Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2021:abasoc:tictactoe [2021/05/26 12:34]
diana.apostu
pm:prj2021:abasoc:tictactoe [2021/05/26 13:18] (current)
diana.apostu
Line 1: Line 1:
-====== ​ Tic Tac Toe ======+====== Tic Tac Toe ======
  
 ---- ----
Line 7: Line 7:
  
 \\ \\
-**Introducere**\\+===== Introducere ​===== 
  
 Implementarea consta in realizarea jocului X si 0 folosind o matrice de butoane / LED-uri / rezistente / placa Arduino UNO si un Buzzer. Implementarea consta in realizarea jocului X si 0 folosind o matrice de butoane / LED-uri / rezistente / placa Arduino UNO si un Buzzer.
 Scopul acestuia este de a folosi concepte preluate din laborator, implicit de a pune in practica notiunile invatate. De asemenea, utilizatorul beneficiaza de joc. Jucatorul va juca contra unui boot. In realizarea proiectului voi folosi un Timer, pentru a reincepe Tic Tac Toe, odata ce acesta a fost castigat. De asemenea voi folosi un buzzer care va suna diferit in functie de castigator. La finalul jocului, toate becurile vor palpai pentru un interval de timp. Ideea de baza a pornit de la un proiect propus in sectiunea Idei de Proiecte. Consider ca proiectul este util pentru mine deoarece asimilez mai bine informatiile,​ punandu-le in practica. Mai mult decat atat, pentru toata lumea acest joc reprezinta o provocare placuta si un mod de a te relaxa. Scopul acestuia este de a folosi concepte preluate din laborator, implicit de a pune in practica notiunile invatate. De asemenea, utilizatorul beneficiaza de joc. Jucatorul va juca contra unui boot. In realizarea proiectului voi folosi un Timer, pentru a reincepe Tic Tac Toe, odata ce acesta a fost castigat. De asemenea voi folosi un buzzer care va suna diferit in functie de castigator. La finalul jocului, toate becurile vor palpai pentru un interval de timp. Ideea de baza a pornit de la un proiect propus in sectiunea Idei de Proiecte. Consider ca proiectul este util pentru mine deoarece asimilez mai bine informatiile,​ punandu-le in practica. Mai mult decat atat, pentru toata lumea acest joc reprezinta o provocare placuta si un mod de a te relaxa.
  
-**Descriere ​generala**\\+===== Descriere ​generală =====  
  
 Pentru realizarea jocului voi folosi o matrice de 3x3 LED-uri(rosii,​ verzi). Proiectul va cuprinde o unitate de prelucrare (Arduino UNO), o unitate de input - butoanele , o unitate de output - LED-uri(rosii,​ verzi), buzzer-ul. ​ Butoanele vor fi apasate, in functie de pozitia pe care player-ul vrea sa o aleaga. Cand cineva castiga: player / boot, toate LED-urile se vor aprinde conform culorii specifice. Jocul poate fi urmarit pas cu pas, folosind LED-urile.\\ Pentru realizarea jocului voi folosi o matrice de 3x3 LED-uri(rosii,​ verzi). Proiectul va cuprinde o unitate de prelucrare (Arduino UNO), o unitate de input - butoanele , o unitate de output - LED-uri(rosii,​ verzi), buzzer-ul. ​ Butoanele vor fi apasate, in functie de pozitia pe care player-ul vrea sa o aleaga. Cand cineva castiga: player / boot, toate LED-urile se vor aprinde conform culorii specifice. Jocul poate fi urmarit pas cu pas, folosind LED-urile.\\
Line 18: Line 19:
 {{:​pm:​prj2021:​abasoc:​screenshot_112_.jpg?​400|}} {{:​pm:​prj2021:​abasoc:​screenshot_112_.jpg?​400|}}
  
-**Hardware Design**\\+ 
 +===== Hardware Design ​=====
  
 Proiectul va folosi urmatoarele componente: Proiectul va folosi urmatoarele componente:
Line 31: Line 33:
 {{:​pm:​prj2021:​abasoc:​proiect.jpg?​800|}} {{:​pm:​prj2021:​abasoc:​proiect.jpg?​800|}}
  
-**Software Design**\\+===== Software Design ​=====
  
 Am ales sa folosesc ca mediu de dezvoltare a programului software Tinkercad. Am implementat logica jocului si am realizat initial schema electica.\\ De asemenea, pentru testare am folosit Arduino IDE unde la nevoie am folosit bibiliotecille TimerOne (#include "​TimerOne.h"​),​ functia de biblioteca tone(), si interfata seriala folosita pentru comunicarea ​ între placa Arduino și computer(#​include <​SPI.h>​).\\ Am ales sa folosesc ca mediu de dezvoltare a programului software Tinkercad. Am implementat logica jocului si am realizat initial schema electica.\\ De asemenea, pentru testare am folosit Arduino IDE unde la nevoie am folosit bibiliotecille TimerOne (#include "​TimerOne.h"​),​ functia de biblioteca tone(), si interfata seriala folosita pentru comunicarea ​ între placa Arduino și computer(#​include <​SPI.h>​).\\
Line 41: Line 43:
 Codul pentru realizarea proiectului si un scurt README se pot gasi aici : {{:​pm:​prj2021:​abasoc:​tic_tac_toe.zip|}} Codul pentru realizarea proiectului si un scurt README se pot gasi aici : {{:​pm:​prj2021:​abasoc:​tic_tac_toe.zip|}}
  
-**Rezultate ​obtinute**\\+===== Rezultate ​Obţinute =====
  
-Rezultatele obtinute se pot observa din urmatoarea imagine:+Rezultatele obtinute se pot observa din urmatoarele imagini:\\ 
 +{{:​pm:​prj2021:​abasoc:​concluzie.jpg?​400|}}\\ 
 +{{:​pm:​prj2021:​abasoc:​concluzie1.jpg?​400|}}
  
-**Concluzii**\\+===== Concluzii ​=====
  
 A fost un proiect interesant la care am lucrat mult, am scris multe linii de cod si am folosit concepte diferite din laborator. Am invatat de A fost un proiect interesant la care am lucrat mult, am scris multe linii de cod si am folosit concepte diferite din laborator. Am invatat de
Line 51: Line 55:
 cunostiintele la aceasta materie si m-a determinat sa obtin un rezultat vizibil. \\ cunostiintele la aceasta materie si m-a determinat sa obtin un rezultat vizibil. \\
  
-**Download**\\+===== Download ​=====
  
-<note tip>​Documentatia in format PDF este: {{:​pm:​prj2021:​abasoc:​tic_tac_toe.pdf|}}\\+<note tip>​Documentatia in format PDF este: {{:​pm:​prj2021:​abasoc:​tic_tac_toe_.pdf|}}\\
 Link pagina: https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​prj2021/​abasoc/​tictactoe </​note>​\\ Link pagina: https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​prj2021/​abasoc/​tictactoe </​note>​\\
  
-**Jurnal**\\+===== Jurnal ​=====
  
   * 23 aprilie - realizarea schemei electrice \\   * 23 aprilie - realizarea schemei electrice \\
   * 24 aprilie - realizarea documentatiei si descrierea proiectului \\   * 24 aprilie - realizarea documentatiei si descrierea proiectului \\
   * 28 aprilie - primirea componentelor hardware\\   * 28 aprilie - primirea componentelor hardware\\
 +  * 22 mai - realizarea fizica a schemei\\
  
-**Bibliografie/​Resurse**\\+===== Bibliografie/​Resurse ​====
  
   * Schema electrica a fost realizata folosind [[ https://​www.autodesk.com/​products/​eagle/​free-download?​plc=F360&​term=1-YEAR&​support=ADVANCED&​quantity=1 | Eagle]] ​   * Schema electrica a fost realizata folosind [[ https://​www.autodesk.com/​products/​eagle/​free-download?​plc=F360&​term=1-YEAR&​support=ADVANCED&​quantity=1 | Eagle]] ​
   * Schema bloc a fost realizata folosind [[https://​www.draw.io]]   * Schema bloc a fost realizata folosind [[https://​www.draw.io]]
   * Notiunile pentru dezvoltarea proiectului sunt preluate din laboratoarele:​ [[https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​lab/​lab6-2021 | 6]], [[https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​lab/​lab3-2021 | 3]], [[https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​lab/​lab1-2021 | 1]], [[https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​lab/​lab0-2021 | 0]].   * Notiunile pentru dezvoltarea proiectului sunt preluate din laboratoarele:​ [[https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​lab/​lab6-2021 | 6]], [[https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​lab/​lab3-2021 | 3]], [[https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​lab/​lab1-2021 | 1]], [[https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​lab/​lab0-2021 | 0]].
pm/prj2021/abasoc/tictactoe.1622021688.txt.gz · Last modified: 2021/05/26 12:34 by diana.apostu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0