This is an old revision of the document!
Connect4
Autor
Introducere
Scopul proiectului este de a implementa, folosind un ecran LCD, jocul Connect4
Connect4 este un joc 1 vs. 1. Fiecare jucător își alege o culoare la început, după care, rând pe rând, dă drumul unui disc într-un grid.
Scopul jucătorului este de a conecta pe orice rând, coloană sau diagonală 4 discuri, încercând în același timp să îl încurce pe adversar.
Ideea de pornire a fost implementarea unui joc 1 vs. 1 care să fie cât de cât interactiv.

Modul de control al jocului va fi: butonul verde, fiind un buton de selecție, va fi folosit pentru a selecta meniurile jocului și pentru a selecta coloana în care jucătorul va dori să dea drumul discului. Pentru a schimba coloana, jocătorul va apăsa pe butonul roșu din stânga sau pe butonul roșu din dreapta.
Poză reprezentativă
Descriere generală
Schemă bloc
Funcționalitate
Plăcuța va primi input de la 3 butoane de control:
un buton care va reprezenta schimbarea coloanei spre stânga
un buton care va reprezenta shimbarea coloanei spre dreapta
un buton care va reprezenta selectarea coloanei
Jocul se va desfășura astfel:
pentru început, va exista un meniu de start. Pentru a începe jocul, se apasă butonul verde
primul jucător este cel reprezentat de culoarea roșie
jucătorul curent este specificat și pe ecran cu ajutorul unui mesaj și culoarea sa
discul jucătorului curent este colorat în mod corespunzător (roșu sau galben)
fiecare jucător se miscă în tura sa stânga sau dreapta, după care dă drumul unui disc
dupa ce un jucător câștigă, pe ecran vor fi afișate doar chenarul jocului și câștigătorul, fără alte informații care erau afișate de-a lungul jocului
dupa câteva secunde, jucătorii sunt anunțați că pot da replay la joc apăsând butonul verde
butonul de replay duce jocul în starea inițială (meniul principal de unde se poate alege începerea jocului)
Outputul va fi realizat cu ajutorul:
Hardware Design
Listă de piese
Arduino
Modul LCD SPI 128×160
3 butoane de control
buzzer pasiv
leduri
2 x breadbord
Schema conectare LCD - Uno r3 și butoane
Diagrame de semnal
Rezultatele simulării
Software Design
mediu de dezvoltare - Arduino Ide
librării şi surse 3rd-party
PinChangeInt.h - librărie cu funcționalități de attach și detach pentru întreruperi
TFT.h - librărie Arduino pentru ecran tft
SPI.h - librărie Arduino pentru comunicare SPI având ca master plăcuța Arduino
algoritmi şi structuri
surse şi funcţii implementate
Rezultate Obţinute
Concluzii
Download
Jurnal
26 aprilie - creare pagină pe ocw
Introducere
Poză reprezentativă
Schemă bloc
Funcționalitate
Listă de piese
15 mai - prototip butoane (butoanele sunt funcționale)
16 mai - Hello World pe ecranul lcd controlat de butoane
17 mai
18 mai - funcționalitatea jocului e completă
bilele cad în locul selectat
fiecare jucător are acum culoarea lui asignată
ecran de finish + cine este câștigătorul
ecran de final de joc
funcționalitate de replay
-
Bibliografie/Resurse