This is an old revision of the document!


Pong

Autor: ENACHE Liviu

Introducere

  • Tema proiectului este crearea unui joc Pong ce poate fi jucat de 2 jucatori pe un ecran OLED.
  • Este un joc asemanator cu ping-pong-ul in care fiecare jucatorul controleaza o paleta folosind un potentiometru.
  • La pornirea programului, se va afisa un ecran de “welcome”, iar jocul incepe cand se detecteaza input.

Descriere generala

Functionalitate

Programul incepe prin afisarea unui ecran de start, timp in care se asteapta input din partea potentiometrelor. Odata ce acestea au fost miscate suficient, jocul incepe. Fiecare potentiometru controleaza paleta sa respectiva. La fiecare 5 lovituri ale mingii (adunate de la ambii jucatori), viteaza mingii creste, pentru ca jocul sa nu stagneze. Odata marcat un punct, LED-ul jucatorului care a marcat se aprinde si buzzer-ul face un sunet, iar viteza se reseteaza. Jocul continua pana cand un jucator atinge 5 puncte, dupa care este afisat un ecran cu castigatorul, iar LED-ul sau palpaie. Jocul poate reincepe daca se primeste, din nou, input de la potentiometre.

Schema bloc

Hardware Design

Componente

  • Arduino Nano
  • Breadboard
  • 2 potentiometre
  • Display OLED 0.96” I2C
  • Fire
  • Buzzer
  • 2 rezistente 220 Ohmi
  • 2 LED-uri

Schema electrica

Software Design

Mediu de dezvoltare

  • Arduino IDE 1.8.13
  • Fritzing (folosit pentru schema electrica)

Biblioteci

Adafruit_SSD1306 — Biblioteca driver pentru display-uri OLED monocromate de tipul SSD1306

Adafruit GFX — Contine o multitudine de functii pentru manipularea pixelilor display-urilor

Rezultate obtinute

Concluzii

Download

Jurnal

  • 25/4: creare pagina Wiki, Descriere, diagrama bloc.

Bibliografie/Resurse

Documentația: PDF

pm/prj2021/agrigore/pong.1622578591.txt.gz · Last modified: 2021/06/01 23:16 by liviu.enache0211
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0