Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pm:prj2021:abasoc:pingpong [2021/04/25 17:26]
iulia.popa [Download]
pm:prj2021:abasoc:pingpong [2021/06/02 23:37] (current)
iulia.popa [Software Design]
Line 1: Line 1:
-====== ​Ping Pong ======+====== ​PacMan ​======
  
 Autor: Autor:
Line 6: Line 6:
  
 ====== Introducere ====== ====== Introducere ======
-Proiectul realizat consta in realizarea ​celebrului joc de ping pong utilizand ​placi Arduino, ecran LCD, butoane, breadboard, fire de legatura. Scopul acestui proiect are rolul de a demonstra practic informatiile si conceptele invatate la laborator.+Proiectul realizat consta in realizarea ​jocului pacman ​utilizand ​placa Arduino, ecran LCD, butoane, breadboard, fire de legatura ​si un switch. Scopul acestui proiect are rolul de a demonstra practic informatiile si conceptele invatate la laborator.
  
 ====== Descriere generală ====== ====== Descriere generală ======
-Pentru joc, voi folosi o placa Arduino, un ecran LCD, doua butoane, un breadboard, fire de legatura.+Pentru joc, voi folosi o placa Arduino, un ecran LCD, butoane, un breadboard, fire de legatura ​si switch.
 Schema bloc: Schema bloc:
-{{:​pm:​prj2021:​abasoc:​pingpongschema.png?600|}} +{{:​pm:​prj2021:​abasoc:​5a5fae0b-685b-442e-9c1c-ff441b8f6aec.jpg?700|}}
 ====== Hardware Design ====== ====== Hardware Design ======
   * placa Arduino UNO   * placa Arduino UNO
   * ecran LCD   * ecran LCD
-  * doua butoane+  * butoane
   * breadboard   * breadboard
-  * rezistente+  * switch
   * fire de legatura   * fire de legatura
  
 Schema electrica: Schema electrica:
  
-{{:​pm:​prj2021:​abasoc:​pingpongelectric.jpg?600|}}+{{:​pm:​prj2021:​abasoc:​whatsapp_image_2021-06-02_at_22.45.20.jpeg?700|}}
 ====== Software Design ====== ====== Software Design ======
-TODO 
  
 +Pentru lucrul cu LCD-ul am folosit o biblioteca Adafruit, pt care am 
 +importat diverse imagini in cod hexa (bitmap pt harta, pacman si fantoma).
 +Astfel puteam afisa rapid imaginile. O dificultate aparuta a fost verificarea
 +coliziunii cu zidurile, deoarece lucrul pe biti ducea la rezultate eronate, ​
 +iar pastrarea unei matrici cu zonele sigure de deplasare ar fi supra incarcat ​
 +memoria. Asa ca am analizat matricea zonelor sigure si am transpus-o intr-o ​
 +functie de verificare a unei pozitii x-y pe intervale.
 +
 +Ca variabile am tinut minte date despre jucator, fantoma si banuti, dar 
 +si despre starea jocului si timpul power-upurilor. Se face input buffering
 +pt controlul pacmanului, astfel incat schimbarea directiei sa fie rapida.
 +Coliziunea intre pacman-fantoma si pacman-coin se face simplu prin distanta.
 +Animatia personajelor depinde de 2 frameuri ce se schimba in functie de timp.
 +
 +Codul se poate gasi aici: {{:​pm:​prj2021:​abasoc:​pacman.rar|}}
 ====== Rezultate Obținute ====== ====== Rezultate Obținute ======
-TODO 
  
 +https://​youtu.be/​YKhGA1etdGc
 ====== Concluzii ====== ====== Concluzii ======
-TODO +Jocul este functional, desi nu este implementat cum imi doream original (lcd-ul este diferit si mai mic, iar controlul este pe butoane in loc de joystick). Optimizarea pentru specificatiile arduinoului a fost partea cea mai interesanta a proiectului.
 ====== Download ====== ====== Download ======
  
 Documentatie pdf: Documentatie pdf:
-{{:pm:prj2021:abasoc:​ping_pong_cs_open_courseware_.pdf|}}+ 
 +https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/prj2021/abasoc/​pingpong?​do=export_pdf 
 Link pagina: ​ Link pagina: ​
 +
 https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​prj2021/​abasoc/​pingpong https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​pm/​prj2021/​abasoc/​pingpong
  
 ====== Bibliografie/​Resurse ====== ====== Bibliografie/​Resurse ======
-TODO+Bibliotecile Adafruit GFX si SSD1306
  
  
pm/prj2021/abasoc/pingpong.1619360773.txt.gz · Last modified: 2021/04/25 17:26 by iulia.popa
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0