Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2021:abasoc:tictactoe [2021/04/25 22:43]
diana.apostu
pm:prj2021:abasoc:tictactoe [2021/05/26 13:18] (current)
diana.apostu
Line 1: Line 1:
-====== ​ Tic Tac Toe ======+====== Tic Tac Toe ======
  
 ---- ----
Line 7: Line 7:
  
 \\ \\
-**Introducere**\\+===== Introducere ​===== 
  
-Implementarea consta in realizarea jocului X si 0 folosind o matrice de butoane / LED-uri ​RGB / rezistente / placa Arduino UNO Master/ placa Arduino UNO Slave+Implementarea consta in realizarea jocului X si 0 folosind o matrice de butoane / LED-uri / rezistente / placa Arduino UNO si un Buzzer
-Scopul acestuia este de a folosi concepte preluate din laborator, implicit de a pune in practica notiunile invatate. De asemenea, utilizatorul beneficiaza de joc. Am ales dezvoltarea a doua moduri: SinglePlayer / MultiPlayer. Jucatorul ​are posibilitatea de a alege contra ​cui joaca: calculator vs alt jucatorUn Timer va obliga jucatorul sa mute intr-un interval de timp prestabilit,​ altfel calculatorul va muta pentru el. Ideea de baza a pornit de la un proiect propus in sectiunea Idei de Proiecte. Consider ca proiectul este util pentru mine deoarece asimilez mai bine informatiile,​ punandu-le in practica. Mai mult decat atat, pentru toata lumea acest joc reprezinta o provocare placuta si un mod de a te relaxa.+Scopul acestuia este de a folosi concepte preluate din laborator, implicit de a pune in practica notiunile invatate. De asemenea, utilizatorul beneficiaza de joc. Jucatorul ​va juca contra ​unui bootIn realizarea proiectului voi folosi un Timer, pentru a reincepe Tic Tac Toe, odata ce acesta a fost castigat. De asemenea voi folosi un buzzer care va suna diferit in functie de castigator. La finalul jocului, toate becurile vor palpai pentru ​un interval de timp. Ideea de baza a pornit de la un proiect propus in sectiunea Idei de Proiecte. Consider ca proiectul este util pentru mine deoarece asimilez mai bine informatiile,​ punandu-le in practica. Mai mult decat atat, pentru toata lumea acest joc reprezinta o provocare placuta si un mod de a te relaxa.
  
-**Descriere ​generala**\\+===== Descriere ​generală ===== 
  
-Pentru realizarea jocului voi folosi o matrice de 3x3 LED-uri ​RGB. Proiectul va cuprinde ​doua unitati ​de prelucrare (Arduino UNO), o unitate de input - butoanele , o unitate de output - LED-uri ​RGB.  Butoanele ​se vor apasa folosind placa Arduino UNO Masterurmand ca informatiile sa se transmita ​pe cealalta placa Arduino UNO Slave, unde se vor aprinde becurile. Cand un jucator ​castiga, toate LED-urile se vor aprinde conform culorii specifice ​jucatorului. Jocul poate fi urmarit pas cu pas, folosind LED-urile.\\+ 
 +Pentru realizarea jocului voi folosi o matrice de 3x3 LED-uri(rosii, verzi). Proiectul va cuprinde ​o unitate ​de prelucrare (Arduino UNO), o unitate de input - butoanele , o unitate de output - LED-uri(rosii, verzi), buzzer-ul.  Butoanele vor fi apasatein functie de pozitia ​pe care player-ul vrea sa o aleaga. Cand cineva ​castiga: player / boot, toate LED-urile se vor aprinde conform culorii specifice. Jocul poate fi urmarit pas cu pas, folosind LED-urile.\\
 Schema bloc specifica proiectului este:\\ Schema bloc specifica proiectului este:\\
-{{:​pm:​prj2021:​abasoc:​bloc.jpg?400|}}+{{:​pm:​prj2021:​abasoc:​screenshot_112_.jpg?400|}}
  
-**Hardware Design**\\+ 
 +===== Hardware Design ​=====
  
 Proiectul va folosi urmatoarele componente: Proiectul va folosi urmatoarele componente:
  
-  * LED-uri ​bicolore +  * LED-uri ​rosii / verzi 
-  * 2 placi Arduino UNO +  * 1 placa Arduino UNO 
-  * rezistente+  * rezistente
   * 9 butoane   * 9 butoane
   * fire mama-mama / fire tata-tata   * fire mama-mama / fire tata-tata
-  * 1/2 breadboard-uri+  * 2/3 breadboard-uri
 Schema electrica este urmatoarea:​\\ Schema electrica este urmatoarea:​\\
-{{:​pm:​prj2021:​abasoc:​electr.jpg?​800|}} +{{:​pm:​prj2021:​abasoc:​proiect.jpg?​800|}} 
-  + 
-**Download**\\+===== Software Design ===== 
 + 
 +Am ales sa folosesc ca mediu de dezvoltare a programului software Tinkercad. Am implementat logica jocului si am realizat initial schema electica.\\ De asemenea, pentru testare am folosit Arduino IDE unde la nevoie am folosit bibiliotecille TimerOne (#include "​TimerOne.h"​),​ functia de biblioteca tone(), si interfata seriala folosita pentru comunicarea ​ între placa Arduino și computer(#​include <​SPI.h>​).\\ 
 +\\ 
 +^__Librari necesare:__ ^ 
 +|-> #include <​SPI.h>​ | 
 +|-> #include "​TimerOne.h"​| 
 +|-> functia de biblioteca tone() | 
 +Codul pentru realizarea proiectului si un scurt README se pot gasi aici : {{:​pm:​prj2021:​abasoc:​tic_tac_toe.zip|}} 
 + 
 +===== Rezultate Obţinute ===== 
 + 
 +Rezultatele obtinute se pot observa din urmatoarele imagini:​\\ 
 +{{:​pm:​prj2021:​abasoc:​concluzie.jpg?​400|}}\\ 
 +{{:​pm:​prj2021:​abasoc:​concluzie1.jpg?​400|}} 
 + 
 +===== Concluzii ===== 
 + 
 +A fost un proiect interesant la care am lucrat mult, am scris multe linii de cod si am folosit concepte diferite din laborator. Am invatat de 
 +posibilitatea de avea mai multe fire pe un singur pin, dar si de implementarea hardware. Proiectul m-a ajutat foarte mult sa-mi dezvolt 
 +cunostiintele la aceasta materie si m-a determinat sa obtin un rezultat vizibil. \\ 
 + 
 +===== Download =====
  
-<note tip>​Documentatia in format PDF este: {{:​pm:​prj2021:​abasoc:​tic_tac_toe.pdf|}}\\+<note tip>​Documentatia in format PDF este: {{:​pm:​prj2021:​abasoc:​tic_tac_toe_.pdf|}}\\
 Link pagina: https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​prj2021/​abasoc/​tictactoe </​note>​\\ Link pagina: https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​prj2021/​abasoc/​tictactoe </​note>​\\
  
-**Jurnal**\\+===== Jurnal ​=====
  
   * 23 aprilie - realizarea schemei electrice \\   * 23 aprilie - realizarea schemei electrice \\
   * 24 aprilie - realizarea documentatiei si descrierea proiectului \\   * 24 aprilie - realizarea documentatiei si descrierea proiectului \\
   * 28 aprilie - primirea componentelor hardware\\   * 28 aprilie - primirea componentelor hardware\\
 +  * 22 mai - realizarea fizica a schemei\\
  
-**Bibliografie/​Resurse**\\+===== Bibliografie/​Resurse ​====
  
   * Schema electrica a fost realizata folosind [[ https://​www.autodesk.com/​products/​eagle/​free-download?​plc=F360&​term=1-YEAR&​support=ADVANCED&​quantity=1 | Eagle]] ​   * Schema electrica a fost realizata folosind [[ https://​www.autodesk.com/​products/​eagle/​free-download?​plc=F360&​term=1-YEAR&​support=ADVANCED&​quantity=1 | Eagle]] ​
   * Schema bloc a fost realizata folosind [[https://​www.draw.io]]   * Schema bloc a fost realizata folosind [[https://​www.draw.io]]
   * Notiunile pentru dezvoltarea proiectului sunt preluate din laboratoarele:​ [[https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​lab/​lab6-2021 | 6]], [[https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​lab/​lab3-2021 | 3]], [[https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​lab/​lab1-2021 | 1]], [[https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​lab/​lab0-2021 | 0]].   * Notiunile pentru dezvoltarea proiectului sunt preluate din laboratoarele:​ [[https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​lab/​lab6-2021 | 6]], [[https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​lab/​lab3-2021 | 3]], [[https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​lab/​lab1-2021 | 1]], [[https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​lab/​lab0-2021 | 0]].
pm/prj2021/abasoc/tictactoe.1619379825.txt.gz · Last modified: 2021/04/25 22:43 by diana.apostu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0