor de distanta
  2. ecran LCD
  3. buzzer
  4. LED-uri
  5. Arduino nano
  6. breadboard
  7. fire

Schema bloc

Hardware Design

Software Design

In implementarea avem 3 piese de functionare esentiale

  1. o functie de setup unde initializam LCD-ul si setam sa fim pe prima echipa
  2. un buton pe care cand il apasam schimbam echipa si aprinde LED-ul de culoare diferita
  3. un senzon de distanta care masoara distanta dintre pana la primul obiect din fata lui

Daca distanta este intr-un anumit range de valori inseamna ca bila a intrat prin cos si facem +1 la scorul echipei curente. Daca scorul e 5 pentru o echipa atunci afisam WIN si jocul s-a terminat.

Rezultate obtinute

Am realizat un cos de basket care tine singur scorul.

Concluzii

A fost o tema foarte interesanta in care am vazut cat de interesante sunt anumite componente care pot sa faca lucuri foarte speciale cum e senzorul de distanta si LCD-ul.

Download

Demo: Link

Arhiva: sketch_may25a.zip

Bibliografie/Resurse

pm/prj2021/apredescu/basketcounter.txt · Last modified: 2021/06/02 22:39 by andrei.stanila0312
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0