Simon says

Autor: Cretu Maria - Carmina

Introducere

Proiectul are ca scop testarea memoriei jucatorului printr-un
joc de tipul “Simon says”. Adica jucatorul trebuie sa reproduca combinatia de lumini a 3 LED-uri de aceeasi culoare.
Dificulatea jocului consta in faptul ca viteza aprinderii becurilor creste
direct proportional cu nivelul.

Descriere generală

  • Legatura dintre jucator si LED-uri se va face prin butoane.
  • Cand jucatorul a reprodus corect combinatia de culori, un bec RGB se va lumina verde, iar in caz contrar se va aprinde culoarea rosie a acestuia.

Schema bloc



Am lucrat pe platforma Tinkercad, unde am realizat schema bloc.
Am folosit atat un breadboard mini, cat si unul mai mare si am prelucrat.


Hardware Design

Lista componente:

  • Arduino UNO
  • Breadboard mini
  • Fire TATA-TATA si MAMA-TATA
  • 3 LED-uri
  • 1 LED RGB
  • 9 Rezistente de 1.8kΩ
  • 3 Butoane

Software Design

  • Cand placa este conectata, va incepe un joc de lumini ce imita ideea de val (ideea de pending) si se asteapta ca utilizatorul sa apese orice buton.
  • Logica de level-up implica afisarea din ce in ce mai rapida a secventei de lumini ⇒ delay mai mic intre nivele.
  • Daca secventa este reprodusa gresit de catre utilizator, toate LED-urile se vor aprinde intermitent si LED-ul RGB isi va schimba culoarea in rosu. Acest caz este valabil si atunci cand utilizatorul nu introduce la timp secventa.
  • In caz de succes, LED-ul RGB va avea culoarea verde.
  • Pentru testarea codului, am folosit Tinkercad.

Rezultate obtinute



Concluzii

Consider ca acest proiect a fost util, deoarece am invatat cum se stabileste comunicarea intre componentele hardware cu design-ul software. In plus, a fost o ocazie buna pentru a reproduce unul dintre faimoasele jocuri ce amintesc de copilarie. :-)

Download

Jurnal

  1. 25.04 - realizarea paginii de wiki si a descrierii jocului
  2. 09.05 - adaugarea componentelor necesare si prelucrarea lor cu ajutorul Tinkercad
  3. 23.05 - terminarea codului si a primei scheme bloc
  4. 30.05 - asamblarea componentelor hardware pe placa Arduino
  5. 02.06 - inlocuirea schemei bloc cu doua reprezentari, una in Paint si cealalta in Tinkercad si adaugarea pozelor pentru rezultatele finale

Bibliografie/Resurse

pm/prj2021/alazar/simon-says.txt · Last modified: 2021/06/03 13:26 by maria_carmina.cretu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0