Simon says
Autor: Cretu Maria - Carmina
Introducere
Proiectul are ca scop testarea memoriei jucatorului printr-un
joc de tipul
“Simon says”. Adica jucatorul trebuie sa reproduca combinatia de lumini a 3 LED-uri de aceeasi culoare.
Dificulatea jocului consta in faptul ca viteza aprinderii becurilor creste
direct proportional cu nivelul.
Descriere generală
Legatura dintre jucator si LED-uri se va face prin butoane.
Cand jucatorul a reprodus corect combinatia de culori, un bec RGB se va lumina verde, iar in caz contrar se va aprinde culoarea rosie a acestuia.
Schema bloc
Am lucrat pe platforma Tinkercad, unde am realizat schema bloc.
Am folosit atat un breadboard mini, cat si unul mai mare si am prelucrat.
Hardware Design
Software Design
Cand placa este conectata, va incepe un joc de lumini ce imita ideea de val (ideea de pending) si se asteapta ca utilizatorul sa apese orice buton.
Logica de level-up implica afisarea din ce in ce mai rapida a secventei de lumini ⇒ delay mai mic intre nivele.
Daca secventa este reprodusa gresit de catre utilizator, toate LED-urile se vor aprinde intermitent si LED-ul RGB isi va schimba culoarea in rosu. Acest caz este valabil si atunci cand utilizatorul nu introduce la timp secventa.
In caz de succes, LED-ul RGB va avea culoarea verde.
Pentru testarea codului, am folosit Tinkercad.
Rezultate obtinute
Concluzii
Consider ca acest proiect a fost util, deoarece am invatat cum se stabileste comunicarea intre componentele hardware cu design-ul software. In plus, a fost o ocazie buna pentru a reproduce unul dintre faimoasele jocuri ce amintesc de copilarie.
Download
Jurnal
25.04 - realizarea paginii de wiki si a descrierii jocului
09.05 - adaugarea componentelor necesare si prelucrarea lor cu ajutorul Tinkercad
23.05 - terminarea codului si a primei scheme bloc
30.05 - asamblarea componentelor hardware pe placa Arduino
02.06 - inlocuirea schemei bloc cu doua reprezentari, una in Paint si cealalta in Tinkercad si adaugarea pozelor pentru rezultatele finale
Bibliografie/Resurse