Chugame

Autor

Introducere

Proiectul simulează un concurs ce are în vedere testarea rapiditatii concurenților de a face chug cu o halba de bere.

Funcționalitate

Jocul începe cu ambele halbe pline, aflate fiecare pe un suport de pahar. Senzorul de forță detectează când ambele pahare au fost ridicate de pe suport și pornește cronometrul. Buzzerul va face zgomot în momentul în care oricare dintre cele doua pahare este pus înapoi pe senzor. Butonul este folosit pentru a reseta cronometrul și a porni jocul din nou.

Schema bloc

Hardware design

Lista piese:

  • Arduino, breadboard
  • 2 x FSR
  • Baterie
  • Buzzer
  • Fire
  • Rezistente
  • Tranzistor
  • Afisaj LCD
  • Buton

Schema electrica

Software Design

Mediu de dezvoltare

  • Arduino IDE
  • Fritzing
  • Draw.io

Biblioteci

  • TM1637 - Pentru utilizarea display-ului

Functii

  • loop() - Contine logica programului. Daca paharele se afla jos, asteapta ridicarea amandurora. Cand acest lucru se intampla, timer-ul porneste si se opreste odata ce unul din ele este asezat la loc. Daca butonul este apasat, timer-ul este resetat.
  • getForce() - Intoarce forta ce apasa asupra FSR-ului.
  • displayNum() - functie folosita pentru a afisa un numar real cu pana la 2 zecimale pe display

Rezultate obtinute

Concluzii

  • Proiectul functioneaza conform asteptarilor, avand timpi de raspundere foarte buni
  • Citirea fortei detectata de senzori a fost relativ complicata
  • Are potential de comercializare in camin

Download

Jurnal

  • 27.04: alegerea temei
  • 17.05: achizitionarea pieselor
  • 29.05: schema electrica
  • 30.05: testare FSR și buzzer
  • 1.06: finalizarea proiectului
  • 3.06: filmare demo și finalizare pagina wiki.

Demo

Bibliografie/Resurse

pm/prj2021/agrigore/chugame.txt · Last modified: 2021/06/03 13:04 by cosmin.aluchenesei
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0