Potatoes on Notes

Grupa: 334CC

Nume: Ionescu Ozana-Maria

E-mail: ozana_maria.ionescu@stud.acs.upb.ro

Introducere

Proiectul meu are ca scop crearea unui pian, ce permite accesarea notelor prin intermediul cartofilor. Fiecare cartof reprezinta cate o nota.

Nota care a fost apasata se poate vedea efectiv in serial monitor.

Chiar daca in schema initiala am spus ca voi folosi banane, din lipsa de spatiu(am un breadboard foarte mic) si totodata n-am gasit banane, s-au folosit cartofi.

Descriere generală

  • Schema Bloc:

Hardware Design

  • Lista de Piese:
  1. Buzzer
  2. Cablu USB
  3. Rezistenta
  4. Cartofi
  5. Fire Jumper

Buzzerul a fost folosit pentru a reda sunetele.

Am avut nevoie de rezistentele de 1MOhm pentru ca butoanele sa se activeze la atingere.

Cartofii sunt butoanele

Firele fac legaturile intre toate componentele.

  • Schema electrica

  • Hardware:

Software Design

Partea de Software Design va fi realizată în mediul de dezvoltare Arduino IDE.

Descriere Implementare:

  • Am folosit in principal biblioteca CapacitiveSensor.h, care permite detectarea atingerii si functia tone pentru sunete.
  • Pinii Arduino folositi se transforma in senzori capacitivi, care pot sesiza electricitatea.
  • Buzzerul este conectat la portul 11.
  • Am definit notele de pian de la DO la DO2.
  • Am creat o instanta a bibliotecii Capacitive Sensor, pinul care trimite si pinul care primeste, am facut asta pentru fiecare nota in parte.
  • In functia de setup, fiecarei instante i-am setat un interval de timeout, pentru cazul in care pinul care transmite nu se comuta in aceeasi directie cu pinul care primeste.
  • In functia de loop, am setat senzitivitatea senzorilor, daca aceasta depaseste 1000, butonul va fi activat si se va auzi sunetul corespunzator, redat prin functia tone.
  • In cazul in care senzitivatea nu depaseste 1000(butonul nu este atins), buzzerul este oprit.

Diagrama UML:

Rezultate Obţinute

Functionalitatea proiectului se poate observa in filmulete:

https://drive.google.com/file/d/1l5QY_fP2G1Kw_c-HcTETLABldEZIGtRu/view?usp=sharing

https://www.youtube.com/watch?v=C_nLUGkSgDc

Diverse outputuri obtinute:

Concluzii

Proiectul functioneaza destul de bine, am observat ca uneori se amesteca notele, in loc sa apara ton5 apare ton6. Acest lucru cred ca este din cauza senzorului si a rezistentelor care nu sunt foarte precise.

Proiectul m-a ajutat foarte mult sa inteleg niste concepte prezentate la laborator, sa ma folosesc si sa instalez biblioteci si sa aprofundez notiuni despre senzori.

Download

Jurnal

22.04.2021: Implementare Schema Bloc

29.04.2021: Comanda cu: fire tata-tata, buzzer, placuta Arduino, fir USB

05.05.2021: Implementare fizica a proiectului

11.05.2021: Mutare proiect pe alt breadboard(cel initial nu era facut prea bine)

17.05.2021: Implementarea codului pentru a observa functionalitatea

Bibliografie și Resurse

baza proiectului, conectarea butoanelor si buzzerului la placuta

Documentul în format PDF: PDF_Potatoes_on_Notes

pm/prj2021/abirlica/bananas_on_notes.txt · Last modified: 2021/05/30 17:56 by ozana_maria.ionescu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0