Persistence of Vision
Autor
Introducere
Proiectul are la bază fenomenul Persistența viziunii, efect ce presupune faptul că viziunea pare să persiste continuu atunci când lumina care intră în ochi este întreruptă cu intervale scurte și regulate.
Scopul proiectului este să reproducă acest fenomen, creând senzația de persistență a unui text ales de mine, text generat prin intermediul programării unor led-uri, punând în practică noţiunile însuşite în cadrul cursului de Proiectare cu Microprocesoare.
Descriere generală
Se conectează la Arduino UNO un board pe care sunt atașate 8/16 LED-uri, împreună cu un senzor. Acestea sunt lipite pe un ansamblu de plastic care va fi rotit prin intermediul unui motor DC, obținând astfel un text ce pare că persistă continuu din punct de vedere al spectatorului.
Hardware Design
Listă piese
Schemă electrică
Software Design
Medii de dezvoltate folosite
Arduino IDE - pentru dezvoltarea și încărcarea codului pe plăcuță
Microsoft Word - pentru realizarea schemei bloc
Eagle - pentru schema electrică a proiectului
Biblioteci
Funcții folosite
game_on() - pentru realizarea jocului de lumini
setup() - setarea pinilor pentru led-uri și rezistența de pull-up pentru senzor
loop() - aprinderea/stingerea led-urilor
Observații:
Deși am folosit Arduino Nano pentru a reduce greutatea pusă pe cooler pentru rotație, acesta tot nu reușește să se rotească suficient de repede pentru a reda un text, așa cum plănuisem inițial, ci cât să redea un joc de lumini. Această rotație e încetinită și de frecarea cu aerul obținută din cauza plăcii cu led-uri, ce depășește suprafața elicelor cooler-ului.
Rezultate Obţinute
Concluzii
A fost un proiect interesant, îmi pare rău că nu a ieșit cum mă așteptam din cauza cooler-ului care nu a fost suficient de puternic, dar în mare parte a fost o experiență frumoasă, plină de aventuri, mai ales arderea plăcuței Arduino în primă fază de testare
.
Download
Jurnal
25 aprilie - Alegerea proiectului și realizarea paginii de wiki
20 mai - Achiziționarea pieselor
23 mai - Realizarea montajului hardware și arderea plăcuței Arduino
25 mai - Finalul montajului hardware
26 mai - O primă variantă a software-ului
27 mai - Varianta finală
30 mai - Finalizarea paginii de wiki
Bibliografie/Resurse